Luhaine, a varázsló a Sziklakürtőnek nevezett mágikus börtön lépcsőjénél. Több hatalmas, gonosz lényt is zártak ide az idők folyamán, pl. a Ködszellem is itt raboskodik.
Szerkesztőség: honlap@beholder.hu Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci) Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5) Ha hibát találsz a honlapon: Írj nekünk!
Szívtelen zsoldosok lapelemzés
A nyár közepén megérkeztek a Szívtelen zsoldosok. Szokás szerint ismét Makó Balázs, a HKK egyik tervezője elemzi őket.
Az együgyű (9): Szerintem ezt a lapot fogjuk látni kontroll paklikban. Nem a végtelen kombót pörgetőkben, hanem a "mindent megfogok, és erőforráskodom" verziókban. Krigishez képest előnyök: plusz 1 VP (bár azt is ki lehet cselezni köddel vagy védekezéssel), plusz 4 ÉP (ez jól jöhet pl. Gemina könnyeihez), és fel lehet áldozni (A béke megőrzése! Így még a hátrányoktól is megszabadulunk. Sheran alighanem benne lesz a pakliban). Nyilván a hátrányok sem csekélyek, de egy hagyományosabb kontrollban a körönkénti max. 2 sikeres lap nem olyan nagy gond. Persze, ha az ellenfél látja a kezünket, az komoly előny lehet számára, de ha azt látja, hogy nem fog lapja létrejönni, akkor demoralizálódik, és bedobja. Összességében versenylapnak érzem.
Bájolás (7): Bármit ellopni egyért, a lényeket aktívan? Nagyon durván hangzik... de aztán jön az apróbetűs rész: ha leszedik, visszamegy az ellopott lap, és kijátszáskori hátrány is van. Ez utóbbinál az ÉP azért kevésbé lesz gond, egy kontroll-jellegű paklit kevésbé érdekel, hány ÉP-je van az ellenfélnek, inkább lap- és manaelőnyre törekszik. Lénylopásnak a Szörnybűvölés jobb, a Bájolás ereje az univerzalitás és az olcsóság. Szerintem néha viszont fogjuk látni Sokszínűség ill. Börtön vagy Bilincs paklikban.
Bársony gyilkos (7): Tesztelésen többen szerették ezt a lapot (a pontszámba ezt is belevettem), én bevallom, annyira nem érzem. Kontroll lényként lehet használni, de én nem cserélném le Trok Rakont rá, ahhoz túl keveset üt, és a védelme sem az igazi. Ha sikerül ravasz tervünk, és a téli kiegészítő után jóval több lényes pakli lesz a versenyeken, akkor nagyobb szerephez juthat, mert az őrposztból tényleg jól takarít. Börtönbe, bilincsbe beférhet, mint olyan lap, ami biztos nem lesz blank, ha felhúzod. Csúnya, nagyot ütő, életes éjfattyak ellen nem rossz.
Diz'ox halálmester (8): Csak azért nem kap több pontot, mert az ében íjász paklinak még kell némi erősítés. (Ami nem is késik a novemberi kiegészítővel.) A lap önmagában meglehetősen erős, csak létre kell jönnie (ebben segíthet pl., ha Antimágikus rakshallionnal játszunk). Igen jó erőforrás, már saját maga után is húzgálhatunk vele, az ősmágiás VP-termelgetés segíthet a drágítások ellen, és a kárpótlása is jelentős. Ja, és szép a képe is!
Eleven épület (8): Raknék belőle épület pakliba, de nem érzem esszenciálisnak, vagyis nem hármat használnék. Ütő lénynek elég kellemes, mert a legtöbb lényt eltakarítja, és a plusz sebzésével együtt kivégzésnek is elég gyors. Vegyük észre, hogy a plusz sebzését (amit akár parlagon heverő építő lényekkel is használhatunk) épület és lény formában is használhatjuk. Molluszk vagy más kisebb lényekkel operáló paklik (gondoljunk az angyalokra vagy a fattyakra) erős ellenszere lehet. Azért nem kap több pontot, mert kicsit költséges az egész hadművelet, főleg az átalakuláshoz szükséges 1 VP fáj. Akár zanszilánk pakliba is beférhet 1-2, ha játszunk sárgával.
G'inyob (8): Kedvenc Bonyi G.-nk nyilván a Kragoru paklit segíti. Felvethetnénk rögtön 3 problémát is: hogyhogy csak ennyit tud, miért Rhatt, és miért nem jó Lassan járj!-ba? Nos, valóban csak üt, de azt elég hatékonyan. Első körben 1 ilyen, második körben még kettő, és game over és még pont van 2 nullás counterem, ha gonoszkodnál. A Kragorut eléggé meg tudja szottyasztani, ha leszedik a követőt, erre is van válasza, ilyenkor jöhet igazán jól rezisztenciája is. Ha pedig megvan a követőnk, az ütés után úgyis szolgálhat leszedésként is. A téma szakértője szerint a Rhatt jó (lenne) Kragoruba, mindenesetre a téli kiegészítőre terveztem még egy Rhatt mágikus védelmű lényt. Én még emlékszem, hogy a Kragoru paklit akár Lassan járj! nélkül is össze lehet rakni, nyilván counterek és egyéb spoilerek segítségével. A tesztelésen kipróbáltam, és egészen jól működött (sokat segített ebben a következő lap). A legkomolyabb ellenszer a követő leszedése volt, akár alapból is meg lehet lepni az ellenfelet Csodatevő Fenyő Zoárddal, nem fog örülni. Kragoruba, ha befér a Rhatt szín, hármat használnék belőle, és én még kalandozós pakliba is beraktam kettőt, a leendő kalandozós követő 1 VP-vel olcsóbbít, tehát mindenképp kettőért jön, többször volt jó kivégzésnek követő leszedés után.
Jégsárkány (9): Emiatt a lap miatt be kell gyömöszölnünk a feketét a Kragoruba! Ez még a járjas verzióba is befér, és ha megfelelő számú mágikus védelmű lénnyel játszunk, akkor gyakorlatilag biztos, hogy találunk legalább egy lényt a felső ötből, ami ingyen játékba kerül. Pl. ha a paklink fele mágikus védelmű lény, akkor mintegy 97% az esély erre. Általában még válogathatunk is. A max. fix 4 költség azért a legtöbb lényünkre igaz lesz. Ha csak annyira használjuk, hogy ütünk vele, plusz leszedünk két lapot a két lénnyel, 2 VP-ért már az is elég jó üzlet volt. Ha nincs követőnk, akkor nagyon legyengül, de erre már javasoltam megoldásokat, és az említett későbbi Rhatt lény is jó lesz rá, ha megvalósul. Másik ugyanilyennel nem kombózik össze, mert kézből kijátszást néz, de Zankígyót vagy Psychiofeatát jó vele kirakni. Arra azért figyeljünk, hogy a kirakott lény passzívan jön.
Neuroblaszt (8): Zanszilánk pakliba mindenképp érdemes legalább kettőt berakni, ha befér a lila. Csak azért nem tennék hármat, mert célpont lap kell hozzá, és mert akkor működik igazán jól, ha van zanszilánkunk az asztalon vagy a gyűjtőben. Igen kellemes lapelőnyt biztosít meglehetősen olcsón. Két zanszilánkért leszedni, plusz véletlenszerűen dobatni vagy visszavenni, ez komoly érv a lila szín használata mellett, ahol vannak azért még más jó zanszilánkos lapok, pl. a Fertőzött szentély, az Időzített gomba vagy a Sugárzó ősanyag.
Vishera, a lélektolvaj (9): A tesztelők egyértelműen a Zén legjobb lapjának tartották. Nyilván számtalan kombólehetőség van benne, a legjobb, ha sok lény van a gyűjtőnkben, vagyis gyűjtőgeneráló pakliban gondolkodnék, abba simán befér a piros. Én magam lényes börtönben használtam, az idézési költsége és a képessége is nagyon passzolt bele. A legjobb a kijátszáskori képességekkel operálni, én pl. feltámasztottam vele valamit az új Nekromantanonc segítségével, loptam a Tolvaj klántagot használva. Mindig figyeljük az ellenfél gyűjtőjét is, hátha ott akad valami jó. Védelme ugyan nincs, de a feltámadás segít ezen. Okos játékos kezében elhúzódóbb játékban nyerő lap lehet. Simán az ellenfél gyűjtőjéből semmizni is használhatjuk. Az új kalandozó követős pakliba is jó lesz, ott egyért csinálja mindezt.
Zsoldoskatona (8): Ez bizony a megfelelő pakliban sokkal jobb, mint a Cyron, amit még használgatnak kalandozókhoz. Olcsóbb, több mindent tud, egyből húz. A hátrány, hogy nem-végzetúr kalandozókra működik csak, de az új követővel és jó pár, a közeljövőben kijövő lappal ez nem lesz túl nehéz. De ha csak saját magára sül ki, már az sem rossz.
Makó Balázs
(A szavazáshoz be kell jelentkezned!) (átlag: 6 szavazat alapján 8.8)