Vissza a Főoldalra
 

Hírek, újdonságok
Változások listája (dec. 4.)
Dicsőség Csarnoka
Új játékosoknak
Szabálykönyv
Demo forduló
Árak
Kedvezmények
Befizetési módok
Jelentkezési lap
UL küldés
Alanori Krónika kupon
Aukciós ház
Nyilvános fordulók
Szövetségek
Olimpiák
Chat, üzenõfal
Fórumok
Levelezési lista, IRC
Szavazások
ŐV találkozó
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
AK Archívum
ŐV könyvek
Írások, novellák
Linkek
Letöltés
Gyakori kérdések
Felhasználási feltételek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
A pillanat képe
Orgling kutya
Küldd el képeslapként!
"Az orgling faj annyira alávaló és nyomorúságos, hogy némelyik tagja elállatiasodott. Ezeket a négylábon járó, csupasz, csak néhány óriási szőrszállal éktelenkedő testű, büdös teremtményeket még a többi orgling is kiközösíti, és az alsóbb szintekre száműzi. Bár néhány bizarr gondolkodású lord szerint az orgling kutya púpja szerencsét hoz, de a vélemények megoszlanak arról, hogy a púpot meg kell érinteni, meg kell enni, vagy kikészítve a barlangban kiállítani." - részlet az Encyclopedia Fantasiából
Nézz szét a galériában!
60. Beholder Találkozó 2024.06.15. - Beszámoló

A lista folytatása...
NEM VAGY EGYEDÜL! - Játékosok felhívása! (11)
ŐV fejlesztési ötletek játékosoktól (55)
ŐV help (521)
56. BEHOLDER TALÁLKOZÓ 2022.06.18. PROGRAMJA (21)
Támasszuk fel a közösséget! (241)
Szövetségi felvétel (36)

További témák...

2024-11-11 06:26:44 Az UL-ek letöltésre kerültek.

Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Ősök Városa II. Szabálykönyv - 7. Szolgák

Nyilvánvaló, hogy egy magas rangú galetkit előbb-utóbb szolgák hada fog körülrajzani. A lárvaszinten élő galetkiknek ugyan még nem lehet szolgája, hiszen örülhetsz, ha magadat el tudod tartani, de magasabb szinten, ahogy egyre feljebb költözöl, újabb és újabb szolgák eltartására nyílik lehetőség.

A szolgák általában torzszülöttek, akik akár saját akaratukból, akár mágikus befolyásnak köszönhetően szegődnek a szolgálatodba, de lehetnek más létsíkról megidézett lények, sőt, alkímiával létrehozott teremtmények is. Foglyul ejteni torzszülöttet azért, hogy a szolgád legyen, nem érdemes, hiszen vagy megszökik, vagy a legkellemetlenebb pillanatban hagy cserben. A szolgák legtöbbjét etetni kell, és természetesen mindegyiknek van valamekkora morálja. A jóllakottság általában direkt hatással van a morálra, ha nem eteted egy szolgádat, morálja csökken. Ha egy szolga morálja 0-ra zuhan, elszökik tőled. Vannak megidézett lények, amelyek csak korlátozott időre szegődnek melléd, ezek az adott idő letelte után mindenképp elhagynak, függetlenül a moráljuktól.

A szolgák fő feladata, hogy harc közben segítsenek. Ésszerű tehát minél nagyobb hatalmú szolgákat használni, de ezeknek étvágya és egyéb kívánságaik mennyisége arányos hatalmukkal.

7.1. Szolgákkal kapcsolatos parancsok

Szolgák lélekenergia-részesedése
SZL <százalék>.

Megadhatod, hogy a harcok során szerzett lélekenergia hány százalékát kapják meg helyetted a szolgáid, egyenlően szétosztva. A kapott lélekenergiától a szolgák fejlődnek, szintet lépnek, hasonló módon, mint ahogy a képességeid nőnek. A magasabb szintű szolgák képességei, tulajdonságai, varázslat szintjei magasabbak, persze általában egy feljebb élő szolga 1. szinten már erősebb, mint egy gyengébb szolga 6. szinten.

Az SZL parancsnak megadhatsz egy második paramétert is. Ha jóllakottságod az így megadott százalék alatt van, akkor mindig te eszel először, utána a szolgáid. Egyébként hagyod, hogy először a szolgáid lakjanak jól. (Ilyenkor mindig a legéhesebb eszik először.) Legjobb persze, ha más az étrended, mint a szolgádé, mert így nem fordulhat elő, hogy egyikőtök nézi, amíg a másik eszik.

Szolga elbocsátása
SZE <sorszám>

Mivel korlátozva van, hogy egy szinten hány szolgád lehet, ezért el kell közülük bocsátani, ha újabbakat akarsz felfogadni. A sorszámnak 1 és 8 közötti számot adj meg (hányadik helyen van a listádban), ne a torzszülött hivatkozási számát, mert ugyanabból a fajtából elméletileg több is lehet. Ha egy körben több szolgát bocsátasz el, ügyelj arra, hogy a listában az elbocsátott után állók sorszáma eggyel csökken. Ha pl. 2 szolgád van, és mindkettőt el akarod bocsátani, akkor két SZE 1 parancsot adj ki.

Szolgának adsz
SZA <tárgy> <mennyiség> <sorszám>

Ezzel a paranccsal tárgyakat (pl. aranyat) adhatsz a szolgádnak. A <sorszám> a szolga sorszáma, ha egy van, akkor 1, ha kettő, 1 v. 2, stb. Ekkor a szolga morálja növekszik a tárgy értékétől függően. Élelem átadása nem növeli a morált. A tárgyat nem szerezheted vissza. Egy körben csak az első ajándék növeli a szolga morálját.

Szolga gyógyítása
SZGY <alkalom>

Egy körben max. <alkalom>-szor automatikusan felgyógyíttatod a templomban az ájult szolgádat. A gyógyítás költségeiről ld. a Templom leírását.

Harcban résztvevő szolgák
SZH <1. sorszám>..<6. sorszám>

Erre a parancsra ritkán lesz szükséged. Segítségével beállíthatod, hogy mely szolgáid jöjjenek/ne jöjjenek harcolni. Pl. az SZH 1 paranccsal beállítod, hogy a szolgád ne harcoljon veled a következő SZH 1 parancsig. Kikapcsolhatod a szolgát pl. a portyázások időtartamára, mert ha egy másik galetkivel harcolsz, az úgyis megöli valószínűleg szegény szolgádat.

Élelemszerzés szolgáknak
E <sorszám>

Ha a szolgáid éheznek, az E <sorszám> paranccsal szerezhetsz élelmet a megadott szolgának, 20 TVP árán. Az E 9 <jóllakottság> paranccsal minden olyan szolgád számára próbálsz élelmet szerezni, amelynek jóllakottsága <jóllakottság>% alatt van. Ez a parancs annyiszor 20 TVP-be kerül, ahány ilyen szolgád van. Három oka van, amiért ezt a parancsot célszerű a forduló elején kiadni: mivel a jóllakottság is mindig a forduló legelején csökken, a jóllakottság a későbbiekben befolyásolja a morált, és ájult szolgát nem tudsz megetetni. Semmiképp sem fogsz olyan szolgát etetni E paranccsal, akinek jóllakottsága 80% vagy afölött van. Az etetéstől a szolga jóllakottsága 100%-kal nő meg.

7.2. Szolgák cserélése

A 2. és 3. szinten csak egy szolgád lehet egyszerre, tehát ha újat akarsz, az előzőt el kell küldened. A későbbi szinteken egyszerre több szolgád is lehet, célszerű a maximális megengedettnél eggyel kevesebb szolgát tartani, hogy legyen helyed, ha esetleg egy új, az eddigieknél hasznosabb szolga csatlakozni akar. Egy szolga akkor csatlakozik hozzád, ha vezetőkészség szakértelmed nagyobb vagy egyenlő, mint az ő szintje. A 4. és 5. szinten kettő, a 6. és 7. szinten három szolgád lehet és így tovább. Egy kalandozónak soha nem lehet nyolcnál több szolgája.

Létrehozás: 2003. szeptember 14. 12:01:14
Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:19
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.