Ősök Városa II. Szabálykönyv - 13. Függelék - Varázslatok
13.1. A használt jelölések magyarázata
Varázslat neve. Ez értelemszerű,
zárójelben a varázslat hivatkozási száma látható. Ha egy varázslatot meg akarsz
tanulni, ezt kell a BE 3 után megadni.
Típus. A támadó és védekező
varázslatokat harcban használod, használatukhoz külön V parancs nem szükséges, de
csakis akkor használod őket a harcban, ha vagy benne vannak valamelyik TV listádban,
vagy be vannak állítva a harci programban. A védekező varázslatok csak annyiban
különböznek a támadóktól, hogy ezekből egy körben akár kettőt is el lehet
mondani (két különbözőt).
Forma. Ennek főként az elemi
immunitások szempontjából van jelentősége. Ha pl. egy varázslat formája tűz, és
sebzést okoz, akkor a tűzimmunitás csökkenti az általa okozott sebzést.
Táv. A harc leírásából
kiderül, hogy a csatatér a két szembenálló mezőjéből, valamint a középső
mezőből áll. A "közel" táv azt jelenti, hogy csak olyanra használhatod,
aki veled egy mezőn áll. A "távol" csak olyanra, aki másik mezőn áll. A
"bármi" esetében bárhol levőt célozhatsz.
Terület. Ez adja meg, hogy kire
fog a varázslat hatni. A "magad" egy saját magadra felrakott varázslat. Az 1
célpont egyetlen lényt jelent, ez lehet "ellenfél" vagy "barát". A
"mező" a célzott mezőn levő lényekre vonatkozik, ha nincs feltüntetve,
hogy barát vagy ellenség, akkor minden ott levő lényre (egy tűzgolyó nem tud
válogatni). A "minden" az összes mezőt jelenti.
Hatóidő. Ez lehet azonnali,
csata, 1 harci kör (ez a célpont következő cselekvésére vonatkozik), 1 forduló,
forduló eleje (ez ugyanaz, mint az 1 forduló, de csak a köv. fordulód elején múlik
el), permanens vagy inaktív (ekkor egy feltételtől függ, hogy mikor sül ki ill. ér
véget a varázslat). Megjegyzés: azokból a varázslatokból, amelyek adott időtartamig
tartanak, egyszerre csak egy lehet egy lényen (pl. gránitbőr) ill. egy területen (pl
lávafolyam), hacsak a varázslat leírása másképp nem rendelkezik.
Költség. Hány vp-be kerül a
varázslat elmondása.
Mentő. Bizonyos esetekben a
célpontnak lehetősége van, hogy a varázslat hatását elkerülje. Egy felé dobott
varázslatnál ez pl. a gyorsaságán múlik, egy mentális varázslatnál az
intelligenciáján. Az ilyen esetekben a Mentő: (Célpont tulajdonsága) feliratot
látod. Ekkor a varázslat sikerének esélye 50%+(varázslat szinted - célpont
tulajdonsága) x 3%. Elképzelhető, hogy az alapesély nagyobb vagy kisebb mint 50%,
ilyenkor az alapesély értékét zárójelben, a célpont tulajdonsága után olvashatod.
Ld. még ellenállás megtörése varázslat.
Leírás. Innen derül ki, pontosan
mit is csinál a varázslat, mennyit sebez, stb. Ha a szöveg "szint"-re
hivatkozik, ez mindig azt jelenti, hogy azt a bizonyos varázslatot hányadik szinten
ismered. A varázslatok szintje KNO pontok elköltésével, a VAR paranccsal növelhető,
és persze kis mértékben fejlődik magától, ahányszor a varázslatot elmondod.
13.2. Elemi varázslatok
Kisebb elemi varázslatok
Alkímia (#147)
típus: általános forma: -
táv: közel terület: 1 vagy több
tárgy
hatóidő: permanensköltség: 5 VP, 2
TVP
mentő: -
Leírás: Az alkímisták egykori
álma mára már mindennapos gyakorlat a mágusok körében: egy vagy több tárgyat
arannyá változtatni. Sajnos, a keletkező aranymennyiség nem a tárgy súlyával, hanem
valódi értékével arányos.
A varázslat tehát egy vagy több
tárgyat arannyá változtat, egy paranccsal egyszerre szakértelem szint db tárgy
változtatható át. A kudarc esélye 16%-1%/szint. Előnye a kereskedelemmel szemben,
hogy mindössze 2 TVP-be kerül, és rendes áron adhatod el a tárgyat.
Használat: V 147 <tárgy>
<mennyiség> vagy
V 147 <1. tárgy> <2.
tárgy> <3. tárgy> [<4. tárgy>]
[<5. tárgy>]
Az első esetben egy tárgyat
alkímiázol, megadhatod, hogy mennyit belőle. A másodikban egy paranccsal egyszerre
akár ötféle tárgyadat is alkímiázhatod. A VP költség minden egyes tárgynál
levonásra kerül, de a 2.-tól kezdve a TVP költség csak 1-1. Ilyenkor, mivel nincs
mennyiség paraméter, a birtokodban levő tárgyból az összeset (de persze max.
alkímia szint db-ot) próbálsz alkímiázni. Figyelem: a 2. variáció használatához
legalább háromféle tárgyat kell megadnod!
Elektromos kéz (#11)
típus: támadó forma: villám
táv: közel terület: mező, minden
ellenfél
hatóidő: azonnaliköltség: 1 VP
mentő: -
Leírás: Használatakor a mágus
kezéből apró, elektromos szikrák pattognak elő, megrázva minden ellenfelet, aki a
közelben tartózkodik.
Az elektromos kéz akkor jó, ha
egyszerre több ellenféllel harcolsz. Minden, veled egy mezőn álló ellenfél 1
elektromos sebzést szenved el szintenként. Az elektromos kéz az egyetlen, több
ellenfélre ható kisebb elemi varázslat, és mivel szinte ingyen van, korlátlan
mennyiségben használható.
Energiatüske (#10)
típus: támadó forma: energia
táv: bármi terület: 1 célpont,
ellenfél
hatóidő: azonnaliköltség: 2 VP
mentő: -
Leírás: A mágus kezéből apró,
szikrázó energiatüskék repülnek ki, és halálos pontossággal találják el a
kijelölt célpontot. Az energiatüske sebzése D2 szintenként, és egy célpontra
használható.
Jogos a kérdés: miért érdemes
megtanulni az energiatüskét egy lehelő kalandozónak, amikor a sebzése ugyanannyi,
mint egy leheletnek, és még vp-be is kerül? Nos, először is az energiatüske elleni
semmilyen elemi immunitás nem ad védelmet. Másrészt, mivel a kör elején, a
varázslatok között lövöd el, könnyen pontot tehet egy fehér amőba
pályafutásának a végére, amit pedig lehelettel képtelenség megölni a szaporodása
miatt.
Gigaököl (#40)
típus: támadó forma: föld
táv: bármi terület: 1 célpont,
ellenfél
hatóidő: azonnaliköltség: 5 VP
mentő: gyorsaság
Leírás: A levegőben megjelenik
egy óriási, ököl alakú erőtér, és lesújt a célpontra, aki 1 sebzést szenved el
szintenként, és tönkremegy egy véletlenszerű, KF-elt tárgya, amit később nehezen
ugyan, de még meg lehet javítani. A varázslatot torzszülöttekre csak akkor érdemes
használni, ha a beKF-elt tárgy lehetetlenné teszi a szörny megölését, mert
egyébként a potenciális zsákmányt semmisíted meg. Aki elég fürge, félre tud
ugrani a lesújtó ököl elől.
Jégcsóva (#13)
típus: támadó forma: jég
táv: közel terület: 1 célpont,
ellenfél
hatóidő: azonnaliköltség: 4 VP
mentő: gyorsaság
Leírás: A mágus egy iszonyatosan
hideg jégcsóvát hajít a célpont felé, akinek azonban lehetősége van, hogy
félreugorjon.
Nagyon olcsó és nagyon sokat sebez: a
célpont D6 sebzést szenved el szintenként, HA elvéti a gyorsaság mentődobást.
Jégpajzs (#15)
típus: védekező forma: jég
táv: - terület: magadra
hatóidő: csataköltség: 4 VP
mentő: -
Leírás: A varázslót fehéren
vibráló erőtér vonja be, amely szinte tökéletesen immunissá teszi a
jégtámadásokkal szemben. Sajnos, a varázslat használatakor fokozottan csökken a
tűzzel és mérges gázzal szembeni ellenállás.
A jégpajzs a csata időtartalmára
megnöveli jégimmunitásod 2 x szinttel, de lecsökkenti tűz- és mérges gáz
immunitásodat szinttel. Érdemes harci programból használni, beállítani a szinted
jeget lehelő lényei ellen. A jégpajzs varázslat működéséhez kell, hogy legyen jégimmunitás szakértelmed.
A jégpajzs mellett nem használhatsz
tűz ill. gázpajzsot.
Kineport (#163)
típus: általános forma: -
táv: szint terület: 1 átkozott
tárgy
hatóidő: azonnaliköltség: 15 VP, 3
TVP
mentő: speciális
Leírás: E varázslat igazi haszna
akkor nyilvánul meg, amikor először fordul elő veled, hogy vagy 10 féle átkozott
tárgyat cipelsz magaddal. Ilyenkor nem kell mást tenned, csak fogsz egy cetlit, felírod
rá az általad legjobban utált tíz galetki nevét, majd összepárosítod őket a
nálad levő átkozott tárgyakkal. Ezután ezzel a nagyszerű varázslattal szépen
átlövöldözöd nekik a tárgyakat. A kineport egyetlen hátránya: olyan galetkinek nem
tudsz vele tárgyat átsugározni, akinek legalább ugyanolyan szinten megvan ez a
varázslat, mint neked. Ezenkívül olyan tárgyat sem adhatsz át, amely az illetőnek
már van a birtokában. A varázslat használata: V 163 <tárgy> <galetki>. Ha
akarod, megadhatsz a 4., 5. és 6. paraméterben is egy-egy galetkit, arra az esetre, ha
az elsőként megadott nem lenne legális célpont. A négy galetkiből bármelyiknek is
sikerüljön a tárgyat átpasszolni, a TVP és VP költség csak egyszer kerül
levonásra.
Mágikus csapda (#162)
típus: általános forma: mágia
táv: közel terület: 1 csapda
hatóidő: inaktívköltség: 20 VP
mentő: -
Leírás: Ha olyan csapdát akarsz
felállítani, ami igazán nagyot durran, nem árt egy kis mágikus támogatás. Ha a CS
parancs 3. paraméterének megadod a 162-t (pl. CS 30 0 162), akkor a csapdád
felállításakor némi mágiát is bevetsz: a csapdád varázslat szint x 2 plusz
sebzést fog okozni azoknak, akik belesétálnak. A varázslatot a CS parancs kiadásakor
automatikusan használod, V 162 parancsra soha nem lesz szükséged. A plusz sebzés
mindaddig megmarad, amíg nem adsz ki újabb CS parancsot.
Manafókuszálás (#165)
típus: általános forma: mágia
táv: közel terület: speciális
hatóidő: azonnaliköltség: 10 VP x
szint
mentő: -
Leírás: A manafókuszálás
tömény mágikus energia koncentrálását teszi lehetővé. Elmondásakor vörösen
izzó sugár csap ki a kezedből. Ezzel a mágikus energiával puha fémből készült
tárgyakat megolvaszthatsz, vizet forralhatsz, jeget olvaszthatsz, és még egy csomó
egyéb dologra használhatod. Minél magasabb szinten ismered a varázslatot, annál több
energiát tudsz koncentrálni, persze annál több varázspont árán. A manafókuszálás
harcban sajnos nem alkalmazható, mivel megidézése elég hosszú időt és
koncentrálást igényel. Megjegyzés: A varázslatot nem a V paranccsal használod, hanem
automatikusan, bizonyos kalandok során, amikor szükséged van rá. Ha egy kaland során
manafókuszt kell használnod, és magasabb szinten ismered a varázslatot, mint
feltétel, akkor is csak annyi VP-t költesz, amennyi szükséges.
Tárgyvédelem (#150)
típus: védekező forma: föld
táv: közel terület: magadra
hatóidő: csataköltség: 4 VP
mentő: -
Leírás: A föld elemi
védőerejét felhasználva, tárgyaidat eltörhetetlenné teszed egy rövid időre.
A harc ideje alatt a tárgypusztító
hatások (pl. végtaghoz kötött tárgypusztítás) szint x 5%-kal kevesebb esélyük van
a sikerre. Ezt a varázslatot főleg a későbbi szinteken érdemes elsajátítani.
Tűzpajzs (#16)
típus: védekező forma: tűz
táv: - terület: magadra
hatóidő: csataköltség: 4 VP
mentő: -
Leírás: A varázslót vörösen
vibráló erőtér vonja be, amely szinte tökéletesen immunissá teszi a
tűztámadásokkal szemben. Sajnos, a varázslat használatakor fokozottan csökken a
hideggel és a savval szembeni ellenállás.
A tűzpajzs a csata időtartalmára
megnöveli tűzimmunitásod 2 x szinttel, de lecsökkenti jég- és savimmunitásodat
szinttel. Érdemes harci programból használni, beállítani a szinted tüzet lehelő
lényei ellen.
A tűzpajzs mellett nem használhatsz
jég- ill. savpajzsot.
Vakító fény (#14)
típus: támadó forma: energia
táv: bármi terület: mező, minden
ellenfél
hatóidő: csataköltség: 4 VP
mentő: nincs
Leírás: A varázsló egy
hihetetlen fényerejű gömböt idéz meg, amely elvakítja az ellenfeleket. Ennek
eredményeképp egy adott mezőn álló minden ellenfél -3% támadást kap szintenként.
Nyilvánvalóan, a varázslatnak főleg magasabb szinten van érezhető hatása.
Villámpajzs (#170)
típus: védekező forma: villám
táv: - terület: magadra
hatóidő: csataköltség: 4 VP
mentő: -
Leírás: A varázslót kéken
vibráló erőtér vonja be, amely szinte tökéletesen immunissá teszi az elektromos
támadásokkal szemben. Sajnos, a varázslat használatakor fokozottan csökken a
méreggel és a savval szembeni ellenállás.
A villámpajzs a csata időtartalmára
megnöveli a villámimmunitásod 2 x szinttel, de lecsökkenti mérges gáz- és
savimmunitásodat szinttel. Érdemes harci programból használni, beállítani a szinted
villámot lehelő lényei ellen.
A villámpajzs mellett nem
használhatsz gáz- ill. savpajzsot.
Nagyobb elemi varázslatok
Annihiláció (#26)
típus: támadó forma: mágia
táv: bármi terület: 1 célpont
torzszülött
hatóidő: azonnaliköltség: 30 VP
mentő: gyorsaság
Leírás: A varázsló kezéből
egy fekete sugár indul ki, és ha a megcélzott torzszülött nem menekül el idejében,
akkor egy nagy robbanás kíséretében tökéletesen megszűnik létezni, annyira, hogy
még lélekenergiát sem lehet belőle kinyerni.
Megjegyzés: Ha esetleg egy régi,
hűséges szolgádat annihilálják, ne veszítsd el a reményt! A templom papjai
csodákra képesek, lehet, hogy még őt is vissza tudják hozni, bár igencsak borsos
áron.
Elektromos fal (#143)
típus: támadó forma: villám
táv: közel terület: magadra
hatóidő: csataköltség: 12 VP
mentő: nincs
Leírás: A varázslat
elmondásakor a mágus mezője körül egy csapkodó villámokból álló fal emelkedik fel.
Minden lény, amely rálép erre a mezőre, átmegy
ezen a falon, és sebződik 3 ép-t szintenként. Ha valaki kimegy az elektromos falból,
nem sebződik.
Elemek parancsa (#41)
típus: védekező forma: mágia
táv: bármi terület: minden ellenfél
hatóidő: csataköltség: 10 VP
mentő: mágia (70%)
Leírás: Az igazi, elementális
támadások ellen nem nyújthat védelmet holmi elemi immunitás. Ezt bizonyítja az
elemek parancsa varázslat, amely az összes ellenfél elemi támadások elleni
immunitását (tűz, elektromosság, stb) 2/szint -tel csökkenti. A varázslat további előnye, hogy
az ellenfelek rezisztencia szakértelme is kevésbé véd ellene (-10%-al).
Elemi védelem (#49)
típus: védekező forma: mágia
táv: minden barát
hatóidő: csataköltség: 12 VP
mentő: -
Leírás: Te és szövetségeseid
kaptok szintenként +1-et minden elemi immunitásotokra, a varázslat tehát ideális
csapatmunkában, persze ha van bőségesen VP-d, egyéni csatában sem rossz. Pl. a tűz-
vagy jégpajzsnál univerzálisabb, ha többféle ellenféllel harcolsz.
Energiafolyam (#24)
típus: támadó forma: energia
táv: bármi terület: mező, minden
ellenfél
hatóidő: azonnali/csataköltség: 12
VP
mentő: nincs
Leírás: A varázslat sikeres
elmondásakor ellenfeleid képébe óriási, fénylő energiagömb robban, amely
szintenként D2-t sebez, és a harc végéig szintenként -2% támadást kapnak.
Földelementál idézése (#18)
típus: támadó forma: föld
táv: közel terület: 1
földelementál
hatóidő: csataköltség: 3 VP x
szint
mentő: nincs
Leírás: A varázslat
segítségével a Föld Elemi Síkjáról idézhetsz meg egy óriási, mágikus lényt,
egy földelementált. Az, hogy a lény mennyire lesz erős, és így az idézés mennyi
VP-be kerül, attól függ, hogy a varázslatot hanyadik szinten ismered. Egy csatában
csak egy földelementált idézhetsz meg.
Isteni harag (#23)
típus: támadó forma: villám
táv: bármi terület: minden ellenfél
hatóidő: azonnaliköltség: 7 VP
mentő: nincs
Leírás: Az isteni harag
gyöngyeit annak idején először Fairlight, a később istenné vált főmágus
használta. A gyöngyöket feldobva, minden egyes ellenfélbe egy-egy villám csapódott,
érintetlenül hagyva a varázsló barátait. Természetesen létezik a dolog
varázslat-verziója is, amelyet bármely Elemi mágus elsajátíthat. Az isteni harag
szintenként D2 sebzést okoz az ellenfeleknek.
Jégvihar (#21)
típus: támadó forma: jég
táv: bármi terület: mindenki
hatóidő: csataköltség: 16 VP
mentő: nincs
Leírás: A pusztító erejű
jégvihar hatására megfagy minden és mindenki. A rövid lefutású tűzviharral
ellentétben, amely egy pillanat alatt szénné éget mindent, a jégvihar hosszabb ideig,
a csata teljes időtartama alatt tombol, harci körönként szintenként D4 sebzést
okozva minden lénynek. Mivel a jégvihar rád is hat, célszerű mellette magas
hidegimmunitást növeszteni vagy jégpajzsot használni.
Lávafolyam (#25)
típus: támadó forma: tűz
táv: bármi terület: mindenki
hatóidő: csataköltség: 20 VP
mentő: nincs
Leírás: A varázslat
elmondásakor megreped a padló, és láva bugyog fel a mélyből. Az irtózatos
hőségnek köszönhetően harci körönként a csata minden résztvevője szint/D5
életpontot veszít (beleértve téged is, ha nincs megfelelő védelmed). A lávafolyam
és jégvihar kioltják egymást, forró gőzfelhőt eredményezve.
Sárkánylehelet (#151)
típus: védekező forma: -
táv: közel terület: minden barát
hatóidő: csataköltség: 12 VP
mentő: nincs
Leírás: Te és minden
szövetségesed kaptok szintenként +1-et minden leheletetekre. A varázslat elsőre
ártalmatlannak tűnik, de ha jobban meggondolod, hogy pl. egy 10-es sárkánylehelet és
egy 10-es lehelet összesen 90 kno, míg egy 20-as lehelet 190 kno, és ugyanazt a
sebzést produkálja fél harci kör feláldozása árán, és akkor még nem is szóltunk
arról, hogy más is van a csapatodban, aki lehel...
Savcsapás (#169)
típus: támadó forma: sav
táv: távol terület: 1 célpont,
ellenfél
hatóidő: azonnaliköltség: 16 VP
mentő: nincs
Leírás: A savcsapással egy
koncentrált savgömböt hozol létre ellenfeled feje fölött, amely azonnal rázúdul: a
varázslat hatását gyakorlatilag lehetetlen elkerülni. Szintenként D8 sebzést okoz,
ezt még a savra valamennyire immunis lények is nehezen élik túl. A varázslat nagy
pusztító ereje miatt csak távol levő célpontra alkalmazható biztonságosan.
Tűzfal (#19)
típus: támadó forma: tűz
táv: közel terület: magadra
hatóidő: csataköltség: 12 VP
mentő: nincs
Leírás: A varázslat
elmondásakor a mágus mezőjén egy lángoló tűzfal emelkedik fel. Minden lény, erre a
mezőre lép, átmegy ezen a tűzfalon, és
sebződik 3 ép-t szintenként. Ha valaki kimegy a tűzfalból, nem sebződik.
A tűzfalat ideális a harc 1.
körében felrakni, a rád rohanó ellenség útjába.
Tűzgolyó (#12)
típus: támadó forma: tűz
táv: távol terület: mező, mindenki
hatóidő: azonnaliköltség: 9 VP
mentő: nincs
Leírás: Nincs is igazi fantasy
játék tűzgolyó nélkül! Csodaszép látvány, ahogy a parányi kis golyó elindul a
mágus kezétől, aztán hatalmas detonáció közepette pusztító tűzgömbbé robban. A
tűzgolyó D3 sebzést okoz szintenként, és mindössze két hátránya van: csak
távolra használhatod (így általában csak az első harci körben tudod alkalmazni),
és nem csak az ellenségre hat. A kaotikusabb szörnyek gyakran lőnek úgy tűzgolyót
egy galetkire, hogy közben szolgáik közelről csépelik, és így ők is megégnek.
Tűzvihar (#20)
típus: támadó forma: tűz
táv: bármi terület: mindenki
hatóidő: azonnaliköltség: 18 VP
mentő: nincs
Leírás: Nincs látványosabb,
mint egy dühöngő tűzvihar, különösen a hegy mélyén. Szépsége mellett ereje is
borzalmas, szintenként D6 sebzést okoz. Egyetlen hátránya, hogy a teljes
csataterületre hat, tehát te sem tudod elkerülni a hatását. Persze, te készülhetsz
egy tűzpajzssal, és ha a következő három körben tűzvihar következik, nos, azt
kevesen tudják túlélni.
A tűzvihar kioltja a jégvihart.
Villámsújtás (#22)
típus: támadó forma: villám
táv: bármi terület: 1 célpont,
ellenfél
hatóidő: azonnaliköltség: 8 VP
mentő: nincs
Leírás: Nincs más dolgod, mint
kinyújtani a karodat, rámutatni egy ellenfélre, akibe hatalmas villám csap, elevenen
megégetve a célpontot. Bár a villámsújtás csak egyetlen ellenfélre hat, a
szintenkénti D5 sebzést az az egy lény alaposan meg fogja emlegetni.
13.3. Szellemi varázslatok
Kisebb szellemi varázslatok
Csábmosoly (#36)
típus: védekező forma: mentális
táv: bármi terület: 1 célpont,
ellenfél
hatóidő: csataköltség: 5 VP
mentő: IQ
Leírás: Még a legförtelmesebb
torzszülötteknek is van szíve, vannak érzéseik. Így aztán nem csoda, hogy nem
szívesen támadnak meg valakit, akit kedvelnek, akiről úgy érzik, hogy törődik
velük, szereti őket. Márpedig a csábmosoly pontosan ezt az illúziót hiteti el a
célponttal!
Ha az áldozat elrontja
mentődobását, akkor szintenként -4%-ot kap támadására a harc végéig. Nyilván a
harc első körében érdemes alkalmazni.
Csendvarázs (#42)
típus: támadó forma: mágia
táv: bármi terület: 1 célpont,
ellenfél
hatóidő: csataköltség: 10 VP
mentő: mágia
Leírás: Szinte minden varázslat
elmondásához varázsszavak szükségesek. Ha egy varázslót mágikus csend vesz
körül, gyakorlatilag magatehetetlenné válik. A csendvarázs ideális mágiahasználók
ellen, de sajnos van ellene mentődobás. Ha azonban valaki elvéti, a harc hátralevő
részében nem tud varázsolni.
Dimenziókapu (#149)
típus: általános forma: -
táv: speciális terület: speciális
hatóidő: azonnaliköltség: 10 VP
mentő: -
Leírás: A varázslat
segítségével kaput nyithatsz a tér szövetében, és így egy aránylag rövid
távolságot egy szemvillanás alatt megtehetsz, függetlenül a két pont között levő
falaktól, akadályoktól. Sajnos, a dimenziókapu használata nagyon veszélyes, ha a
feladat nehézségéhez megfelelő szinten ismered, akkor is kb. 2-3%, hogy a tömör
sziklába érkezel meg: ezért kizárólag olyan esetekben fogod alkalmazni, amikor
SEMMILYEN más megoldást nem látsz az akadály leküzdésére. Ilyen eset lehet pl. egy
küldetés során (ekkor nem kell semmit tenned, a dimenziókaput automatikusan
használod, ha ismered megfelelő szinten) vagy ha az ősök csarnokában egy szörnyet
sehogy sem tudsz legyőzni. Ez utóbbi esetben a szörny mezőjére való mozgás előtt
használj az M parancsban egy 800-as paramétert. Ha legközelebb olyan szörnnyel
találkozol, amelyet nem tudsz legyőzni, akkor dimenziókapuval átugrasz rajta. Pl. M
800 11 - kettőt lépsz északra, és ha szükséges, dimenziókaput alkalmazol. Figyelem:
a szörnnyel egyet mindenképpen fogsz harcolni, és ha nem győzöl, csak akkor veted be
a dimenziókaput. Ilyenkor el kell költened 5 TVP-t is a VP költségen felül. A
csarnokban szükséges dimenziókapu szintje: eggyel nagyobb, mint ahányadik szinten
vagy, plusz annyi, ahányszor már alkalmaztad erre a célra a dimenziókaput ezen a
szinten. Pl. ha a 3. szinten már kétszer átugrottál szörnyet dimenziókapuval, akkor
a szükséges szint 4+2=6.
Egokínzás (#37)
típus: támadó forma: mentális
táv: bármi terület: 1 célpont,
ellenfél
hatóidő: csataköltség: 4 VP
mentő: IQ (70%)
Leírás: Az egokínzás során a
mágus a célpont tudatát és egóját kínozza meg egy erőteljes mentális
támadással. A célpont szintenként 1 ép-t sebződik, ezenkívül kap -2% támadást
szintenként. A varázslat kevesebbet sebez, mint az energiatüske, és kevesebb
támadást mínuszt ad, mint a csábmosoly, viszont mind a kettőt csinálja, és
aránylag nagy az esély a sikerre. Ha pl. 10-es szinten ismered, az azt jelenti, hogy
csatánként van +20% védettséged, és mellesleg 10-et sebződik az ellenfél.
Ellenállás megtörése (#48)
típus: védekező forma: mágia
táv: közel terület: magadra
hatóidő: csataköltség: 7 VP
mentő: -
Leírás: Sajnos, a legtöbb
varázslat ellen az ellenfélnek esélye van, hogy a varázslat hatását elkerülje. De
persze a leleményes mágusnak a rendelkezésére áll a varázslat, amely ezt az esélyt
csökkenti. Ha ez a varázslat rajtad van, minden varázslatod ellen szint x 3% mínuszt
kap az ellenfél a varázslataid elleni mentődobásra. Mivel a varázslatot magadra
rakod, még rezisztálni sem lehet ellene.
Felejtés (#152)
típus: általános forma: -
táv: közel terület: magadra
hatóidő: azonnaliköltség: 10 VP, 10
TVP
mentő: -
Leírás: Egy karakter max. 80
varázslatot és pszi képességet ismerhet. Ha ezt a korlátot eléred (igen sokára
lesz), akkor csak úgy tanulhatsz új varázslatot, ha előtte egy régi, már elavult
varázslatot kitörölsz a fejedből a felejtéssel. Vigyázz, nehogy úgy teljen be a
80-as lista, hogy a Felejtést nem ismered!
A Felejtés nem törli ki a
varázslatot egyből a fejedből. Ha kiadod a V 152 <varázslat> parancsot, akkor
a varázslat erőssége annyival csökken, ahányas szinten a felejtést ismered, te pedig
visszakapsz ennél eggyel kevesebb képességpontot. Pl. van egy 10/1.04-es szintű
energiatüskéd, és 5-ös felejtésed. Kiadsz egy V 152 10 parancsod, kapsz 4 kno-t és
az energiatüske 9/5.04 lesz. Így szép lassan vissza tudod nyerni a varázslatba ölt
képzettségpontokat, és a végén a varázslat
eltűnik a fejedből. A felejtéssel visszanyert KNO-t csak varázslatokra költheted.
A parancsnak megadhatsz egy 3.
paramétert is, ekkor a felejtést automatikusan a 3. paraméterben megadott számszor
használod.
A felejtéssel a 19-nél magasabb szintű varázslatok nem felejthetők, csak akkor, ha 3. és 4. paraméternek
megadsz egy 99-est. Ekkor a felejtés varázslatot akár többször alkalmazva, addig felejtesz, amíg a varázslat szintje 19/0-ra ill. az alá nem csökken. Pl. V 152 169 99 99 lefelejti 19-es szintig a savcsapásodat.
Vigyázz, ez a parancs csak akkor fog működni, ha elegendő TVP és VP áll rendelkezésedre, hogy a varázslatot egyből 19-es szintig felejtsed (ha a VP költség 300-nál több lenne, akkor 300 lesz)!
A forrás érintése (#173)
típus: védekező forma: mágia
táv: közel terület: magadra
hatóidő: csataköltség: 7 VP
mentő: -
Leírás: Bizonyos lények
mágiaimmunitással, rezisztanciával rendelkeznek. Ha azonban közvetlenül érinted a
manaforrást, ellenfeleidnek jóval kisebb esélye van arra, hogy varázslatodnak
ellenálljanak. Ha ezt a varázslatot elmondod, akkor ellenfeleidnek a te varázslataid
ellen kettővel többel csökken a rezisztanciája, mint ahányadik szinten te ismered a
forrás érintését. Tehát pl. ha 8-as szinten ismered, a rezisztenciák 10-zel
csökkennek, azaz +20% esélyed van a varázslat sikerére. Mivel a varázslatot magadra
rakod, még rezisztálni sem lehet ellene. Ha a forrás érintését TV listából
használod, a program akkor választja ki, ha ellenfeled rezisztanciája legalább 15-ös.
Kisebb erőpajzs (#154)
típus: általános forma: energia
táv: közel terület: magadra
hatóidő: 1 fordulóköltség: 6 VP,
3 TVP
mentő: -
Leírás: A kisebb erőpajzs egy
halványan vibráló energiamezőt hoz körülötted létre. Mivel hatása aránylag
hosszú ideig (1 teljes körig) tart, érdemes fordulód kezdetén felrakni.
Védettségedet 1.5%-kal növeli meg szintenként. Vigyázz, a kisebb erőpajzs
táborozás alatt már nem működik!
Kontaktus őseiddel (#146)
típus: általános forma: mentális
táv: közel terület: speciális
hatóidő: azonnaliköltség: 20 VP, 3
TVP
mentő: -
Leírás: A varázslat
elmondásakor kapcsolatot létesítesz egy ősi szellemmel, aki rövid időre betekintést
enged az Ôsök Csarnokába. Ez azt jelenti, hogy egy 3x3 mezőnyi területről megtudod,
hogy hol van fal, és hol nincs - de az akadályok természetéről nem kapsz
információt, csak akkor, ha a varázslatot legalább 8. szinten ismered. A varázslat 2.
és 3. paraméterének meg kell adnod a 3x3-as terület középpontjának X,Y
koordinátáit. Ha a varázslatot legalább 14-es szinten ismered,
akkor a 4. és 5. paraméterben megadhatsz még egy koordinátát. Ekkor egy parancsból
kétszer is elmondod a varázslatot (de természetesen minden költséget készer kell fizetned).
Láthatatlanság (#157)
típus: általános forma: mentális
táv: közel terület: magadra
hatóidő: köv. kör elejéig
költség: 12 VP, 3 TVP
mentő: -
Leírás: Az értelmes fajok már
az idők kezdete óta álmodoznak róla, milyen hihetetlen előnyhöz juthatnának, ha
láthatatlanná tudnának válni. Mára ez már egy könnyen elsajátítható, egyszerű
varázslat.
Ha láthatatlan vagy, a barlangodba
látogatók azt fogják látni, hogy a barlangod üres, és így elkerülheted a
nemkívánatos portyázókat (a tolvajok kivételével). Ezenkívül, ha láthatatlanul
lopsz, a lopásnál a láthatatlanságod szintje hozzáadódik a lopáséhoz, de a lopásod igy sem növekedhet a duplájánál magasabbra. Ha harcolsz
valakivel, a láthatatlanság azonnal megszűnik (de baráti beszélgetésnél,
szakértelem versenynél nem, ilyeneket kezdeményezhetsz még akkor is, ha láthatatlan
vagy), egyébként a következő kör elejéig tart.
Láthatatlan észlelése (#158)
típus: általános forma: -
táv: közel terület: magadra
hatóidő: köv. kör elejéig
költség: 4 VP, 1 TVP
mentő: -
Leírás: Ha a láthatatlanná
válás egyszerű, a láthatatlanság észlelése még könnyebb! Persze, minden a
tudásszinten múlik. Ha láthatatlan galetkivel találkozol, és a láth. észlelés
szinted ugyanannyi, vagy magasabb, mint az ő láthatatlansága, látni fogod - de csak
ekkor! Persze ilyenkor a lopásra sem kap bónuszt. Ha viszont az ő láthatatlanság
szintje magasabb, mit sem ér az észlelés.
Mágiatörés (#35)
típus: támadó forma: mágiatörés
táv: bármi terület: mező, mindenki
hatóidő: azonnaliköltség: 12 VP
mentő: speciális
Leírás: A mágiatörés, egy
halvány, fehér gömb az egyik legrettegettebb varázslat. Az adott mezőn levő
varázslatokat (beleértve a lényeken levő varázslatokat) próbálja kioltani. A
mentődobást minden egyes varázslat külön dobja, az alapszám az adott varázslat
szintje. A mágiatörés csak varázslatokat szüntet meg, azok eredményét (pl.
paralízis, gőzfelhő) nem.
Parancs (#38)
típus: támadó forma: mentális
táv: bármi terület: 1 célpont,
ellenfél
hatóidő: 1 harci körköltség: 3 VP
mentő: IQ
Leírás: A parancs varázslat
során egy mágikus szót ejtesz ki dörgő hangon. Siker esetén ellenfeled rövid időre
lebénul, és legközelebbi cselekvése helyett dermedten áll (ügyessége erre az időre
nulla lesz, tehát elég könnyen el lehet találni).
Ha minden körben valakit lebénítasz
paranccsal, az önmagában még kevés dologra jó, hiszen akkor hogy ölöd meg? A TV
listából választó automatikus heurisztika a parancs varázslatot csak akkor fogja
használni, ha van más is a csapatodban, aki az ellenfelet sebezni tudja. Ha szólóban
akarod használni, a harci programban kell alkalmazni. Ilyenkor akkor jöhet esetleg jól,
ha az első 1-2 körben ráküldesz valamit az ellenfélre, ami ezután folyamatosan
sebzi, és a maradék körökben csak dermesztgeted, várva, hogy elpatkoljon.
Nagyobb szellemi varázslatok
Agyroppantás (#43)
típus: támadó forma: mentális
táv: bármi terület: 1 célpont,
ellenfél
hatóidő: csataköltség: 8 VP
mentő: IQ (60%)
Leírás: Az agyroppantás olyan
erőteljes mentális csapást mér a célpontra, amely a legtöbb galetkiből nyáladzva
gügyögő, magatehetetlen nyomorékot csinál egy időre. A varázslat ugyanis a célpont
minden alaptulajdonságát kettővel csökkenti szintenként, pl. 6. szinten -12-t minden
tulajdonságára.
Antimágikus szféra (#174)
típus: védekező forma: mágia
táv: közel terület: magadra
hatóidő: csataköltség: 15
mentő: -
Leírás: A varázsló körül egy
antimágikus gömb keletkezik, amely nem enged varázslatokat se ki, se be. Ez abban
nyilvánul meg, hogy rezisztanciád a csata időtartamára megnő szintenként 2-vel (de
ehhez szükséges, hogy birtokold a rezisztencia képességet!), tehát alacsony szinten a
védelem még nem lesz tökéletes; viszont amíg az antimágikus szféra rajtad van, te
sem fogsz tudni varázsolni és varázsitalt használni. Ideális eszköz a mágusoktól
rettegő harcosok számára!
Mivel az antimágikus szféra
védekező varázslat, elmondhatsz mellette még egy varázslatot, amit nyilván még az
antimágikus szféra előtt érdemes használni, mert utána már nem lehet. Hogyan
érheted ezt el? Ha harci programot használsz, akkor a másik varázslatnak nagyobb
prioritást adj, mint az antimágikus szférának. Az is jó, ha az antimágikus szférát
berakod a TV listába, a másik védekező varázslatot pedig a harci programba.
Figyelem: a mágiatörés ellen a
rezisztencia nem nyújt védelmet, így az antimágikus szféra is megsemmisíthető ezzel
a varázslattal.
Átok (#142)
típus: támadó forma: mágia
táv: bármi terület: 1 célpont,
ellenfél
hatóidő: feloldásigköltség: 12 VP
mentő: mágia
Leírás: A varázslat használója
gonosz átkot helyez el a célponton, aki ettől kezdve rettenetesen szerencsétlen lesz:
elrontja minden mentődobását! Az átok különlegessége, hogy nincs hatóideje. Addig
az áldozaton marad, amíg varázslattal el nem távolítják róla (pl. templomban). A
legrosszabb az egészben, hogy legtöbbször nem is veszed észre rögtön, hogy
megátkoztak, és a fordulód hátralevő részében csak csodálkozol, hogy miért vagy
ennyire szerencsétlen! (Ezért nincs külön feltételes átok-eltávolítás parancs.)
Dermesztés (#164)
típus: támadó forma: -
táv: bármi terület: 1 célpont,
ellenfél
hatóidő: csataköltség: 14 VP
mentő: egészség (35%)
Leírás: A dermesztés a
paralízishez és a parancsvarázshoz hasonlóan lebénítja az ellenfelet, csakhogy
hatása nem egy körig, hanem a csata végéig tart! Úgyhogy ha egy ellenfeled van, és
sikeresen bejön a dermesztés, akkor gyakorlatilag nyertél - feltéve, ha képes vagy
magatehetetlen ellenfeledet legyőzni a hátralevő körök során.
Direkt kontaktus (#47)
típus: támadó forma: mentális
táv: bármi terület: 1 célpont,
ellenfél
hatóidő: azonnaliköltség: 30 VP
mentő: IQ (35%)
Leírás: Megtámogatva egy
átokkal vagy az ellenállás megtörésével, a direkt kontaktus az igazi nehézsúlyú
tápvarázslat: sikeres használatakor az ellenfél elveszti összes varázspontját, és
te ezt megkapod! Varázspontod azonban így sem mehet a maximális lehetséges fölé.
Elbájolás (#44)
típus: támadó forma: mentális
táv: bármi terület: 1 célpont
torzszülött
hatóidő: csataköltség: 20 VP
mentő: IQ (30%)
Leírás: Messze a
legdemoralizálóbb, ha az ellenséggel saját katonáit fordítjuk szembe! Az elbájolás
hatására egy ellenfél torzszülött átáll a te oldaladra, és neked segít a harcban,
mintha csak a te csapatod tagja lenne. Sajnos galetkikra ennek a varázslatnak nincs
hatása. Az elbájolást csak akkor használhatod, ha egynél több ellenfeled van (tehát
a csatát nem nyered meg azonnal egy elbájolással), de amikor a harc véget ér, az
elbájolt ellenfélért is megkapod a lélekenergiát.
Megszakítás (#45)
típus: védekező forma: mágia
táv: bármi terület: minden
ellenséges varázslat
hatóidő: csataköltség: 25 VP
mentő: speciális
Leírás: A leghatalmasabb mágusok
képesek egyszerűen megakadályozni mások varázslatait - a megszakítás
segítségével. Ha elmondod ezt a varázslatot, a kör hátralevő részében az
ellenfelek által elmondott varázslatok 50%+(szint-varszint) x 5% eséllyel nem jönnek
létre, de minden ilyen alkalommal el kell költened 5 VP-t. Ha mindkét szembenálló
használt megszakítást, akkor több körös "ellenvarázs-csatát" vívnak egymással.
Minden kör 5 varázspontba kerül, és minden alkalommal 50%+(szint1-szint2)*5% esély
alapján dől el, hogy melyik fél nyer. (Tehát 10-es különbségnél már mindenképp a nagyobb megszakítású nyer).
Nagyobb erőpajzs (#155)
típus: általános forma: energia
táv: közel terület: magadra
hatóidő: 1 fordulóköltség: 25 VP,
3 TVP
mentő: -
Leírás: A nagyobb erőpajzs a
kisebb nagytestvére, persze jóval hatékonyabb nála: kör végéig +3% védettséget
kapsz szintenként. A kisebb és nagyobb erőpajzs hatása nem adódik össze, nem
használhatod őket egyszerre!
Pengefal (#166)
típus: támadó forma: mentális
táv: közel terület: magadra
hatóidő: csataköltség: 10 VP
mentő: IQ (60%)
Leírás: A pengefal a varázsló mezőjén
villámgyorsan forgó, borotvaéles pengék illúzióját hozza létre. Ha egy
lény erre a mezőre lép, mentődobást dobhat, hogy rájön-e, a pengék csak illúziók.
Ha mentődobását elrontja, annyira valóságosnak érzi az illúziót, hogy valóságban
sebződik, szintenként 3 ép-t. A pengefal csak akkor sebez, amikor egy lény odajön erre a
mezőre, amikor kimegy belőle, akkor nem.
A pengefalat ideális a harc 1.
körében felrakni, a rád rohanó ellenség útjába.
Szellemkalapács (#140)
típus: támadó forma: mentális
táv: bármi terület: 1 célpont,
ellenfél
hatóidő: azonnaliköltség: 10 VP
mentő: IQ
Leírás: Óriásit téved az, aki
azt hiszi, sérülést csakis fizikai támadással lehet okozni! Sose becsüld le a
szellem erejét, amikor egy mágus óriási szellemkalapácsot idéz meg.
A kijelölt ellenfél azt képzeli,
hogy fejbevágja egy óriási kalapács. Ha elrontja a mentődobást, a pszichikai sokknak
köszönhetően 20+3/szint sebzést szenved el.
Tudatrombolás (#46)
típus: támadó forma: mentális
táv: bármi terület: 1 célpont,
ellenfél
hatóidő: azonnaliköltség: 12 VP
mentő: IQ (60%)
Leírás: Ha sikeresen használod a
tudatrombolást, ellenfeled elveszti összes varázspontját. A csendvarázzsal szembeni
egyetlen fő előnye, hogy a tudatrombolást a harc további részében nem lehet
megszüntetni. A fő különbség akkor mutatkozik meg, amikor a varázslatot egy
torzszülött ellened használja: akkor bizony nem mindegy, hogy csendvarázst vagy
tudatrombolást kaptál.
13.4. Nekromanta varázslatok
Kisebb nekromanta varázslatok
Éhínség (#156)
típus: támadó forma: -
táv: bármi terület: 1 célpont,
galetki
hatóidő: permanensköltség: 7 VP
mentő: egészség
Leírás: Ez egy különösen
gonosz varázslat: a célpont galetki jóllakottsága csökken 30%+3%/szint-tel. Ha egy
másik galetkivel alaposan ki akarsz tolni, ezt a varázslatot kell használnod! Egy-két
éhínség, és az illető jóllakottsága 0%-ra kerül. Az, hogy a következő
fordulóját egy 30 TVP-s E paranccsal kénytelen kezdeni, csak egy dolog: emellett, az
éhezés számos egyéb hátránnyal jár, amely már az adott harcban ill. a
következőben megmutatkozik. Az éhes karakter mínuszokat kap a támadására, ill.
leheletnél a sebzésére, és a kör elején, ill. a táborozás alatti harcok kezdetén
sem max. életpontról kezd.
Életszívás (#29)
típus: támadó forma:
halál/gyógyító
táv: bármi terület: 1 célpont,
ellenfél
hatóidő: azonnaliköltség: 5 VP
mentő: -
Leírás: A nekromanta kezéből
fekete sugár indul ki, és elszívja a célpont életenergiát. A varázslatnak két
hatása van: egyrészt, az ellenfél veszít 4+1/szint ép-t, másrészt a nekromanta
gyógyul ugyanennyit. A varázslat természetéből adódóan, legoptimálisabb úgy
használni, hogy a harci programba beírjuk (ha pl. 14-et tudunk sebezni): életszívás,
ha az ellenfélnek 14 vagy kevesebb ép-je van. így ezzel az aránylag keveset sebző
varázslattal úgy ölünk, hogy közben gyógyít is rajtunk.
Gázpajzs (#172)
típus: védekező forma: méreg
táv: - terület: magadra
hatóidő: csataköltség: 4 VP
mentő: -
Leírás: A varázslót zöldesen
vibráló erőtér vonja be, amely szinte tökéletesen immunissá teszi a mérges gáz
támadásokkal szemben. Sajnos, a varázslat használatakor fokozottan csökken a jéggel
és elektromossággal szembeni ellenállás.
A gázpajzs a csata időtartalmára
megnöveli mérges gáz immunitásod 2 x szinttel, de lecsökkenti jég- és elektromos
immunitásodat szinttel. Érdemes harci programból használni, beállítani a szinted
mérges gázt lehelő lényei ellen.
A gázpajzs mellett nem használhatsz
jég- ill. villámpajzsot.
Gránitbőr (#17)
típus: védekező forma: föld
táv: közel terület: magadra
hatóidő: legközelebbi X ütés, de
max. harc végéig
költség: 10 VP
mentő: -
Leírás: Bőröd a varázslat
hatására gránitkeménységű lesz, a fizikai támadások ellen gyakorlatilag teljesen
védett leszel. A gránitbőr a legközelebbi X sikeres ütés ill. lőfegyver lövedék
ellen nyújt védelmet, ahol X= 1-3 szint között 1, 4-6 szinten = 2, stb. A varázslat a csata végén mindenképp
elmúlik.
A gránitbőrt különösen a mágusok
kedvelik, hiszen elegendő időt tudnak vele nyerni egy ütőgéppel szemben ahhoz, hogy
varázslataikkal kivégezzék.
Kisebb gyógyítás (#27)
típus: általános forma: gyógyító
táv: közel terület: magadra
hatóidő: azonnaliköltség: 4 VP, 3
TVP
mentő: -
Leírás: A leguniverzálisabb,
leggyakrabban használt gyógyító varázslat a szinten. Elmondásakor szint x D2
életpontot gyógyulsz. A kisebb gyógyítást érdemes beírni a GY parancs 4. vagy 5.
paraméterének, hogy automatikusan használd, ha szükség van rá.
Méregsemlegesítés (#148)
típus: általános forma: gyógyító
táv: közel terület: magadra
hatóidő: inaktívköltség: 7 VP, 3
TVP
mentő: -
Leírás: Természetesen a
különböző mérgek ellen mágikus úton is lehet védekezni. A méregsemlegesítés
lehetővé teszi, hogy legközelebb, amikor megmérgeznének, megvédd magad az ártalmas
hatástól. Amikor méreg kerül a szervezetedbe, azonnal kell cselekedned: varázslat
szint x 5% esélye van, hogy amikor megmérgeznek, még idejében semlegesíted. A
varázslat ilyenkor elmúlik. Mivel a
kontaktméreg azonnal öl, az ellen még a méregsemlegesítés sem véd meg.
Ha a méregsemlegesítés varázslatod nagyobb mint 20, akkor egy csatában két mérget
is semlegesíthetsz, a másodikat (varázslat szint-20) x 5% eséllyel. 40 felett a 3. méreg,
stb. is semlegesíthető. Ha például 45-ös szinten ismered a varázslatot, akkor az első két
méreg semlegesítésére 100% az esélyed, a 3. méregére pedig 25%.
Ha a varázslat elmondásakor megadsz
második paraméternek egy 1-est, akkor mindig megújítod harc után, ha elhasználtad a harcban
egy méreg semlegesítésére, és van még rá vp-d. (Harc
közben sajnos nem lehet megújítani, tehát egy csatában csak akkor tudsz több mérget is
kivédeni, ha a varázslatot 20-nál magasabb szinten ismered.)
Óriáserő (#28)
típus: védekező forma: föld
táv: közel terület: magadra
hatóidő: csataköltség: 4 VP
mentő: -
Leírás: Ez a varázslat
óriásira duzzasztja végtagjaidat (+1 méret 2 szintenként), így jelentősen
megnöveli a harcban okozható sebzésedet. A szteroidokkal ellentétben, az óriáserő
rendszeres használatának állítólag nincs káros mellékhatása.
Savpajzs (#171)
típus: védekező forma: sav
táv: - terület: magadra
hatóidő: csataköltség: 4 VP
mentő: -
Leírás: A varázslót feketén
vibráló erőtér vonja be, amely szinte tökéletesen immunissá teszi a
savtámadásokkal szemben. Sajnos, a varázslat használatakor fokozottan csökken a
tűzzel és elektromossággal szembeni ellenállás.
A savpajzs a csata időtartalmára
megnöveli savimmunitásod 2 x szinttel, de lecsökkenti tűz- és elektromos
immunitásodat szinttel. Érdemes harci programból használni, beállítani a szinted
savat lehelő lényei ellen.
A savpajzs mellett nem használhatsz
tűz- ill. villámpajzsot.
Sorvasztás (#30)
típus: támadó forma: halál
táv: bármi terület: 1 célpont,
ellenfél
hatóidő: csataköltség: 5 VP
mentő: erő
Leírás: A varázslat sikere
esetén a célpont végtagjai elsorvadnak, méretük lecsökken, majdnem annyival, mint
ahányadik szinten a sorvasztást ismered. Talán mondani sem kell, hogyha a varázslat
sikerrel jár, akkor ezekután a közelharcban támadó ellenfél nem sok kárt tud már a
varázslóban tenni... A gránitbőrrel ellentétben, a sorvasztás hatékony és biztos
megoldást jelent a harc hátralevő részére egy sok végtaggal rendelkező ellenféllel
szemben is, de hátránya, hogy nem nullázza teljesen a sebzést, és van ellene
mentődobás.
Szellemidézés (#159)
típus: általános forma: mágia
táv: tetszőleges terület: 1 galetki
hatóidő: azonnaliköltség: 12 VP, 3
TVP
mentő: nincs
Leírás: Ez a varázslat
igazándiból egy tréfa, amelyet a tapasztalt galetkik használnak a zöldfülű ifjak
megtréfálására. Használatakor 2. paraméternek meg kell adnod egy karakterszámot.
Ekkor a megadott galetki otthonában megjelenik egy szellem (amely kísértetiesen
hasonlít rád), aki közli, hogy egy nagyhatalmú ős látogatta meg. A
szellemidézésnél megadhatsz egy 3. paramétert is, hogy milyen műsort szeretnél. 1.:
hencegő (isteni lénynek tünteted fel magad), 2.: ijesztő/fenyegető, 3.: dicsérő, 4.
beugrató. Ez utóbbi esetben meg kell adnod egy általad ismert tárgyat (4. paraméter)
és egy mennyiséget (5. paraméter). Közölni fogod a delikvenssel, hogy küldetése
ennyi darab ilyen tárgy elhozása számodra. Persze a tárgyakat igazándiból nem tudja
elhozni, de akkor is jó móka, ahogy izzad a dolgon. A szellem-idézést főleg a
puhányszinten élőkre érdemes alkalmazni, hiszen később már mindenki ismeri a
varázslatot, és tudják, hogy csak tréfa. A szellemidézés kétszerannyival növeli a
hírnevedet, ahányas szinten ismered. A szellemidézés használatát - érthető
okokból - a Hegy törvényei tiltják, ezért óvatosságból egy körben max. egyszer
használhatod csak.
Tombolás (#167)
típus: védekező forma: mágia
táv: közel terület: magadra
hatóidő: csataköltség: 6 VP
mentő: -
Leírás: A tombolás azon ritka
varázslatok egyike, amelyeket inkább a harcosok alkalmaznak, nem pedig a mágusok.
Elmondásakor a testedben rejlő adrenalint szabadítod fel, miközben vad düh önti el
az agyadat, és úgy rohansz ellenfeleidre, hogy szinte elsöpröd őket: támadásod
megnő szintenként 3%-kal, ezenkívül, ha a varázslatot legalább 5. szinten ismered, a
tüskés bőr (és bizonyos lények hő- és hidegaurája, amitől a megfelelő immunitás
nem véd) fele sebzést okoz neked a harc folyamán, hiszen alig érzékeled a fájdalmat.
Ha a tombolást berakod a TV listába, a program akkor fontolja meg az alkalmazását,
amikor van olyan ellenfeled, akinek eltalálására 40%-nál kisebb esélyed van.
Nagyobb nekromanta varázslatok
A féreg érintése (#31)
típus: védekező forma: mágia
táv: közel terület: magadra
hatóidő: csataköltség: 8 VP
mentő: -
Leírás: Ez a varázslat tipikusan
a fejlettebb, több végtaggal rendelkező galetkik számára igazán hatékony.
Elmondásakor minden végtagodra rakott spec. képesség szakértelme megnő harc végéig
+1/szint-tel. Mit neked sebezhetetlenség, ha az ellenfél körönként 30-at sebződik a
méregtől! A növekedés mértéke nem csak a féreg érintése szintjétől függ, hanem attól is, hogy mekkora a végtagra rakott képességed szintje.
Ennek a szintnek maximum a két és félszeresére nőhet meg a féreg érintése után, azaz egy 10-es sebző méreg maximum 25-ös lehet a féreg érintése után.
Minimálisan 10-el mindenképp megnőhet akár egy 2-es szintű képességed is, ha 10 vagy nagyobb szinten ismered a féreg érintését.
A halál csókja (#33)
típus: támadó forma: halál
táv: bármely távra
hatóidő: azonnaliköltség: 12 VP
mentő: erő
Leírás: Egy pusztító erejű
támadó varázslat, amely annál hatékonyabb, minél erősebbek az ellenfelek.
Elmondásakor mindazok, akik elrontják mentődobásukat, saját magukban tesznek kárt -
annyit sebződnek, amennyit ők maguk sebezni képesek végtagjaikkal.
A halál szava (#39)
típus: támadó forma: halál
táv: bármi terület: 1 célpont,
ellenfél
hatóidő: azonnaliköltség: 35 VP
mentő: egészség (25%)
Leírás: A mágus dörgő hangon
kiejt egy ősi, rettenetes rúnát, és rámutat az áldozatra, akinek azonnal megáll a
szíve. Nagyhatalmú varázslat, amely igazán csak a képzett mágus számára hatékony.
Ha az ellenfél elrontja a mentődobást, azonnal elájul ill. meghal (-99 ép-re kerül). A varázslat sikerének esélye soha nem lehet magasabb 80%-nál!
Animáció (#32)
típus: támadó forma: gyógyító
táv: bármi terület: 1 célpont
ájult/halott lény
hatóidő: csataköltség: 20-szint VP
mentő: -
Leírás: Minden rendes nekromanta
képes arra, hogy a halottakat zombiként animálja. Tehát ha a nekromanta utat
választod, már csak presztizsből is el kell sajátítanod ezt a varázslatot. Sajnos, a
varázslat hatóideje aránylag rövid, a csata végéig tart, ezért csak akkor érdemes
alkalmazni, ha több ellenféllel nézel szembe, és az első leölt ellenfelet társaival
akarod szembefordítani. Nincs demoralizálóbb, mintha valakit saját zombi fajtársa
támad! A varázslat költsége annál kevesebb, minél magasabb szinten ismered. A galetkik
egy csatában ugyanazt a lényt csak egyszer animálhatják.
1. szinten egy, 7. szinten két, 13.
szinten három, stb. halottat tudsz egyszerre animálni egyetlen animáció varázslattal.
Esszencia elnyelése (#160)
típus: védekező forma: -
táv: közel terület: magadra
hatóidő: csataköltség: 6 VP
mentő: -
Leírás: Bár a típusa
védekező, a védekezéshez nem sok köze van. Elmondásakor felállítasz egy mágikus
érzékelő mezőt, amely sokkal hatékonyabbá teszi a lélekenergia elnyelését: a harc
végén, amikor lélekenergiát kapsz, nagyobb hatásfokkal nyered ki az ellenfélből,
így a szinttől függően több lélekenergia lesz a jutalmad. Persze, az esszencia
elnyelése a győzelmedet nem segíti elő, így akkor érdemes használni, ha ellenfeled
jóval gyengébb, mint te, és a győzelmed biztos.
A varázslatot mindig az első körben
mondod el, illetve ha van védekező varázslatod, akkor azzal együtt.
A plusz mennyiség 20+2/szint
százaléka az eredetinek, tehát 10. szinten ha 40% lélekenergiát kapnál, akkor
ehelyett 1.4 x 40%=56%-ot fogsz kapni.
Fürgülés (#168)
típus: védekező forma: mágia
táv: közel terület: magadra
hatóidő: csataköltség: 12 VP
mentő: -
Leírás: Ez a nagyhatalmú
nekromanta varázslat felgyorsítja a szervezeted életfunkcióit, reflexeid, izmaid,
minden sokkal gyorsabb lesz. Szintenként +1 gyorsaságot kapsz a harc időtartamára,
ezenkívül 4. szinttől az elsődleges végtagoddal két támadást adsz le körönként,
8. szinttől a másodlagossal is stb. Az iszonyú stressz komoly megterhelést jelent a
szervezetre: a fürgülés használatakor 1 év természetellenes öregedést szenvedsz
el, ezért óvatos legyél vele, csak akkor használd, ha tényleg szükséged van rá.
Gyógyító szellő (#139)
típus: védekező forma: gyógyító
táv: bármi terület: összes barát
hatóidő: azonnaliköltség: 10 VP
mentő: -
Leírás: A varázslat
elmondásakor egy kellemes, hűs szellő kerekedik, amely rajtad és minden
szövetségeseden gyógyít szintszer D3 ép-t. A varázslatnak igazán csak akkor van
értelme, ha legalább ketten vagytok, akinek ennyi ép-je hiányzik, a TV listából más
esetben ki sem választod.
Méregfelhő (#34)
típus: támadó forma: méreg
táv: bármi
hatóidő: csataköltség: 10 VP
mentő: nincs
Leírás: A varázslattal egy zöld
méregfelhőt idézel meg, amely a csata végéig a célpont mező felett fog lebegni.
Minden körben az ott tartózkodó lények sebződnek szintenként D3 ép-t.
Mérges csípés (#141)
típus: támadó forma: méreg
táv: bármi terület: minden ellenfél
hatóidő: csataköltség: 14 VP
mentő: egészség
Leírás: Az ellenfeleket mágikus
rovarok próbálják megcsípni. Akinél sikerrel járnak, arra a varázslat szintjének
megfelelő erősségű sebző méreg kerül, mintha az azonos nevű végtag
szakértelemmel támadták volna meg. A sebző méreg elleni mentődobásba beleszámít
az esetleges méregimmunitás szakértelem (ilyen a galetkiknek nincs, csak a
torzszülötteknek).
Nagyobb gyógyítás (#153)
típus: általános forma: gyógyító
táv: közel terület: magadra
hatóidő: azonnaliköltség: 8 VP, 3
TVP
mentő: -
Leírás: A kisebb gyógyítás
továbbfejlesztett, jóval nagyobb hatásfokú változata. Elmondásakor 3D6+szint x 3
életpontot gyógyulsz. Érdemes beírni a GY parancs 4. vagy 5. paraméterének, hogy
automatikusan használd, ha szükség van rá.
Sebezhetetlenség (#161)
típus: védekező forma: föld
táv: közel terület: magadra
hatóidő: csataköltség: 9 VP
mentő: -
Leírás: Bár teljes
sebezhetetlenséget nem lehet elérni, ez az a varázslat, amely a legközelebb áll
hozzá: elmondásakor a harc időtartamára védettséged megnő szintenként 2%-kal,
vastag bőr szakértelmed szintenként eggyel. Egy gránitbőrrel kombinálva, nem lesz
olyan ellenfél, aki közelharcban le tudna győzni.
Sötét halál (#145)
típus: támadó forma: halál
táv: bármi terület: 1 célpont,
ellenfél
hatóidő: azonnaliköltség: 13 VP
mentő: egészség
Leírás: Klasszikus nekromanta
támadó varázslat, amely siker esetén olyan masszív sokknak teszi ki az ellenfél
szívét, hogy életpontja felére csökken. Ebből adódóan, a varázslat egyformán
hatékony gyenge és erős ellenfelekkel szemben, viszont önmagában senkit sem tud
megölni, ezért nem célszerű a 2-3. harci kör után alkalmazni.
Titánok szele (#144)
típus: védekező forma: föld
táv: közel terület: minden barát
hatóidő: csataköltség: 8 VP
mentő: -
Leírás: A varázslat működése
pontosan megegyezik az óriáserő nevű varázslattal (szint/2-vel megnő minden végtag
mérete a harc végéig), azzal a különbséggel, hogy a titánok szele nemcsak rád,
hanem összes szövetségesedre is hat.
Létrehozás: 2003. szeptember 14. 12:02:25 | Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:19 | Nyomtatási forma |
|