"A Thargodanok legtöbbje az állandó csatározások során előbb-utóbb megsemmisül, de vannak néhányan, akik hihetetlen ravaszságuk és persze hatalmuk révén képesek voltak fennmaradni a Sötét Föld megszállása óta. Mára már ezek a Thargodan hercegek félisten hatalmú lények, és senki nem meri őket kihívni. Ylgoroth ezen ős-Thargodanok egyike. Ha megpillantod kedvenc formáját, egy megelevenedett fekete borzalmat, amelyet forró tűzaura övez, menekülj, amíg tudsz." - Encyclopedia Fantasia
Szerkesztőség: honlap@beholder.hu Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci) Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5) Ha hibát találsz a honlapon: Írj nekünk!
Nemzeti paklibemutató: Motygen
Nemzeti paklibemutató: Motygen
Sziasztok! Pénteken, a nemzeti bajnokság hagyományos formátumú napján sikerült veretlenül, holtversenyben első helyen végeznem. Remélem lesz olyan, akit érdekel, miként állt össze a pakli, milyen gondolatok vannak a pakli összeállítása mögött. Azt is leírom, hogy a verseny tapasztalatai alapján mik azok, amiken változtatnék. Ezek a hibák már kijöttek volna, ha játszok a paklival meccseket, de ezt a paklit verseny előtti este raktam össze. Vágjunk is bele!
Erősek az epikusok a mostani metában. A motyi epikus az 5 lapon felül is ad bőven tápot. Okosan összerakott side-al nincs olyan narancslap, ami ellen ne lenne esélye. Gondolkoztam még a pegazus epikuson, hiszen az meg a pakliépítésben segít. Vajon a motyi mana adása vagy a pegazus olcsóbbítása a jobb? Egyértelműen az utóbbi, hiszen az már az első körben is működik. Viszont a motyi +1 lapja magas szinten meccset dönthet el. (6 lap az már majdnem bőség zavara...)
A motyogók
3 Motyogó szolga, 3 A motyogók alkuja: Ez a kettő akkor spoiler, nincs mit rajtuk magyarázni.
3 Kókadt motyogó: Ez már nem annyira jó. Az erős ÚN motyik már nem égetnek pakliból. A nekronozás is kiszorult a ködszilánk és fesű nerffel a metából. Ezért általában csak azonnalit fog tudni megakadályozni. Vegyük észre, hogy a ganüid védelmező és a xenó lárva mérföldekkel jobbak nála hiszen azok nulláért jönnek, a rhatt mást is tud csinálni, a lárva meg ősmágiás. Nem is raknám pakliba, ha nem motyi lenne, na de az... 2-t szoktam belőle használni, most az Ősi nekronmágia miatt lett 3.
3 Geomi gonosz gondolata: Ha létrejön, meg tudja nyerni a meccset. Ez nekem elég, hogy használjam. Ha csak leszedni tudják, már akkor is húzott egy lapot, az már lapelőny lesz, mehet a 3.
Végére is értünk a motyogóknak. A pakli majdnem egynegyede motyi, tehát jó eséllyel ott lesz a kezdőkézben 1 db, ami elég.
Van még pár motyi amik kimaradtak, de érdemes megemlíteni őket:
Unikális morf: Idézhető, trükkös kártya. Meg tudja nyerni a meccset, az tény. Viszont ha azonnal leszedik akkor nem sok mindent csinált. Ha pl. egy motyi szolgával lövik le a semmibe, akkor nem állok jól. Az ősmágia miatt a sideba bekerült. Ráadásul bufaként megnevezve elő tudja kapni a pihenőt az bizonyos paklik ellen eldöntheti a meccset. A kiegészítőben éppen ezért helyet kapott.
Motyogó verem: Ez a lap nem olyan rossz, mint az elsőre látszik. Egy baja van, hogy az épület maga nem motyogó, ha az lenne használnám, hiszen olcsó és jó dolgokat csinál.
Tébolyodott motyogó: jelenleg még drágácska. Talán jövőre már kipróbálom. Ráadásul nem-lény lap reakciónak már ott az alku.
A motyogókon túl vagyunk. Ezek a pakli kötelező kellékei.
Két folytatáson gondolkoztam, vagy Rhatt és Elenios a másik két szín, és klasszikus kontroll lesz a pakli, vagy piros és fehér, tehát gyűjtőgenerálós kontroll lesz. Az előbbi mellett szólt, hogy korábban is sikerrel forgattam. Utóbbi mellett pedig az szólt, hogy nagyon erős a gyűjtőgenerálás. Azért lett végül gen, mert a ködös szurdok mellé nem találtam értelmes ködös lapot, amit jó szívvel keresnék. A nagyobb ködszilánk volt tehát, ami eldöntötte nálam ezt a kérdést. Nem elég, hogy nagyon jó erőforrás volt, de az újrahasznosításának hiánya bizony boost a gennek. Érdekes, hogy egyetlen nerf mennyi mindent megváltoztat. A gyűjtőgenerálásba ráadásul tökéletesen illeszkednek a motyogók, úgyhogy lássuk a további lapokat.
Leah
3 Ősi nekronmágia: viszonylag adja magát, 3 generálás nagyon durva. Azonban, ha kigeneráljuk nem sokat csinál. 6 nekronos lap van a pakliban, ritkán húzunk be ezekből kettőt. Erős lap, de egyébként, ha nem lenne meg, ki tudnám hagyni a pakliból.
3 Lidércharcos, 3 Temetőlidérc, 3 Árnyrém: klasszikus genes lapok, amik felhúzva és begenerálva is kiválóak. Nem kell rajtuk sokat agyalni.
1 Dermesztő köd: nem bántam meg, hogy használtam. A hagyományoson használt lapok nagy része aktívan jön, szeretjük a gyűjtőnkben látni. Az említett másik pakli verzióban is nagyon szerettem, ködös mivolta miatt. Így utólag ebben a genes verzióban talán 2 is elfért volna.
3 Fagyorkán: a gyűjtőben sajnos túl sokat nem csinál, viszont kell a reakció, alapvetően kontroll a pakli.
Ami még előkerült feketéből, de végül nem raktam pakliba:
Temető: Nem igazán lesz a gyűjtőben olyan lény, ami amúgy ne tudna magától is feltámadni. Esetleg bilincs ellen berakhattam volna a kiegészítőbe, de az ellen meg egyébként is jó a pakli.
Azarion, az érinthetetlen: Nem tudom, mit gondoljak erről a lapról, sose használtam hagyományoson. Elképzelhető, hogy 1-2 jó lett volna.
Leah ítélete: Túlságosan speciális a jelenése. 1 vp-s azonnalit használni túlságosan nagy luxus, amikor ilyen sok 0-ért azonnalit fogó semlegesítés van.
Ősi halálmágia: Nem rossz, amiket csinál. Csak azért nem került be, mert gyűjtőből nem csinál semmit.
Dornodon
3 Holdkeleti quwarg, 3 Szottyantó, 3 Rohamozó ork. Kitűnő lapok genbe, erejük kétségtelen, mehetnek is a pakliba hármasával.
3 Süllyedő hajó: micsoda szerencse, hogy nem bilincsezünk, ilyen kincs is kerülhet a pakliba. Ha ez a lap isteni ikonnal jön ki, azon se csodálkoztam volna.
3 Gyors reflex: Erre mondom azt, hogy nem vagyok 100% biztos, hogy nem lett volna jobb lap helyette, vagy valamiből többet használni és ezt kihagyni. Esetleg kiegészítőbe mehetett volna.
Aminek elő kellett volna kerülnie pirosból az a Tegyük tönkre! Lassan járj ellen kiváló lett volna, hiszen megfogja az Alligátorteknős anti-mágiáját.
Pirosból még gondolkoztam a Vámpírtőrön, de sajnos nem viszi az Istenölőt, 2 vp pedig picit drága visszavenni, de egyébként nem rossz cucc, kilehet próbálni.
Raia
2 Vízfőnix: Nagyon jó lap, viszont feltámadva ici-picit drága. Viszont a követőnk termel némi manát, szóval annyira talán mégse drága. Nagy dilemma, hogy vajon kell-e a 3 belőle. Elképzelhető, hogy jobb a 3, mint a kettő.
2 Trikornis: Egyértelműen hármat kellett volna használnom. Drágának találom a jelenését, de attól még nagyon erős.
3 Mikhael, az oltalmazó: Ebben az az érdekes, hogy a jelenése erősebb, mint kijátszva. Jól működött, jó eldobni a szottyantónak, a forrás kánterelés trükkös dolog, jó ha rendelkezik a pakli vele.
Ami fehérből még elgondolkodtatott:
Lopott álom: Nagyot tud szólni, az biztos. Leginkább azért nem került be, mint a Leah ítélete, túl könnyű az azonnalikat megakadályozni. Hálót pedig nem használ a pakli.
Sötét angyal: Köteléke csak a Mikhael van, viszont csábító az 5 generálás, tipikus bait lap. Viszont nem jó, ha pakliból gyűjtőbe kerül. Ha túl sok ilyen lapot használ a deck, ami pakliból gyűjtőbe kerülve nem csinál semmit, akkor mégis minek égetjük a paklit?!
Meta
És végül nézzük meg milyen paklik ellen mire számíthatunk, vagyis vizsgáljuk meg a metát.
Bilincs, börtön: nem igazán, örülünk, hogy nem lesz meg a hatodik lap. Viszont a +1 VP körönként az igenis hasznos lesz. Nagyon jó esélyünk van ezek ellen még side előtt is, hiszen ezek ellen a legjobb megoldás maga a genelés.
Mező, epikusok: kb. ugyanaz a helyzet ezek ellen: Itt fog jó eséllyel bekerülni side után a Kyber ellenünk. A lidércharcoson kívül el kell búcsúznunk a geneléstől. Magyarul sima kontrollra side-olunk át. A Temetőlidérc az maradhat, a generálása nélkül is prémium.
Lassan járj: a legnagyobb mumus. Igyekeztem rendesen felkészülni ellene. A már említett unikális morf – pihenő hatosból bizony be kell húzni minimum egyet, bár a remény angyala is ok. A Batkamanón kívül a kifelejtett Tegyük tönkre! is mehet be ellene. Vajon arra lenne idő, hogy a gyémántgólem is meglepetést okozzon a járjnak side után? Valószínűleg nem, szóval ezt is újra gondolnám így utólag.
Háló (Hálócsapda, Harangmester, Tarrgeth): nem rosszak ezek ellen az esélyek, köszönhetően a gyűjtőből működő dolgoknak, amik megkerülik a hálót. Éppen ezért ezek ellen első meccsen jó stratégia a generálás. Side után már rosszabb a helyzet, de még akkor se vészes, nem feltétlen a nagy pörgésekről szól ez a pakli.