Vissza a Főoldalra
 

Hírek, újdonságok
Változások listája (dec. 4.)
Dicsőség Csarnoka
Új játékosoknak
Szabálykönyv
Demo forduló
Árak
Kedvezmények
Befizetési módok
Jelentkezési lap
UL küldés
Alanori Krónika kupon
Aukciós ház
Nyilvános fordulók
Szövetségek
Olimpiák
Chat, üzenõfal
Fórumok
Levelezési lista, IRC
Szavazások
ŐV találkozó
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
AK Archívum
ŐV könyvek
Írások, novellák
Linkek
Letöltés
Gyakori kérdések
Felhasználási feltételek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
A pillanat képe
Immúnis krakoch
Küldd el képeslapként!
"Nem tudni, hogy ez a vörösen pulzáló, mágikus entitás honnan érkezett, miből van, és mit csinál itt - tény, hogy a vadászó galetkik számára nem jelent könnyű prédát. Legyőzéséhez rafináltnak, körmönfontnak, tapasztaltnak és hatalmasnak kell lenned!" - Encyclopedia Fantasia
Nézz szét a galériában!
Könyvismertető - Böszörményi Gyula: A bolhedor lovagjai (Álomfogó sorozat)
Könyvismertető - Böszörményi Gyula: Rúvel hegyi legenda (Álomfogó sorozat)
61. Beholder Találkozó 2024.11.30. - Beszámoló
LXII. Alanori Olimpia - Vlagyimir-díj

A lista folytatása...
NEM VAGY EGYEDÜL! - Játékosok felhívása! (11)
ŐV fejlesztési ötletek játékosoktól (55)
ŐV help (521)
56. BEHOLDER TALÁLKOZÓ 2022.06.18. PROGRAMJA (21)
Támasszuk fel a közösséget! (241)
Szövetségi felvétel (36)

További témák...

2024-12-27 15:48:10 Az UL-ek letöltésre kerültek.

2024-12-27 15:48:23 A TF fordulók kiküldése megkezdődött!
2024-12-27 15:48:30 A TF fordulók kiküldése befejeződött!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Ősök Városa II. Szabálykönyv - 13. Függelék - Varázslatok

13.1. A használt jelölések magyarázata

Varázslat neve. Ez értelemszerű, zárójelben a varázslat hivatkozási száma látható. Ha egy varázslatot meg akarsz tanulni, ezt kell a BE 3 után megadni.

Típus. A támadó és védekező varázslatokat harcban használod, használatukhoz külön V parancs nem szükséges, de csakis akkor használod őket a harcban, ha vagy benne vannak valamelyik TV listádban, vagy be vannak állítva a harci programban. A védekező varázslatok csak annyiban különböznek a támadóktól, hogy ezekből egy körben akár kettőt is el lehet mondani (két különbözőt).

Forma. Ennek főként az elemi immunitások szempontjából van jelentősége. Ha pl. egy varázslat formája tűz, és sebzést okoz, akkor a tűzimmunitás csökkenti az általa okozott sebzést.

Táv. A harc leírásából kiderül, hogy a csatatér a két szembenálló mezőjéből, valamint a középső mezőből áll. A "közel" táv azt jelenti, hogy csak olyanra használhatod, aki veled egy mezőn áll. A "távol" csak olyanra, aki másik mezőn áll. A "bármi" esetében bárhol levőt célozhatsz.

Terület. Ez adja meg, hogy kire fog a varázslat hatni. A "magad" egy saját magadra felrakott varázslat. Az 1 célpont egyetlen lényt jelent, ez lehet "ellenfél" vagy "barát". A "mező" a célzott mezőn levő lényekre vonatkozik, ha nincs feltüntetve, hogy barát vagy ellenség, akkor minden ott levő lényre (egy tűzgolyó nem tud válogatni). A "minden" az összes mezőt jelenti.

Hatóidő. Ez lehet azonnali, csata, 1 harci kör (ez a célpont következő cselekvésére vonatkozik), 1 forduló, forduló eleje (ez ugyanaz, mint az 1 forduló, de csak a köv. fordulód elején múlik el), permanens vagy inaktív (ekkor egy feltételtől függ, hogy mikor sül ki ill. ér véget a varázslat). Megjegyzés: azokból a varázslatokból, amelyek adott időtartamig tartanak, egyszerre csak egy lehet egy lényen (pl. gránitbőr) ill. egy területen (pl lávafolyam), hacsak a varázslat leírása másképp nem rendelkezik.

Költség. Hány vp-be kerül a varázslat elmondása.

Mentő. Bizonyos esetekben a célpontnak lehetősége van, hogy a varázslat hatását elkerülje. Egy felé dobott varázslatnál ez pl. a gyorsaságán múlik, egy mentális varázslatnál az intelligenciáján. Az ilyen esetekben a Mentő: (Célpont tulajdonsága) feliratot látod. Ekkor a varázslat sikerének esélye 50%+(varázslat szinted - célpont tulajdonsága) x 3%. Elképzelhető, hogy az alapesély nagyobb vagy kisebb mint 50%, ilyenkor az alapesély értékét zárójelben, a célpont tulajdonsága után olvashatod. Ld. még ellenállás megtörése varázslat.

Leírás. Innen derül ki, pontosan mit is csinál a varázslat, mennyit sebez, stb. Ha a szöveg "szint"-re hivatkozik, ez mindig azt jelenti, hogy azt a bizonyos varázslatot hányadik szinten ismered. A varázslatok szintje KNO pontok elköltésével, a VAR paranccsal növelhető, és persze kis mértékben fejlődik magától, ahányszor a varázslatot elmondod.

13.2. Elemi varázslatok

Kisebb elemi varázslatok

Alkímia (#147)

típus: általános forma: -

táv: közel terület: 1 vagy több tárgy

hatóidő: permanens

költség: 5 VP, 2 TVP

mentő: -

Leírás: Az alkímisták egykori álma mára már mindennapos gyakorlat a mágusok körében: egy vagy több tárgyat arannyá változtatni. Sajnos, a keletkező aranymennyiség nem a tárgy súlyával, hanem valódi értékével arányos.

A varázslat tehát egy vagy több tárgyat arannyá változtat, egy paranccsal egyszerre szakértelem szint db tárgy változtatható át. A kudarc esélye 16%-1%/szint. Előnye a kereskedelemmel szemben, hogy mindössze 2 TVP-be kerül, és rendes áron adhatod el a tárgyat.

Használat: V 147 <tárgy> <mennyiség> vagy

V 147 <1. tárgy> <2. tárgy> <3. tárgy> [<4. tárgy>]
[<5. tárgy>]

Az első esetben egy tárgyat alkímiázol, megadhatod, hogy mennyit belőle. A másodikban egy paranccsal egyszerre akár ötféle tárgyadat is alkímiázhatod. A VP költség minden egyes tárgynál levonásra kerül, de a 2.-tól kezdve a TVP költség csak 1-1. Ilyenkor, mivel nincs mennyiség paraméter, a birtokodban levő tárgyból az összeset (de persze max. alkímia szint db-ot) próbálsz alkímiázni. Figyelem: a 2. variáció használatához legalább háromféle tárgyat kell megadnod!

Elektromos kéz (#11)

típus: támadó forma: villám

táv: közel terület: mező, minden ellenfél

hatóidő: azonnali

költség: 1 VP

mentő: -

Leírás: Használatakor a mágus kezéből apró, elektromos szikrák pattognak elő, megrázva minden ellenfelet, aki a közelben tartózkodik.

Az elektromos kéz akkor jó, ha egyszerre több ellenféllel harcolsz. Minden, veled egy mezőn álló ellenfél 1 elektromos sebzést szenved el szintenként. Az elektromos kéz az egyetlen, több ellenfélre ható kisebb elemi varázslat, és mivel szinte ingyen van, korlátlan mennyiségben használható.

Energiatüske (#10)

típus: támadó forma: energia

táv: bármi terület: 1 célpont, ellenfél

hatóidő: azonnali

költség: 2 VP

mentő: -

Leírás: A mágus kezéből apró, szikrázó energiatüskék repülnek ki, és halálos pontossággal találják el a kijelölt célpontot. Az energiatüske sebzése D2 szintenként, és egy célpontra használható.

Jogos a kérdés: miért érdemes megtanulni az energiatüskét egy lehelő kalandozónak, amikor a sebzése ugyanannyi, mint egy leheletnek, és még vp-be is kerül? Nos, először is az energiatüske elleni semmilyen elemi immunitás nem ad védelmet. Másrészt, mivel a kör elején, a varázslatok között lövöd el, könnyen pontot tehet egy fehér amőba pályafutásának a végére, amit pedig lehelettel képtelenség megölni a szaporodása miatt.

Gigaököl (#40)

típus: támadó forma: föld

táv: bármi terület: 1 célpont, ellenfél

hatóidő: azonnali

költség: 5 VP

mentő: gyorsaság

Leírás: A levegőben megjelenik egy óriási, ököl alakú erőtér, és lesújt a célpontra, aki 1 sebzést szenved el szintenként, és tönkremegy egy véletlenszerű, KF-elt tárgya, amit később nehezen ugyan, de még meg lehet javítani. A varázslatot torzszülöttekre csak akkor érdemes használni, ha a beKF-elt tárgy lehetetlenné teszi a szörny megölését, mert egyébként a potenciális zsákmányt semmisíted meg. Aki elég fürge, félre tud ugrani a lesújtó ököl elől.

Jégcsóva (#13)

típus: támadó forma: jég

táv: közel terület: 1 célpont, ellenfél

hatóidő: azonnali

költség: 4 VP

mentő: gyorsaság

Leírás: A mágus egy iszonyatosan hideg jégcsóvát hajít a célpont felé, akinek azonban lehetősége van, hogy félreugorjon.

Nagyon olcsó és nagyon sokat sebez: a célpont D6 sebzést szenved el szintenként, HA elvéti a gyorsaság mentődobást.

Jégpajzs (#15)

típus: védekező forma: jég

táv: - terület: magadra

hatóidő: csata

költség: 4 VP

mentő: -

Leírás: A varázslót fehéren vibráló erőtér vonja be, amely szinte tökéletesen immunissá teszi a jégtámadásokkal szemben. Sajnos, a varázslat használatakor fokozottan csökken a tűzzel és mérges gázzal szembeni ellenállás.

A jégpajzs a csata időtartalmára megnöveli jégimmunitásod 2 x szinttel, de lecsökkenti tűz- és mérges gáz immunitásodat szinttel. Érdemes harci programból használni, beállítani a szinted jeget lehelő lényei ellen. A jégpajzs varázslat működéséhez kell, hogy legyen jégimmunitás szakértelmed.

A jégpajzs mellett nem használhatsz tűz ill. gázpajzsot.

Kineport (#163)

típus: általános forma: -

táv: szint terület: 1 átkozott tárgy

hatóidő: azonnali

költség: 15 VP, 3 TVP

mentő: speciális

Leírás: E varázslat igazi haszna akkor nyilvánul meg, amikor először fordul elő veled, hogy vagy 10 féle átkozott tárgyat cipelsz magaddal. Ilyenkor nem kell mást tenned, csak fogsz egy cetlit, felírod rá az általad legjobban utált tíz galetki nevét, majd összepárosítod őket a nálad levő átkozott tárgyakkal. Ezután ezzel a nagyszerű varázslattal szépen átlövöldözöd nekik a tárgyakat. A kineport egyetlen hátránya: olyan galetkinek nem tudsz vele tárgyat átsugározni, akinek legalább ugyanolyan szinten megvan ez a varázslat, mint neked. Ezenkívül olyan tárgyat sem adhatsz át, amely az illetőnek már van a birtokában. A varázslat használata: V 163 <tárgy> <galetki>. Ha akarod, megadhatsz a 4., 5. és 6. paraméterben is egy-egy galetkit, arra az esetre, ha az elsőként megadott nem lenne legális célpont. A négy galetkiből bármelyiknek is sikerüljön a tárgyat átpasszolni, a TVP és VP költség csak egyszer kerül levonásra.

Mágikus csapda (#162)

típus: általános forma: mágia

táv: közel terület: 1 csapda

hatóidő: inaktív

költség: 20 VP

mentő: -

Leírás: Ha olyan csapdát akarsz felállítani, ami igazán nagyot durran, nem árt egy kis mágikus támogatás. Ha a CS parancs 3. paraméterének megadod a 162-t (pl. CS 30 0 162), akkor a csapdád felállításakor némi mágiát is bevetsz: a csapdád varázslat szint x 2 plusz sebzést fog okozni azoknak, akik belesétálnak. A varázslatot a CS parancs kiadásakor automatikusan használod, V 162 parancsra soha nem lesz szükséged. A plusz sebzés mindaddig megmarad, amíg nem adsz ki újabb CS parancsot.

Manafókuszálás (#165)

típus: általános forma: mágia

táv: közel terület: speciális

hatóidő: azonnali

költség: 10 VP x szint

mentő: -

Leírás: A manafókuszálás tömény mágikus energia koncentrálását teszi lehetővé. Elmondásakor vörösen izzó sugár csap ki a kezedből. Ezzel a mágikus energiával puha fémből készült tárgyakat megolvaszthatsz, vizet forralhatsz, jeget olvaszthatsz, és még egy csomó egyéb dologra használhatod. Minél magasabb szinten ismered a varázslatot, annál több energiát tudsz koncentrálni, persze annál több varázspont árán. A manafókuszálás harcban sajnos nem alkalmazható, mivel megidézése elég hosszú időt és koncentrálást igényel. Megjegyzés: A varázslatot nem a V paranccsal használod, hanem automatikusan, bizonyos kalandok során, amikor szükséged van rá. Ha egy kaland során manafókuszt kell használnod, és magasabb szinten ismered a varázslatot, mint feltétel, akkor is csak annyi VP-t költesz, amennyi szükséges.

Tárgyvédelem (#150)

típus: védekező forma: föld

táv: közel terület: magadra

hatóidő: csata

költség: 4 VP

mentő: -

Leírás: A föld elemi védőerejét felhasználva, tárgyaidat eltörhetetlenné teszed egy rövid időre.

A harc ideje alatt a tárgypusztító hatások (pl. végtaghoz kötött tárgypusztítás) szint x 5%-kal kevesebb esélyük van a sikerre. Ezt a varázslatot főleg a későbbi szinteken érdemes elsajátítani.

Tűzpajzs (#16)

típus: védekező forma: tűz

táv: - terület: magadra

hatóidő: csata

költség: 4 VP

mentő: -

Leírás: A varázslót vörösen vibráló erőtér vonja be, amely szinte tökéletesen immunissá teszi a tűztámadásokkal szemben. Sajnos, a varázslat használatakor fokozottan csökken a hideggel és a savval szembeni ellenállás.

A tűzpajzs a csata időtartalmára megnöveli tűzimmunitásod 2 x szinttel, de lecsökkenti jég- és savimmunitásodat szinttel. Érdemes harci programból használni, beállítani a szinted tüzet lehelő lényei ellen.

A tűzpajzs mellett nem használhatsz jég- ill. savpajzsot.

Vakító fény (#14)

típus: támadó forma: energia

táv: bármi terület: mező, minden ellenfél

hatóidő: csata

költség: 4 VP

mentő: nincs

Leírás: A varázsló egy hihetetlen fényerejű gömböt idéz meg, amely elvakítja az ellenfeleket. Ennek eredményeképp egy adott mezőn álló minden ellenfél -3% támadást kap szintenként. Nyilvánvalóan, a varázslatnak főleg magasabb szinten van érezhető hatása.

Villámpajzs (#170)

típus: védekező forma: villám

táv: - terület: magadra

hatóidő: csata

költség: 4 VP

mentő: -

Leírás: A varázslót kéken vibráló erőtér vonja be, amely szinte tökéletesen immunissá teszi az elektromos támadásokkal szemben. Sajnos, a varázslat használatakor fokozottan csökken a méreggel és a savval szembeni ellenállás.

A villámpajzs a csata időtartalmára megnöveli a villámimmunitásod 2 x szinttel, de lecsökkenti mérges gáz- és savimmunitásodat szinttel. Érdemes harci programból használni, beállítani a szinted villámot lehelő lényei ellen.

A villámpajzs mellett nem használhatsz gáz- ill. savpajzsot.

Nagyobb elemi varázslatok

Annihiláció (#26)

típus: támadó forma: mágia

táv: bármi terület: 1 célpont torzszülött

hatóidő: azonnali

költség: 30 VP

mentő: gyorsaság

Leírás: A varázsló kezéből egy fekete sugár indul ki, és ha a megcélzott torzszülött nem menekül el idejében, akkor egy nagy robbanás kíséretében tökéletesen megszűnik létezni, annyira, hogy még lélekenergiát sem lehet belőle kinyerni.

Megjegyzés: Ha esetleg egy régi, hűséges szolgádat annihilálják, ne veszítsd el a reményt! A templom papjai csodákra képesek, lehet, hogy még őt is vissza tudják hozni, bár igencsak borsos áron.

Elektromos fal (#143)

típus: támadó forma: villám

táv: közel terület: magadra

hatóidő: csata

költség: 12 VP

mentő: nincs

Leírás: A varázslat elmondásakor a mágus mezője körül egy csapkodó villámokból álló fal emelkedik fel. Minden lény, amely rálép erre a mezőre, átmegy ezen a falon, és sebződik 3 ép-t szintenként. Ha valaki kimegy az elektromos falból, nem sebződik.

Elemek parancsa (#41)

típus: védekező forma: mágia

táv: bármi terület: minden ellenfél

hatóidő: csata

költség: 10 VP

mentő: mágia (70%)

Leírás: Az igazi, elementális támadások ellen nem nyújthat védelmet holmi elemi immunitás. Ezt bizonyítja az elemek parancsa varázslat, amely az összes ellenfél elemi támadások elleni immunitását (tűz, elektromosság, stb) 2/szint -tel csökkenti. A varázslat további előnye, hogy az ellenfelek rezisztencia szakértelme is kevésbé véd ellene (-10%-al).

Elemi védelem (#49)

típus: védekező forma: mágia

táv: minden barát

hatóidő: csata

költség: 12 VP

mentő: -

Leírás: Te és szövetségeseid kaptok szintenként +1-et minden elemi immunitásotokra, a varázslat tehát ideális csapatmunkában, persze ha van bőségesen VP-d, egyéni csatában sem rossz. Pl. a tűz- vagy jégpajzsnál univerzálisabb, ha többféle ellenféllel harcolsz.

Energiafolyam (#24)

típus: támadó forma: energia

táv: bármi terület: mező, minden ellenfél

hatóidő: azonnali/csata

költség: 12 VP

mentő: nincs

Leírás: A varázslat sikeres elmondásakor ellenfeleid képébe óriási, fénylő energiagömb robban, amely szintenként D2-t sebez, és a harc végéig szintenként -2% támadást kapnak.

Földelementál idézése (#18)

típus: támadó forma: föld

táv: közel terület: 1 földelementál

hatóidő: csata

költség: 3 VP x szint

mentő: nincs

Leírás: A varázslat segítségével a Föld Elemi Síkjáról idézhetsz meg egy óriási, mágikus lényt, egy földelementált. Az, hogy a lény mennyire lesz erős, és így az idézés mennyi VP-be kerül, attól függ, hogy a varázslatot hanyadik szinten ismered. Egy csatában csak egy földelementált idézhetsz meg.

Isteni harag (#23)

típus: támadó forma: villám

táv: bármi terület: minden ellenfél

hatóidő: azonnali

költség: 7 VP

mentő: nincs

Leírás: Az isteni harag gyöngyeit annak idején először Fairlight, a később istenné vált főmágus használta. A gyöngyöket feldobva, minden egyes ellenfélbe egy-egy villám csapódott, érintetlenül hagyva a varázsló barátait. Természetesen létezik a dolog varázslat-verziója is, amelyet bármely Elemi mágus elsajátíthat. Az isteni harag szintenként D2 sebzést okoz az ellenfeleknek.

Jégvihar (#21)

típus: támadó forma: jég

táv: bármi terület: mindenki

hatóidő: csata

költség: 16 VP

mentő: nincs

Leírás: A pusztító erejű jégvihar hatására megfagy minden és mindenki. A rövid lefutású tűzviharral ellentétben, amely egy pillanat alatt szénné éget mindent, a jégvihar hosszabb ideig, a csata teljes időtartama alatt tombol, harci körönként szintenként D4 sebzést okozva minden lénynek. Mivel a jégvihar rád is hat, célszerű mellette magas hidegimmunitást növeszteni vagy jégpajzsot használni.

Lávafolyam (#25)

típus: támadó forma: tűz

táv: bármi terület: mindenki

hatóidő: csata

költség: 20 VP

mentő: nincs

Leírás: A varázslat elmondásakor megreped a padló, és láva bugyog fel a mélyből. Az irtózatos hőségnek köszönhetően harci körönként a csata minden résztvevője szint/D5 életpontot veszít (beleértve téged is, ha nincs megfelelő védelmed). A lávafolyam és jégvihar kioltják egymást, forró gőzfelhőt eredményezve.

Sárkánylehelet (#151)

típus: védekező forma: -

táv: közel terület: minden barát

hatóidő: csata

költség: 12 VP

mentő: nincs

Leírás: Te és minden szövetségesed kaptok szintenként +1-et minden leheletetekre. A varázslat elsőre ártalmatlannak tűnik, de ha jobban meggondolod, hogy pl. egy 10-es sárkánylehelet és egy 10-es lehelet összesen 90 kno, míg egy 20-as lehelet 190 kno, és ugyanazt a sebzést produkálja fél harci kör feláldozása árán, és akkor még nem is szóltunk arról, hogy más is van a csapatodban, aki lehel...

Savcsapás (#169)

típus: támadó forma: sav

táv: távol terület: 1 célpont, ellenfél

hatóidő: azonnali

költség: 16 VP

mentő: nincs

Leírás: A savcsapással egy koncentrált savgömböt hozol létre ellenfeled feje fölött, amely azonnal rázúdul: a varázslat hatását gyakorlatilag lehetetlen elkerülni. Szintenként D8 sebzést okoz, ezt még a savra valamennyire immunis lények is nehezen élik túl. A varázslat nagy pusztító ereje miatt csak távol levő célpontra alkalmazható biztonságosan.

Tűzfal (#19)

típus: támadó forma: tűz

táv: közel terület: magadra

hatóidő: csata

költség: 12 VP

mentő: nincs

Leírás: A varázslat elmondásakor a mágus mezőjén egy lángoló tűzfal emelkedik fel. Minden lény, erre a mezőre lép, átmegy ezen a tűzfalon, és sebződik 3 ép-t szintenként. Ha valaki kimegy a tűzfalból, nem sebződik.

A tűzfalat ideális a harc 1. körében felrakni, a rád rohanó ellenség útjába.

Tűzgolyó (#12)

típus: támadó forma: tűz

táv: távol terület: mező, mindenki

hatóidő: azonnali

költség: 9 VP

mentő: nincs

Leírás: Nincs is igazi fantasy játék tűzgolyó nélkül! Csodaszép látvány, ahogy a parányi kis golyó elindul a mágus kezétől, aztán hatalmas detonáció közepette pusztító tűzgömbbé robban. A tűzgolyó D3 sebzést okoz szintenként, és mindössze két hátránya van: csak távolra használhatod (így általában csak az első harci körben tudod alkalmazni), és nem csak az ellenségre hat. A kaotikusabb szörnyek gyakran lőnek úgy tűzgolyót egy galetkire, hogy közben szolgáik közelről csépelik, és így ők is megégnek.

Tűzvihar (#20)

típus: támadó forma: tűz

táv: bármi terület: mindenki

hatóidő: azonnali

költség: 18 VP

mentő: nincs

Leírás: Nincs látványosabb, mint egy dühöngő tűzvihar, különösen a hegy mélyén. Szépsége mellett ereje is borzalmas, szintenként D6 sebzést okoz. Egyetlen hátránya, hogy a teljes csataterületre hat, tehát te sem tudod elkerülni a hatását. Persze, te készülhetsz egy tűzpajzssal, és ha a következő három körben tűzvihar következik, nos, azt kevesen tudják túlélni.

A tűzvihar kioltja a jégvihart.

Villámsújtás (#22)

típus: támadó forma: villám

táv: bármi terület: 1 célpont, ellenfél

hatóidő: azonnali

költség: 8 VP

mentő: nincs

Leírás: Nincs más dolgod, mint kinyújtani a karodat, rámutatni egy ellenfélre, akibe hatalmas villám csap, elevenen megégetve a célpontot. Bár a villámsújtás csak egyetlen ellenfélre hat, a szintenkénti D5 sebzést az az egy lény alaposan meg fogja emlegetni.

13.3. Szellemi varázslatok

Kisebb szellemi varázslatok

Csábmosoly (#36)

típus: védekező forma: mentális

táv: bármi terület: 1 célpont, ellenfél

hatóidő: csata

költség: 5 VP

mentő: IQ

Leírás: Még a legförtelmesebb torzszülötteknek is van szíve, vannak érzéseik. Így aztán nem csoda, hogy nem szívesen támadnak meg valakit, akit kedvelnek, akiről úgy érzik, hogy törődik velük, szereti őket. Márpedig a csábmosoly pontosan ezt az illúziót hiteti el a célponttal!

Ha az áldozat elrontja mentődobását, akkor szintenként -4%-ot kap támadására a harc végéig. Nyilván a harc első körében érdemes alkalmazni.

Csendvarázs (#42)

típus: támadó forma: mágia

táv: bármi terület: 1 célpont, ellenfél

hatóidő: csata

költség: 10 VP

mentő: mágia

Leírás: Szinte minden varázslat elmondásához varázsszavak szükségesek. Ha egy varázslót mágikus csend vesz körül, gyakorlatilag magatehetetlenné válik. A csendvarázs ideális mágiahasználók ellen, de sajnos van ellene mentődobás. Ha azonban valaki elvéti, a harc hátralevő részében nem tud varázsolni.

Dimenziókapu (#149)

típus: általános forma: -

táv: speciális terület: speciális

hatóidő: azonnali

költség: 10 VP

mentő: -

Leírás: A varázslat segítségével kaput nyithatsz a tér szövetében, és így egy aránylag rövid távolságot egy szemvillanás alatt megtehetsz, függetlenül a két pont között levő falaktól, akadályoktól. Sajnos, a dimenziókapu használata nagyon veszélyes, ha a feladat nehézségéhez megfelelő szinten ismered, akkor is kb. 2-3%, hogy a tömör sziklába érkezel meg: ezért kizárólag olyan esetekben fogod alkalmazni, amikor SEMMILYEN más megoldást nem látsz az akadály leküzdésére. Ilyen eset lehet pl. egy küldetés során (ekkor nem kell semmit tenned, a dimenziókaput automatikusan használod, ha ismered megfelelő szinten) vagy ha az ősök csarnokában egy szörnyet sehogy sem tudsz legyőzni. Ez utóbbi esetben a szörny mezőjére való mozgás előtt használj az M parancsban egy 800-as paramétert. Ha legközelebb olyan szörnnyel találkozol, amelyet nem tudsz legyőzni, akkor dimenziókapuval átugrasz rajta. Pl. M 800 11 - kettőt lépsz északra, és ha szükséges, dimenziókaput alkalmazol. Figyelem: a szörnnyel egyet mindenképpen fogsz harcolni, és ha nem győzöl, csak akkor veted be a dimenziókaput. Ilyenkor el kell költened 5 TVP-t is a VP költségen felül. A csarnokban szükséges dimenziókapu szintje: eggyel nagyobb, mint ahányadik szinten vagy, plusz annyi, ahányszor már alkalmaztad erre a célra a dimenziókaput ezen a szinten. Pl. ha a 3. szinten már kétszer átugrottál szörnyet dimenziókapuval, akkor a szükséges szint 4+2=6.

Egokínzás (#37)

típus: támadó forma: mentális

táv: bármi terület: 1 célpont, ellenfél

hatóidő: csata

költség: 4 VP

mentő: IQ (70%)

Leírás: Az egokínzás során a mágus a célpont tudatát és egóját kínozza meg egy erőteljes mentális támadással. A célpont szintenként 1 ép-t sebződik, ezenkívül kap -2% támadást szintenként. A varázslat kevesebbet sebez, mint az energiatüske, és kevesebb támadást mínuszt ad, mint a csábmosoly, viszont mind a kettőt csinálja, és aránylag nagy az esély a sikerre. Ha pl. 10-es szinten ismered, az azt jelenti, hogy csatánként van +20% védettséged, és mellesleg 10-et sebződik az ellenfél.

Ellenállás megtörése (#48)

típus: védekező forma: mágia

táv: közel terület: magadra

hatóidő: csata

költség: 7 VP

mentő: -

Leírás: Sajnos, a legtöbb varázslat ellen az ellenfélnek esélye van, hogy a varázslat hatását elkerülje. De persze a leleményes mágusnak a rendelkezésére áll a varázslat, amely ezt az esélyt csökkenti. Ha ez a varázslat rajtad van, minden varázslatod ellen szint x 3% mínuszt kap az ellenfél a varázslataid elleni mentődobásra. Mivel a varázslatot magadra rakod, még rezisztálni sem lehet ellene.

Felejtés (#152)

típus: általános forma: -

táv: közel terület: magadra

hatóidő: azonnali

költség: 10 VP, 10 TVP

mentő: -

Leírás: Egy karakter max. 80 varázslatot és pszi képességet ismerhet. Ha ezt a korlátot eléred (igen sokára lesz), akkor csak úgy tanulhatsz új varázslatot, ha előtte egy régi, már elavult varázslatot kitörölsz a fejedből a felejtéssel. Vigyázz, nehogy úgy teljen be a 80-as lista, hogy a Felejtést nem ismered!

A Felejtés nem törli ki a varázslatot egyből a fejedből. Ha kiadod a V 152 <varázslat> parancsot, akkor a varázslat erőssége annyival csökken, ahányas szinten a felejtést ismered, te pedig visszakapsz ennél eggyel kevesebb képességpontot. Pl. van egy 10/1.04-es szintű energiatüskéd, és 5-ös felejtésed. Kiadsz egy V 152 10 parancsod, kapsz 4 kno-t és az energiatüske 9/5.04 lesz. Így szép lassan vissza tudod nyerni a varázslatba ölt képzettségpontokat, és a végén a varázslat eltűnik a fejedből. A felejtéssel visszanyert KNO-t csak varázslatokra költheted.

A parancsnak megadhatsz egy 3. paramétert is, ekkor a felejtést automatikusan a 3. paraméterben megadott számszor használod.

A felejtéssel a 19-nél magasabb szintű varázslatok nem felejthetők, csak akkor, ha 3. és 4. paraméternek megadsz egy 99-est. Ekkor a felejtés varázslatot akár többször alkalmazva, addig felejtesz, amíg a varázslat szintje 19/0-ra ill. az alá nem csökken. Pl. V 152 169 99 99 lefelejti 19-es szintig a savcsapásodat. Vigyázz, ez a parancs csak akkor fog működni, ha elegendő TVP és VP áll rendelkezésedre, hogy a varázslatot egyből 19-es szintig felejtsed (ha a VP költség 300-nál több lenne, akkor 300 lesz)!

A forrás érintése (#173)

típus: védekező forma: mágia

táv: közel terület: magadra

hatóidő: csata

költség: 7 VP

mentő: -

Leírás: Bizonyos lények mágiaimmunitással, rezisztanciával rendelkeznek. Ha azonban közvetlenül érinted a manaforrást, ellenfeleidnek jóval kisebb esélye van arra, hogy varázslatodnak ellenálljanak. Ha ezt a varázslatot elmondod, akkor ellenfeleidnek a te varázslataid ellen kettővel többel csökken a rezisztanciája, mint ahányadik szinten te ismered a forrás érintését. Tehát pl. ha 8-as szinten ismered, a rezisztenciák 10-zel csökkennek, azaz +20% esélyed van a varázslat sikerére. Mivel a varázslatot magadra rakod, még rezisztálni sem lehet ellene. Ha a forrás érintését TV listából használod, a program akkor választja ki, ha ellenfeled rezisztanciája legalább 15-ös.

Kisebb erőpajzs (#154)

típus: általános forma: energia

táv: közel terület: magadra

hatóidő: 1 forduló

költség: 6 VP, 3 TVP

mentő: -

Leírás: A kisebb erőpajzs egy halványan vibráló energiamezőt hoz körülötted létre. Mivel hatása aránylag hosszú ideig (1 teljes körig) tart, érdemes fordulód kezdetén felrakni. Védettségedet 1.5%-kal növeli meg szintenként. Vigyázz, a kisebb erőpajzs táborozás alatt már nem működik!

Kontaktus őseiddel (#146)

típus: általános forma: mentális

táv: közel terület: speciális

hatóidő: azonnali

költség: 20 VP, 3 TVP

mentő: -

Leírás: A varázslat elmondásakor kapcsolatot létesítesz egy ősi szellemmel, aki rövid időre betekintést enged az Ôsök Csarnokába. Ez azt jelenti, hogy egy 3x3 mezőnyi területről megtudod, hogy hol van fal, és hol nincs - de az akadályok természetéről nem kapsz információt, csak akkor, ha a varázslatot legalább 8. szinten ismered. A varázslat 2. és 3. paraméterének meg kell adnod a 3x3-as terület középpontjának X,Y koordinátáit. Ha a varázslatot legalább 14-es szinten ismered, akkor a 4. és 5. paraméterben megadhatsz még egy koordinátát. Ekkor egy parancsból kétszer is elmondod a varázslatot (de természetesen minden költséget készer kell fizetned).

Láthatatlanság (#157)

típus: általános forma: mentális

táv: közel terület: magadra

hatóidő: köv. kör elejéig költség: 12 VP, 3 TVP

mentő: -

Leírás: Az értelmes fajok már az idők kezdete óta álmodoznak róla, milyen hihetetlen előnyhöz juthatnának, ha láthatatlanná tudnának válni. Mára ez már egy könnyen elsajátítható, egyszerű varázslat.

Ha láthatatlan vagy, a barlangodba látogatók azt fogják látni, hogy a barlangod üres, és így elkerülheted a nemkívánatos portyázókat (a tolvajok kivételével). Ezenkívül, ha láthatatlanul lopsz, a lopásnál a láthatatlanságod szintje hozzáadódik a lopáséhoz, de a lopásod igy sem növekedhet a duplájánál magasabbra. Ha harcolsz valakivel, a láthatatlanság azonnal megszűnik (de baráti beszélgetésnél, szakértelem versenynél nem, ilyeneket kezdeményezhetsz még akkor is, ha láthatatlan vagy), egyébként a következő kör elejéig tart.

Láthatatlan észlelése (#158)

típus: általános forma: -

táv: közel terület: magadra

hatóidő: köv. kör elejéig költség: 4 VP, 1 TVP

mentő: -

Leírás: Ha a láthatatlanná válás egyszerű, a láthatatlanság észlelése még könnyebb! Persze, minden a tudásszinten múlik. Ha láthatatlan galetkivel találkozol, és a láth. észlelés szinted ugyanannyi, vagy magasabb, mint az ő láthatatlansága, látni fogod - de csak ekkor! Persze ilyenkor a lopásra sem kap bónuszt. Ha viszont az ő láthatatlanság szintje magasabb, mit sem ér az észlelés.

Mágiatörés (#35)

típus: támadó forma: mágiatörés

táv: bármi terület: mező, mindenki

hatóidő: azonnali

költség: 12 VP

mentő: speciális

Leírás: A mágiatörés, egy halvány, fehér gömb az egyik legrettegettebb varázslat. Az adott mezőn levő varázslatokat (beleértve a lényeken levő varázslatokat) próbálja kioltani. A mentődobást minden egyes varázslat külön dobja, az alapszám az adott varázslat szintje. A mágiatörés csak varázslatokat szüntet meg, azok eredményét (pl. paralízis, gőzfelhő) nem.

Parancs (#38)

típus: támadó forma: mentális

táv: bármi terület: 1 célpont, ellenfél

hatóidő: 1 harci kör

költség: 3 VP

mentő: IQ

Leírás: A parancs varázslat során egy mágikus szót ejtesz ki dörgő hangon. Siker esetén ellenfeled rövid időre lebénul, és legközelebbi cselekvése helyett dermedten áll (ügyessége erre az időre nulla lesz, tehát elég könnyen el lehet találni).

Ha minden körben valakit lebénítasz paranccsal, az önmagában még kevés dologra jó, hiszen akkor hogy ölöd meg? A TV listából választó automatikus heurisztika a parancs varázslatot csak akkor fogja használni, ha van más is a csapatodban, aki az ellenfelet sebezni tudja. Ha szólóban akarod használni, a harci programban kell alkalmazni. Ilyenkor akkor jöhet esetleg jól, ha az első 1-2 körben ráküldesz valamit az ellenfélre, ami ezután folyamatosan sebzi, és a maradék körökben csak dermesztgeted, várva, hogy elpatkoljon.

Nagyobb szellemi varázslatok

Agyroppantás (#43)

típus: támadó forma: mentális

táv: bármi terület: 1 célpont, ellenfél

hatóidő: csata

költség: 8 VP

mentő: IQ (60%)

Leírás: Az agyroppantás olyan erőteljes mentális csapást mér a célpontra, amely a legtöbb galetkiből nyáladzva gügyögő, magatehetetlen nyomorékot csinál egy időre. A varázslat ugyanis a célpont minden alaptulajdonságát kettővel csökkenti szintenként, pl. 6. szinten -12-t minden tulajdonságára.

Antimágikus szféra (#174)

típus: védekező forma: mágia

táv: közel terület: magadra

hatóidő: csata

költség: 15

mentő: -

Leírás: A varázsló körül egy antimágikus gömb keletkezik, amely nem enged varázslatokat se ki, se be. Ez abban nyilvánul meg, hogy rezisztanciád a csata időtartamára megnő szintenként 2-vel (de ehhez szükséges, hogy birtokold a rezisztencia képességet!), tehát alacsony szinten a védelem még nem lesz tökéletes; viszont amíg az antimágikus szféra rajtad van, te sem fogsz tudni varázsolni és varázsitalt használni. Ideális eszköz a mágusoktól rettegő harcosok számára!

Mivel az antimágikus szféra védekező varázslat, elmondhatsz mellette még egy varázslatot, amit nyilván még az antimágikus szféra előtt érdemes használni, mert utána már nem lehet. Hogyan érheted ezt el? Ha harci programot használsz, akkor a másik varázslatnak nagyobb prioritást adj, mint az antimágikus szférának. Az is jó, ha az antimágikus szférát berakod a TV listába, a másik védekező varázslatot pedig a harci programba.

Figyelem: a mágiatörés ellen a rezisztencia nem nyújt védelmet, így az antimágikus szféra is megsemmisíthető ezzel a varázslattal.

Átok (#142)

típus: támadó forma: mágia

táv: bármi terület: 1 célpont, ellenfél

hatóidő: feloldásig

költség: 12 VP

mentő: mágia

Leírás: A varázslat használója gonosz átkot helyez el a célponton, aki ettől kezdve rettenetesen szerencsétlen lesz: elrontja minden mentődobását! Az átok különlegessége, hogy nincs hatóideje. Addig az áldozaton marad, amíg varázslattal el nem távolítják róla (pl. templomban). A legrosszabb az egészben, hogy legtöbbször nem is veszed észre rögtön, hogy megátkoztak, és a fordulód hátralevő részében csak csodálkozol, hogy miért vagy ennyire szerencsétlen! (Ezért nincs külön feltételes átok-eltávolítás parancs.)

Dermesztés (#164)

típus: támadó forma: -

táv: bármi terület: 1 célpont, ellenfél

hatóidő: csata

költség: 14 VP

mentő: egészség (35%)

Leírás: A dermesztés a paralízishez és a parancsvarázshoz hasonlóan lebénítja az ellenfelet, csakhogy hatása nem egy körig, hanem a csata végéig tart! Úgyhogy ha egy ellenfeled van, és sikeresen bejön a dermesztés, akkor gyakorlatilag nyertél - feltéve, ha képes vagy magatehetetlen ellenfeledet legyőzni a hátralevő körök során.

Direkt kontaktus (#47)

típus: támadó forma: mentális

táv: bármi terület: 1 célpont, ellenfél

hatóidő: azonnali

költség: 30 VP

mentő: IQ (35%)

Leírás: Megtámogatva egy átokkal vagy az ellenállás megtörésével, a direkt kontaktus az igazi nehézsúlyú tápvarázslat: sikeres használatakor az ellenfél elveszti összes varázspontját, és te ezt megkapod! Varázspontod azonban így sem mehet a maximális lehetséges fölé.

Elbájolás (#44)

típus: támadó forma: mentális

táv: bármi terület: 1 célpont torzszülött

hatóidő: csata

költség: 20 VP

mentő: IQ (30%)

Leírás: Messze a legdemoralizálóbb, ha az ellenséggel saját katonáit fordítjuk szembe! Az elbájolás hatására egy ellenfél torzszülött átáll a te oldaladra, és neked segít a harcban, mintha csak a te csapatod tagja lenne. Sajnos galetkikra ennek a varázslatnak nincs hatása. Az elbájolást csak akkor használhatod, ha egynél több ellenfeled van (tehát a csatát nem nyered meg azonnal egy elbájolással), de amikor a harc véget ér, az elbájolt ellenfélért is megkapod a lélekenergiát.

Megszakítás (#45)

típus: védekező forma: mágia

táv: bármi terület: minden ellenséges varázslat

hatóidő: csata

költség: 25 VP

mentő: speciális

Leírás: A leghatalmasabb mágusok képesek egyszerűen megakadályozni mások varázslatait - a megszakítás segítségével. Ha elmondod ezt a varázslatot, a kör hátralevő részében az ellenfelek által elmondott varázslatok 50%+(szint-varszint) x 5% eséllyel nem jönnek létre, de minden ilyen alkalommal el kell költened 5 VP-t. Ha mindkét szembenálló használt megszakítást, akkor több körös "ellenvarázs-csatát" vívnak egymással. Minden kör 5 varázspontba kerül, és minden alkalommal 50%+(szint1-szint2)*5% esély alapján dől el, hogy melyik fél nyer. (Tehát 10-es különbségnél már mindenképp a nagyobb megszakítású nyer).

Nagyobb erőpajzs (#155)

típus: általános forma: energia

táv: közel terület: magadra

hatóidő: 1 forduló

költség: 25 VP, 3 TVP

mentő: -

Leírás: A nagyobb erőpajzs a kisebb nagytestvére, persze jóval hatékonyabb nála: kör végéig +3% védettséget kapsz szintenként. A kisebb és nagyobb erőpajzs hatása nem adódik össze, nem használhatod őket egyszerre!

Pengefal (#166)

típus: támadó forma: mentális

táv: közel terület: magadra

hatóidő: csata

költség: 10 VP

mentő: IQ (60%)

Leírás: A pengefal a varázsló mezőjén villámgyorsan forgó, borotvaéles pengék illúzióját hozza létre. Ha egy lény erre a mezőre lép, mentődobást dobhat, hogy rájön-e, a pengék csak illúziók. Ha mentődobását elrontja, annyira valóságosnak érzi az illúziót, hogy valóságban sebződik, szintenként 3 ép-t. A pengefal csak akkor sebez, amikor egy lény odajön erre a mezőre, amikor kimegy belőle, akkor nem.

A pengefalat ideális a harc 1. körében felrakni, a rád rohanó ellenség útjába.

Szellemkalapács (#140)

típus: támadó forma: mentális

táv: bármi terület: 1 célpont, ellenfél

hatóidő: azonnali

költség: 10 VP

mentő: IQ

Leírás: Óriásit téved az, aki azt hiszi, sérülést csakis fizikai támadással lehet okozni! Sose becsüld le a szellem erejét, amikor egy mágus óriási szellemkalapácsot idéz meg.

A kijelölt ellenfél azt képzeli, hogy fejbevágja egy óriási kalapács. Ha elrontja a mentődobást, a pszichikai sokknak köszönhetően 20+3/szint sebzést szenved el.

Tudatrombolás (#46)

típus: támadó forma: mentális

táv: bármi terület: 1 célpont, ellenfél

hatóidő: azonnali

költség: 12 VP

mentő: IQ (60%)

Leírás: Ha sikeresen használod a tudatrombolást, ellenfeled elveszti összes varázspontját. A csendvarázzsal szembeni egyetlen fő előnye, hogy a tudatrombolást a harc további részében nem lehet megszüntetni. A fő különbség akkor mutatkozik meg, amikor a varázslatot egy torzszülött ellened használja: akkor bizony nem mindegy, hogy csendvarázst vagy tudatrombolást kaptál.

13.4. Nekromanta varázslatok

Kisebb nekromanta varázslatok

Éhínség (#156)

típus: támadó forma: -

táv: bármi terület: 1 célpont, galetki

hatóidő: permanens

költség: 7 VP

mentő: egészség

Leírás: Ez egy különösen gonosz varázslat: a célpont galetki jóllakottsága csökken 30%+3%/szint-tel. Ha egy másik galetkivel alaposan ki akarsz tolni, ezt a varázslatot kell használnod! Egy-két éhínség, és az illető jóllakottsága 0%-ra kerül. Az, hogy a következő fordulóját egy 30 TVP-s E paranccsal kénytelen kezdeni, csak egy dolog: emellett, az éhezés számos egyéb hátránnyal jár, amely már az adott harcban ill. a következőben megmutatkozik. Az éhes karakter mínuszokat kap a támadására, ill. leheletnél a sebzésére, és a kör elején, ill. a táborozás alatti harcok kezdetén sem max. életpontról kezd.

Életszívás (#29)

típus: támadó forma: halál/gyógyító

táv: bármi terület: 1 célpont, ellenfél

hatóidő: azonnali

költség: 5 VP

mentő: -

Leírás: A nekromanta kezéből fekete sugár indul ki, és elszívja a célpont életenergiát. A varázslatnak két hatása van: egyrészt, az ellenfél veszít 4+1/szint ép-t, másrészt a nekromanta gyógyul ugyanennyit. A varázslat természetéből adódóan, legoptimálisabb úgy használni, hogy a harci programba beírjuk (ha pl. 14-et tudunk sebezni): életszívás, ha az ellenfélnek 14 vagy kevesebb ép-je van. így ezzel az aránylag keveset sebző varázslattal úgy ölünk, hogy közben gyógyít is rajtunk.

Gázpajzs (#172)

típus: védekező forma: méreg

táv: - terület: magadra

hatóidő: csata

költség: 4 VP

mentő: -

Leírás: A varázslót zöldesen vibráló erőtér vonja be, amely szinte tökéletesen immunissá teszi a mérges gáz támadásokkal szemben. Sajnos, a varázslat használatakor fokozottan csökken a jéggel és elektromossággal szembeni ellenállás.

A gázpajzs a csata időtartalmára megnöveli mérges gáz immunitásod 2 x szinttel, de lecsökkenti jég- és elektromos immunitásodat szinttel. Érdemes harci programból használni, beállítani a szinted mérges gázt lehelő lényei ellen.

A gázpajzs mellett nem használhatsz jég- ill. villámpajzsot.

Gránitbőr (#17)

típus: védekező forma: föld

táv: közel terület: magadra

hatóidő: legközelebbi X ütés, de max. harc végéig

költség: 10 VP

mentő: -

Leírás: Bőröd a varázslat hatására gránitkeménységű lesz, a fizikai támadások ellen gyakorlatilag teljesen védett leszel. A gránitbőr a legközelebbi X sikeres ütés ill. lőfegyver lövedék ellen nyújt védelmet, ahol X= 1-3 szint között 1, 4-6 szinten = 2, stb. A varázslat a csata végén mindenképp elmúlik.

A gránitbőrt különösen a mágusok kedvelik, hiszen elegendő időt tudnak vele nyerni egy ütőgéppel szemben ahhoz, hogy varázslataikkal kivégezzék.

Kisebb gyógyítás (#27)

típus: általános forma: gyógyító

táv: közel terület: magadra

hatóidő: azonnali

költség: 4 VP, 3 TVP

mentő: -

Leírás: A leguniverzálisabb, leggyakrabban használt gyógyító varázslat a szinten. Elmondásakor szint x D2 életpontot gyógyulsz. A kisebb gyógyítást érdemes beírni a GY parancs 4. vagy 5. paraméterének, hogy automatikusan használd, ha szükség van rá.

Méregsemlegesítés (#148)

típus: általános forma: gyógyító

táv: közel terület: magadra

hatóidő: inaktív

költség: 7 VP, 3 TVP

mentő: -

Leírás: Természetesen a különböző mérgek ellen mágikus úton is lehet védekezni. A méregsemlegesítés lehetővé teszi, hogy legközelebb, amikor megmérgeznének, megvédd magad az ártalmas hatástól. Amikor méreg kerül a szervezetedbe, azonnal kell cselekedned: varázslat szint x 5% esélye van, hogy amikor megmérgeznek, még idejében semlegesíted. A varázslat ilyenkor elmúlik. Mivel a kontaktméreg azonnal öl, az ellen még a méregsemlegesítés sem véd meg. Ha a méregsemlegesítés varázslatod nagyobb mint 20, akkor egy csatában két mérget is semlegesíthetsz, a másodikat (varázslat szint-20) x 5% eséllyel. 40 felett a 3. méreg, stb. is semlegesíthető. Ha például 45-ös szinten ismered a varázslatot, akkor az első két méreg semlegesítésére 100% az esélyed, a 3. méregére pedig 25%.

Ha a varázslat elmondásakor megadsz második paraméternek egy 1-est, akkor mindig megújítod harc után, ha elhasználtad a harcban egy méreg semlegesítésére, és van még rá vp-d. (Harc közben sajnos nem lehet megújítani, tehát egy csatában csak akkor tudsz több mérget is kivédeni, ha a varázslatot 20-nál magasabb szinten ismered.)

Óriáserő (#28)

típus: védekező forma: föld

táv: közel terület: magadra

hatóidő: csata

költség: 4 VP

mentő: -

Leírás: Ez a varázslat óriásira duzzasztja végtagjaidat (+1 méret 2 szintenként), így jelentősen megnöveli a harcban okozható sebzésedet. A szteroidokkal ellentétben, az óriáserő rendszeres használatának állítólag nincs káros mellékhatása.

Savpajzs (#171)

típus: védekező forma: sav

táv: - terület: magadra

hatóidő: csata

költség: 4 VP

mentő: -

Leírás: A varázslót feketén vibráló erőtér vonja be, amely szinte tökéletesen immunissá teszi a savtámadásokkal szemben. Sajnos, a varázslat használatakor fokozottan csökken a tűzzel és elektromossággal szembeni ellenállás.

A savpajzs a csata időtartalmára megnöveli savimmunitásod 2 x szinttel, de lecsökkenti tűz- és elektromos immunitásodat szinttel. Érdemes harci programból használni, beállítani a szinted savat lehelő lényei ellen.

A savpajzs mellett nem használhatsz tűz- ill. villámpajzsot.

Sorvasztás (#30)

típus: támadó forma: halál

táv: bármi terület: 1 célpont, ellenfél

hatóidő: csata

költség: 5 VP

mentő: erő

Leírás: A varázslat sikere esetén a célpont végtagjai elsorvadnak, méretük lecsökken, majdnem annyival, mint ahányadik szinten a sorvasztást ismered. Talán mondani sem kell, hogyha a varázslat sikerrel jár, akkor ezekután a közelharcban támadó ellenfél nem sok kárt tud már a varázslóban tenni... A gránitbőrrel ellentétben, a sorvasztás hatékony és biztos megoldást jelent a harc hátralevő részére egy sok végtaggal rendelkező ellenféllel szemben is, de hátránya, hogy nem nullázza teljesen a sebzést, és van ellene mentődobás.

Szellemidézés (#159)

típus: általános forma: mágia

táv: tetszőleges terület: 1 galetki

hatóidő: azonnali

költség: 12 VP, 3 TVP

mentő: nincs

Leírás: Ez a varázslat igazándiból egy tréfa, amelyet a tapasztalt galetkik használnak a zöldfülű ifjak megtréfálására. Használatakor 2. paraméternek meg kell adnod egy karakterszámot. Ekkor a megadott galetki otthonában megjelenik egy szellem (amely kísértetiesen hasonlít rád), aki közli, hogy egy nagyhatalmú ős látogatta meg. A szellemidézésnél megadhatsz egy 3. paramétert is, hogy milyen műsort szeretnél. 1.: hencegő (isteni lénynek tünteted fel magad), 2.: ijesztő/fenyegető, 3.: dicsérő, 4. beugrató. Ez utóbbi esetben meg kell adnod egy általad ismert tárgyat (4. paraméter) és egy mennyiséget (5. paraméter). Közölni fogod a delikvenssel, hogy küldetése ennyi darab ilyen tárgy elhozása számodra. Persze a tárgyakat igazándiból nem tudja elhozni, de akkor is jó móka, ahogy izzad a dolgon. A szellem-idézést főleg a puhányszinten élőkre érdemes alkalmazni, hiszen később már mindenki ismeri a varázslatot, és tudják, hogy csak tréfa. A szellemidézés kétszerannyival növeli a hírnevedet, ahányas szinten ismered. A szellemidézés használatát - érthető okokból - a Hegy törvényei tiltják, ezért óvatosságból egy körben max. egyszer használhatod csak.

Tombolás (#167)

típus: védekező forma: mágia

táv: közel terület: magadra

hatóidő: csata

költség: 6 VP

mentő: -

Leírás: A tombolás azon ritka varázslatok egyike, amelyeket inkább a harcosok alkalmaznak, nem pedig a mágusok. Elmondásakor a testedben rejlő adrenalint szabadítod fel, miközben vad düh önti el az agyadat, és úgy rohansz ellenfeleidre, hogy szinte elsöpröd őket: támadásod megnő szintenként 3%-kal, ezenkívül, ha a varázslatot legalább 5. szinten ismered, a tüskés bőr (és bizonyos lények hő- és hidegaurája, amitől a megfelelő immunitás nem véd) fele sebzést okoz neked a harc folyamán, hiszen alig érzékeled a fájdalmat. Ha a tombolást berakod a TV listába, a program akkor fontolja meg az alkalmazását, amikor van olyan ellenfeled, akinek eltalálására 40%-nál kisebb esélyed van.

Nagyobb nekromanta varázslatok

A féreg érintése (#31)

típus: védekező forma: mágia

táv: közel terület: magadra

hatóidő: csata

költség: 8 VP

mentő: -

Leírás: Ez a varázslat tipikusan a fejlettebb, több végtaggal rendelkező galetkik számára igazán hatékony. Elmondásakor minden végtagodra rakott spec. képesség szakértelme megnő harc végéig +1/szint-tel. Mit neked sebezhetetlenség, ha az ellenfél körönként 30-at sebződik a méregtől! A növekedés mértéke nem csak a féreg érintése szintjétől függ, hanem attól is, hogy mekkora a végtagra rakott képességed szintje. Ennek a szintnek maximum a két és félszeresére nőhet meg a féreg érintése után, azaz egy 10-es sebző méreg maximum 25-ös lehet a féreg érintése után. Minimálisan 10-el mindenképp megnőhet akár egy 2-es szintű képességed is, ha 10 vagy nagyobb szinten ismered a féreg érintését.

A halál csókja (#33)

típus: támadó forma: halál

táv: bármely távra

hatóidő: azonnali

költség: 12 VP

mentő: erő

Leírás: Egy pusztító erejű támadó varázslat, amely annál hatékonyabb, minél erősebbek az ellenfelek. Elmondásakor mindazok, akik elrontják mentődobásukat, saját magukban tesznek kárt - annyit sebződnek, amennyit ők maguk sebezni képesek végtagjaikkal.

A halál szava (#39)

típus: támadó forma: halál

táv: bármi terület: 1 célpont, ellenfél

hatóidő: azonnali

költség: 35 VP

mentő: egészség (25%)

Leírás: A mágus dörgő hangon kiejt egy ősi, rettenetes rúnát, és rámutat az áldozatra, akinek azonnal megáll a szíve. Nagyhatalmú varázslat, amely igazán csak a képzett mágus számára hatékony. Ha az ellenfél elrontja a mentődobást, azonnal elájul ill. meghal (-99 ép-re kerül). A varázslat sikerének esélye soha nem lehet magasabb 80%-nál!

Animáció (#32)

típus: támadó forma: gyógyító

táv: bármi terület: 1 célpont ájult/halott lény

hatóidő: csata

költség: 20-szint VP

mentő: -

Leírás: Minden rendes nekromanta képes arra, hogy a halottakat zombiként animálja. Tehát ha a nekromanta utat választod, már csak presztizsből is el kell sajátítanod ezt a varázslatot. Sajnos, a varázslat hatóideje aránylag rövid, a csata végéig tart, ezért csak akkor érdemes alkalmazni, ha több ellenféllel nézel szembe, és az első leölt ellenfelet társaival akarod szembefordítani. Nincs demoralizálóbb, mintha valakit saját zombi fajtársa támad! A varázslat költsége annál kevesebb, minél magasabb szinten ismered. A galetkik egy csatában ugyanazt a lényt csak egyszer animálhatják.

1. szinten egy, 7. szinten két, 13. szinten három, stb. halottat tudsz egyszerre animálni egyetlen animáció varázslattal.

Esszencia elnyelése (#160)

típus: védekező forma: -

táv: közel terület: magadra

hatóidő: csata

költség: 6 VP

mentő: -

Leírás: Bár a típusa védekező, a védekezéshez nem sok köze van. Elmondásakor felállítasz egy mágikus érzékelő mezőt, amely sokkal hatékonyabbá teszi a lélekenergia elnyelését: a harc végén, amikor lélekenergiát kapsz, nagyobb hatásfokkal nyered ki az ellenfélből, így a szinttől függően több lélekenergia lesz a jutalmad. Persze, az esszencia elnyelése a győzelmedet nem segíti elő, így akkor érdemes használni, ha ellenfeled jóval gyengébb, mint te, és a győzelmed biztos.

A varázslatot mindig az első körben mondod el, illetve ha van védekező varázslatod, akkor azzal együtt.

A plusz mennyiség 20+2/szint százaléka az eredetinek, tehát 10. szinten ha 40% lélekenergiát kapnál, akkor ehelyett 1.4 x 40%=56%-ot fogsz kapni.

Fürgülés (#168)

típus: védekező forma: mágia

táv: közel terület: magadra

hatóidő: csata

költség: 12 VP

mentő: -

Leírás: Ez a nagyhatalmú nekromanta varázslat felgyorsítja a szervezeted életfunkcióit, reflexeid, izmaid, minden sokkal gyorsabb lesz. Szintenként +1 gyorsaságot kapsz a harc időtartamára, ezenkívül 4. szinttől az elsődleges végtagoddal két támadást adsz le körönként, 8. szinttől a másodlagossal is stb. Az iszonyú stressz komoly megterhelést jelent a szervezetre: a fürgülés használatakor 1 év természetellenes öregedést szenvedsz el, ezért óvatos legyél vele, csak akkor használd, ha tényleg szükséged van rá.

Gyógyító szellő (#139)

típus: védekező forma: gyógyító

táv: bármi terület: összes barát

hatóidő: azonnali

költség: 10 VP

mentő: -

Leírás: A varázslat elmondásakor egy kellemes, hűs szellő kerekedik, amely rajtad és minden szövetségeseden gyógyít szintszer D3 ép-t. A varázslatnak igazán csak akkor van értelme, ha legalább ketten vagytok, akinek ennyi ép-je hiányzik, a TV listából más esetben ki sem választod.

Méregfelhő (#34)

típus: támadó forma: méreg

táv: bármi

hatóidő: csata

költség: 10 VP

mentő: nincs

Leírás: A varázslattal egy zöld méregfelhőt idézel meg, amely a csata végéig a célpont mező felett fog lebegni. Minden körben az ott tartózkodó lények sebződnek szintenként D3 ép-t.

Mérges csípés (#141)

típus: támadó forma: méreg

táv: bármi terület: minden ellenfél

hatóidő: csata

költség: 14 VP

mentő: egészség

Leírás: Az ellenfeleket mágikus rovarok próbálják megcsípni. Akinél sikerrel járnak, arra a varázslat szintjének megfelelő erősségű sebző méreg kerül, mintha az azonos nevű végtag szakértelemmel támadták volna meg. A sebző méreg elleni mentődobásba beleszámít az esetleges méregimmunitás szakértelem (ilyen a galetkiknek nincs, csak a torzszülötteknek).

Nagyobb gyógyítás (#153)

típus: általános forma: gyógyító

táv: közel terület: magadra

hatóidő: azonnali

költség: 8 VP, 3 TVP

mentő: -

Leírás: A kisebb gyógyítás továbbfejlesztett, jóval nagyobb hatásfokú változata. Elmondásakor 3D6+szint x 3 életpontot gyógyulsz. Érdemes beírni a GY parancs 4. vagy 5. paraméterének, hogy automatikusan használd, ha szükség van rá.

Sebezhetetlenség (#161)

típus: védekező forma: föld

táv: közel terület: magadra

hatóidő: csata

költség: 9 VP

mentő: -

Leírás: Bár teljes sebezhetetlenséget nem lehet elérni, ez az a varázslat, amely a legközelebb áll hozzá: elmondásakor a harc időtartamára védettséged megnő szintenként 2%-kal, vastag bőr szakértelmed szintenként eggyel. Egy gránitbőrrel kombinálva, nem lesz olyan ellenfél, aki közelharcban le tudna győzni.

Sötét halál (#145)

típus: támadó forma: halál

táv: bármi terület: 1 célpont, ellenfél

hatóidő: azonnali

költség: 13 VP

mentő: egészség

Leírás: Klasszikus nekromanta támadó varázslat, amely siker esetén olyan masszív sokknak teszi ki az ellenfél szívét, hogy életpontja felére csökken. Ebből adódóan, a varázslat egyformán hatékony gyenge és erős ellenfelekkel szemben, viszont önmagában senkit sem tud megölni, ezért nem célszerű a 2-3. harci kör után alkalmazni.

Titánok szele (#144)

típus: védekező forma: föld

táv: közel terület: minden barát

hatóidő: csata

költség: 8 VP

mentő: -

Leírás: A varázslat működése pontosan megegyezik az óriáserő nevű varázslattal (szint/2-vel megnő minden végtag mérete a harc végéig), azzal a különbséggel, hogy a titánok szele nemcsak rád, hanem összes szövetségesedre is hat.

Létrehozás: 2003. szeptember 14. 12:02:25
Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:19
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.