Vissza a Főoldalra
 

Újdonságaink
Előkészületben
ÁSZF
Adatvédelmi tájékoztató
A pontgyűjtésről
Akciók
Beholder könyvek (Lista)
Más kiadók könyvei (Lista)
Kártyacsomagok (Lista)
Magazinok (Lista)
Játék-kiegészítők (Lista)
Puzzle játékok (Lista)
PC játékok (Lista)
Társasjátékok (Lista)
Dobókockák (Lista)
Keresés a termékek közt
Chat, üzenõfal
Íróink
Sorozataink
Ajánlók, kritikák, ismertetők
Könyvrészletek
Fantasy borítóképek
Sci-fi borítóképek
Könyv toplisták
Fórumok
Szavazások
Bevásárló kosár
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa menü – Druidák október 15.
Alfa menü – Boszorkányok október 15.
Alfa menü – Tengeri rablók október 15.
Alfa menü – Mágusok október 15.
Alfa menü – Felfedezők október 15.
Alfa menü – Kereskedők október 15.
Zén Legendái: Varázslatok szeptember 21.
A pillanat képe
A kalmárfejedelem titka
Küldd el képeslapként!
Raymond E. Feist A kalmárfejedelem titka című könyvének borítóképe.
Nézz szét a galériában!
Termékismertető - Alfa menü – Druidák
Termékismertető - Alfa menü – Boszorkányok
Termékismertető - Alfa menü – Tengeri rablók
Termékismertető - Alfa menü – Felfedezők

A lista folytatása...
Kaland-Játék-Kockázat (157)
Könyv adás - vétel (623)
Hannibal (4)
Megújult webbolt (14)
Részvétnyilvánítás - Böszörményi Gyula (2)
Alanori Krónikát vennék (61)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Végzetúr - bemutató 2.


Egyre kevesebbet kell várni, míg végre megjelenik a legújabb kiegészítő. Az előző bemutatóban elkövettem egy kis baklövést; elfelejtettem leírni, hogy a hordaparancsnokok mellett nem lehet szabálylapot és követőt használni. Ez félrevezethetett pár embert, de akik a fórumot is olvassák, azok meglelték ezt a kis kiegészítést.

Néhányaknak nem volt teljesen világos, hogy mit jelent az, hogy a normálistól eltérő ép-vel és lappal kezdünk egy hordaparancsnok mellett. Ha Semleges csatamezővel hatástalanítják, akkor értelemszerűen 20ép és 4 lap fog a rendelkezésünkre állni, hisz a csatamező miatt nem fejti ki a lap a hatását. Ha pedig mondjuk az ellenfél Zarknod börtönét használ, akkor a követő által meghatározott értéket tovább kell módosítani az ellenfél lapja miatt. A megadott ép alap érték egyúttal a max. ép is.

Ha már ennyi szó esett a hordaparancsnokokról, akkor meglehetősen kézenfekvő, hogy egy újabbat ismerhessünk meg belőlük. Íme:

Edralian

Jóféle kontrollosabb hordaparancsnok. Ha nem sietünk a játék elején, akkor csinos kis előnyt termelhetünk, három kör alatt két lap előny a jutalmunk, ami több mint jó. De ehhez az kell, hogy nem játszunk ki lapot a kezünkből. Ez még a megfelelő (erre építő) paklikban is sokszor nehézkesen jön össze, hiszen muszáj reagálni az ellenfél által kialakított helyzetre, s nem biztos, hogy erre lesz kapacitásunk azonnalikból. Ha mi kezdünk, akkor a két lap dobatása a játék elején igen valószínű, még talán a harmadik is becsusszan. Ha nem mi kezdünk, akkor már nagyobb lépéskényszerben leszünk, előfordulhat, hogy csak egyet tudunk majd dobatni összességében. Ha a játék elhúzódik hosszabb időre, akkor előfordulhat, hogy lesz majd egy szusszanásnyi időnk, amikor dobatni tudunk. Nagyon nagy előnye, hogy a semmibe dobat, így nem lehet kicselezni holmi víziókkal és Manaevő férgekkel.

Homoksárkány
Ha egy igazi kontroll lényre vágytunk, de már a könyökünkön jön ki a Zu'lit sárkánya, akkor talán itt az ideje rápróbálni a Homoksárkányra. Elolvasása után az emberben óhatatlanul is az képzet alakul ki, hogy ez egy 5/5-ös három izmos repülő lény, amit nem lehet Erős erejézni. Nos, ez a valóságban nem így van, bizonyos paklik (Lassan járj, börtön) ellen nem fogja túllépni a "rettenetes" kategóriát, de mivel a deckek és a játékosok többsége igencsak szereti a nagyon olcsó lapokat, így számíthatunk arra, hogy igen combos példányként fog megjelenni. A második körben - különösen ha mi kezdünk - akkor elég kegyetlen tud lenni, van, hogy az ellenfél nem is tud kicsusszanni ebből a helyzetből; de akár számunkra is hozhatja a vereséget, ha az ellenfél szerencsétlen húzása miatt egy darab izmot nem kap, mi pedig egy 2/2-es semmire pazaroltuk az erőforrásainkat. Összességében egy rizikós lap, bár sokszor nagyon jó lesz, előfordulhat, hogy meccset bukunk miatta, hisz lehetetlenül gyenge lényként is szerepelhet.

Felszabadítás

A lényeket manapság már szinte csak a képességeikért használjuk (meg jó ha minél több, minél nagyobb szám szerepel rajta, de ez a lényeg), s van közülük jó pár, melynek elsősorban a kijátszáskori a lényeges (pl. Tudatfaló). Ezek az ideális alapanyagok egy Felszabadításhoz, hisz mennyivel hasznosabb négy angyal (ne feledjük, nem foglalnak helyet az őrposztban), mint egy szánalmas 2-3at ütő lény. Ez talán még nem feltétlen elég az üdvösséghez, azonban reakcióként is kijátszhatjuk, így már összességében elég táposnak tűnik. Egy fehér hordában különösen erős, hiszen ott még további sebzéseket is adunk a lényeinknek, ráadásul elég könnyedén..

Aranydukát

A tárgypaklik szerelmesei egy igazi gyöngyszemnek örülhetnek; az Aranydukátnak. Képessége kincset ér, hisz megszabadít minket a legveszélyesebb ellenlapoktól, ráadásul mi ezt meg is kapjuk (azért jelentősen fordul a kocka, ha az ellenfél Felfelé a lejtőn-je átkerül a mi oldalunkra). Ha már beteljesítette a feladatát, akkor sem fog teljesen hasztalanul csücsülni, szépen termelgeti a csontokat

Sziránusz tortúra

Régi nagy kedvencem a Moa tortúra, számtalan meccset segített már megnyerni nekem. A moa barátjához arcpirító módon hasonlít ez a sziránusz bohócság, s ha még az Agg sziránuszt is felidézzük magunkban, akkor igazán nem sok újdonság ér minket e lap kapcsán. Akárhogy is a lap mindenképpen megéri, hogy foglalkozzunk vele, korrektül tudja fojtogatni az ellenfelet, sajnos igen ritkán tudjuk majd 1vp-ért kijátszani, a két vp meg talán drágácskának tűnik. Önmagában nem nevezném túl hatékonynak, érdemes erősen összedolgozni. A következő pakli is hasonló alapokon nyugszik.

Az alapötlet szerint az ellenfél manáját kell minél inkább lefojtani miközben be is drágítjuk, ha módunk van rá. Mana pusztításban a moák (Naso-tin nagyúr, Kelegish) jeleskednek, mellettük hasznos társ az Agg sziránusz. Drágításban az Iszapmester és a Ragacsos iszappolip az igazán jók. Ezek együtt nagyon jól együtt tudnak munkálkodni, s már meg is határozták a paklink lényes-mana pusztítós jellegét. A koncepcióba igencsak kívánkozik a Szűk esztendők, ennek a használata szerintem eldöntendő, sok paklinak zavaró lehet, de side után már könnyen kiszednek mindent, ami manát adna, illetve nekünk is jó lehetne egy kis termelés. Nekem összességében jobban tetszik a szabálylap nélküli verzió, de ha mellette döntenétek, akkor feltétlen be kell rakni Mogokok alkuját, nagyon hatékony erőforrás.

Mivel a polipok szeretnénk mihamarabb az asztalon látni, érdemes Aranymágust is bevetni, elég tápos, ha az első körben odacsaphatunk egy ragacsos iszapjelzőt az ellenfélnek. Mellesleg nagy ritkán kijöhet az Aranymágus-Agg sziránusz-Nasotin nagyúr kombó is, amivel elérhetjük, hogy az ellenfél többé egy manát ne írjon fel.

A drágítás mellett persze nem árt, ha egy kicsit a manáját is pusztítgatjuk az ellenfélnek, erre a Moa tortúra és a Sziránusz tortúra is igen alkalmas. Ezekből vélhetőleg elég 1-1 darab is, sose jó ha kettőt húz belőlük az ember. Ha valahogy bele tudunk erőltetni néhány Teknős gárdistát, akkor már beférhet a pakliba több tortúta is.

Most, hogy ilyen szépen kiépült a paklink tengelye, ne feledkezzünk meg az új lapokról sem. Igaz, ezek nem képezik elválaszthatatlan részét a paklinak, de igen nagyot dobnak rajta. Egy első-második körös Homoksárkányban ugye igen nagy potenciál van, de itt megvan még az az extra előnye is, hogy a manapusztítás és drágítás miatt az ellenfél az olcsó lapjait sem tudja kijátszani, így szépen összegyűlnek a kezében. Ez ugye plusz izmokat jelenthet a sárkánynak.

A Felszabadítás pedig kegyetlen jól működik pl. a Naso-tin nagyúrral és a Kelegissel, nemcsak sok manát kapunk, de még az angyalkákkal szét is csaphatjuk a tisztelt ellenfelet. Persze hasonlóan hasznos lehet, amikor egy elfordult Agg sziránuszt dobunk be neki. Szintén megfontolandó, hogy a Ragacsos iszappolipot 1-2 ragacsjelző után ne cseréljük le inkább 6 sebzésre.

Kicsit megkérdőjelezhető, de szerintem érdemes Manakorongot is használni (nem feltétlen hármat), sokszor hozzásegíthet minket ahhoz, hogy jó tempóban tudjunk lapokat kijátszani (ugye elég sok 3vp-s és 1vp igényű lapunk van, s ezek pont kényelmesen kiférhetnek a második körben).

A maradék helyre mindenképpen rakjunk be sok védelmi lapot, hiszen jelen állapotában igen sérülékeny a koncepció. Természetesen counterkre gondolok, méghozzá minél többre. Gyenge ereje, Erős ereje nem igényel több magyarázatot. Manacsapdát már akár meg is kérdőjelezhetnénk, hiszen a drágításokkal nem annyira jó, de szükséges lehet a játék elején elkapni az ellenfél 0vp-s csúnyaságait. Szúnyogirtás hasonló megfontolásból talán nem annyira értékes ezúttal, de én amondó vagyok, h akkora táp, hogy még így is érdemes vele játszani. Igaz összeakadhat pár olcsó lapunkkal, de ez nem lesz annyira jellemző. Ha valakinek nem tetszik, akkor ki lehet hagyni. Ekkor megfontolandó, hogy az olcsó lapjainkból berakjunk-e még egyet. Az Owooti trükk és a Malfunkcionálás viszont már remekül dolgozik a drágításokkal, bennük nem fogunk csalódni.

Én még némi leszedést - Thu'zad merengését - is beerőltettem, annyira nem szükséges, azért ennyivel szerintem még érdemes készülnünk arra, hogy balul ütnek ki a dolgok, adott esetben meccs fordító lehet. Lehet, hogy egy Láncvillámmal jobban járnánk, ki tudja?

Szintén eldöntendő, hogy egy-két erőforrást (Isteni kegy, Thu'zad utazása, Trinigan energiapuffasztása) ne tegyünk-e be. Én azt mondom, hogy nem szükséges, hisz a drágítás és a manapusztítás is előny lapok, s ebbe nem annyira illik bele az erőforrásos vonal.

Ha a Szűk esztendőket végül kihagytuk a kalapból, akkor javaslom, hogy Terrgath-ot használjunk, nagyon fontos, hogy a Molluszk ne variálgasson ellenünk; a dobótőr sok kulcslapunkat zavarja. Ha megtehetjük, akkor egy Molluszkos változatot is kieszelhetünk, a fattyak pl. elég jól működnek az Aranymágussal.

Kísérletezzünk bátran, hisz nincs egészen kiforrva a pakli, apró változtatások is eldönthetik a deck erejét.

3 Iszapmester
3 Ragacsos Iszappolip
3 Aranymágus
3 Agg sziránusz
3 Naso-tin nagyúr
3 Gyenge ereje
3 Erős ereje
3 Manacsapda
3 Owooti trükk
3 Szúnyogirtás
2 Malfunkcionálás
1 Moa tortúra
1 Sziránusz tortúra
2 Homoksárkány
2 Felszabadítás
3 Manakorong
3 Kelegish
2 Thu'zad merengése


Baross Ferenc

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 20 szavazat alapján 8.6)

Ha ez tetszett, olvasd el a következő, jellegében hasonló cikket is: A béke oázisa.

Létrehozás: 2009. november 9. 13:44:44
Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:21
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.