Vissza a Főoldalra
 

Újdonságaink
Előkészületben
ÁSZF
Adatvédelmi tájékoztató
A pontgyűjtésről
Akciók
Beholder könyvek (Lista)
Más kiadók könyvei (Lista)
Kártyacsomagok (Lista)
Magazinok (Lista)
Játék-kiegészítők (Lista)
Puzzle játékok (Lista)
PC játékok (Lista)
Társasjátékok (Lista)
Dobókockák (Lista)
Keresés a termékek közt
Chat, üzenõfal
Íróink
Sorozataink
Ajánlók, kritikák, ismertetők
Könyvrészletek
Fantasy borítóképek
Sci-fi borítóképek
Könyv toplisták
Fórumok
Szavazások
Bevásárló kosár
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa menü – Druidák október 15.
Alfa menü – Boszorkányok október 15.
Alfa menü – Tengeri rablók október 15.
Alfa menü – Mágusok október 15.
Alfa menü – Felfedezők október 15.
Alfa menü – Kereskedők október 15.
Zén Legendái: Varázslatok szeptember 21.
A pillanat képe
Az Úr világa
Küldd el képeslapként!
A sci-fi misztériumaiba avat be Ian Watson Az Úr világa című könyve. A képen a magyar kiadás borítója látható.
Nézz szét a galériában!
Termékismertető - Alfa menü – Druidák
Termékismertető - Alfa menü – Boszorkányok
Termékismertető - Alfa menü – Tengeri rablók
Termékismertető - Alfa menü – Felfedezők

A lista folytatása...
Kaland-Játék-Kockázat (157)
Könyv adás - vétel (623)
Hannibal (4)
Megújult webbolt (14)
Részvétnyilvánítás - Böszörményi Gyula (2)
Alanori Krónikát vennék (61)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Versenypaklik élesben - Hagyományos verseny

A leggyakoribb formátum a hagyományos. Ezért erre a formátumra születnek a legkifejlettebb, legkiteszteltebb és legerősebb paklik. Igencsak fel kell kötnünk a nadrágot, ha itt szeretnénk elől szerepelni. A dungeonos versenyek a Beholderes után a legnagyobbak, és csak hagyományos formátum szokott lenni. A mezőny is meglehetősen vegyes, a teljesen kezdőktől a legnagyobb profikig bármilyen játékos megtalálható, így eléggé kiszámíthatatlan a mezőny, sokkal nehezebb a metagame-re felkészülni a változatos paklik miatt.

Ezúttal sokan érezték erősnek a Lassan járj!-t, feltehetőleg abból kiindulva, hogy ezzel a kombós és lényes paklikat simán verik, illetve a kontrolloknak is nehéz perceket fognak szerezni. Úgy tűnik nem jött be a számításuk, hiszen egyik sem végzett elöl, talán azért, mert a Kragoru paklik ellen elég nagy hátránnyal indulnak.

Én Sokszínűséggel indultam, a 4. helyet sikerült megszereznem, egy fordulóban kaptam csak ki. Szívesen írnék erről a pakliról bővebben, de nem látom túl sok értelmét, hiszen a legtöbben nem tudnak ultrára épülő paklit összerakni. Komolyabb érdeklődés esetén szentelhetek neki egy cikket.

Kragoru familiárisa

Mindenképpen részletesebb elemzést érdemel ez a koncepció, hisz rendre előkelő helyen végeznek vele versenyeken; ezúttal Csernus Gábor meg is nyerte vele a versenyt. A követőnk ugye lehetővé teszi, hogy olcsón rakjuk le a mágikus védelmű lényeket, később pedig leszedésként használjuk, ráadásul még védi is őket. Ez igen tápos. Főleg, ha megnézzük, hogy az utóbbi időben kijövő mágikus védelmű lények 2-3 VP-ért jönnek, ami igen ideális a követőnk miatt, a 3 VP-s lapokat 1-re olcsóbbítja. Nem kérdés tehát, hogy a legerősebb lények a Fejvadász (új) és a Kragoru medúzája. Ami szóba jön még a Sellő őrszem; a képessége elég gyenge, a követőnket se használja ki igazán, a színe se az igazi, de azért még mindig egyért hármat üt, repül, leszed. Ami szerintem nem teszi használhatóvá, hogy a kéknek teljesen más karakterű lapjai vannak, nem igazán illeszkednek a koncepcióba. Szintén jó lap a Manakorall, ütni ugyan nem tud, de elhúzódó meccsekben nagy hasznot hajthat, ráadásul gyors lénypaklik ellen is be tud állni. Sidelapként még remek a Riomarilliondi (új), korrekt gyógyulás, de leginkább követő leszedéshez hasznos.

A Fejvadász (új) és a medúza ugye már meghatározza két színünket, illetve a pakli karaktere is körvonalazódik: gyors, stabil, hordaszerű pakli. Azonban akár el is szakadhatunk ettől az elképzeléstől, hisz kontrolosra is nyugodtan összerakhatjuk, külön leszedést nem kell használnunk, s mindkét lény jobb, mint egy Zu'lit sárkánya. Mindenképpen érdemes mindkét verzióval kísérletezgetni, a nagyon agresszív verzióba érdemes kísérletezgetni a kékkel, de készüljünk fel rá, hogy nem lesz elég jó.

Mind a kontrolos, mind az agreszívabb verziónak megvannak a maga előnyei és hátrányai. A kontrolos verziónak a legnagyobb előnye a Szúnyogirtás használata, ez ugye a gyors (olcsóbb lapokkal is játszó) pakliba elég nehezen fér bele, s igen nehéz szívvel mondd le róla az ember. Ebben a koncepcióban leginkább a Manakorall adta előnyöket fogjuk kihasználni, miközben akár gyors pakliként is tudunk cselekedni, megfelelő húzással. A követőnk megszüntetése furcsa mód sokkal zavaróbb itt, mint a másik vonalnál, hisz elsősorban a két lényünkkel fogunk nyerni, s azért 3 VP-ért már nem túl jók. Problémás lehet még, hogy nem egészen illeszkedik az első körös Fejvadász (új) a sok passzívabb lapunk mellé, kicsit széteshet a koncepció bizonyos húzásoknál.

Agresszívabb összeállításunknál a Szúnyogirtásról valószínűleg már le kell mondanunk, egyszerűen túl jól passzol VP és tempó ügyileg a Védőangyalok (új) a pakliba. Második körben pont kifér egy Védőangyal és egy mágikus védelmű lény. Kelegish-sel is biztos játszanék, ami szintén nem működik együtt a szúnyoggal. Ki lehet még próbálni Csontkovács - Naso-thin nagyúr kombót is a pakliba, de szerintem a fekete nem szerepel túl jól a pakliban. (Esetleg a nagyon agresszív összeállításban helyet kaphat.) Piroson is érdemes elgondolkozni, A Fekete kos rituáléja és esetleg a Életenergia gyujtés jó szolgálatot tehet. Baj lehet, hogy eléggé egysíkú a pakli, nem túl interaktív, csak a gyors ütésre megyünk, és ez a vesztünket is okozhatja.

Side után komoly problémát okozhat a sok Visszavágás és Felesleges kockázat, ezek mellett igen elerőtlenedik a paklink, könnyen fölénk kerekedhetnek.

Három verziót is összeállítottam, így valószínűleg jobban érzékelhetőek a különbségek. Amiről még nem esett szó, pedig nagyon erős lap ebbe a pakliba, az Agg sziránusz. Ha esetleg a lényekből kifogynánk, akkor vele tudjuk utánpótolni az elhullott jószágokat (minél kevesebb lénnyel játszunk, ez annál hasznosabb), gyakorlatilag körönként ingyen leszedhetünk vele egy lapot, ha van a gyűjtőben mágikus védelmű lény. E mellett jó lehet még az ellenfél manájának pusztításra, és a lényeket is eldobathatjuk tőle. Ezzel hosszú távon nagyon nagy előnybe kerülünk egy kontroll ellen. Akár a második körben érdemes lehet ezzel kezdeni (még akkor is, ha mi kezdtünk), nagyon le tudjuk vele fojtani az ellenfelet. Láncvillám amolyan kiegészítő sebzés, lények, épületek ellen és követő leszedés esetén hasznos lehet.

Az I. paklinál mindenképpen szót érdemel az a lehetőség, hogy berakunk Örvénykeltőket is, a két moa mellé elég jól működik, talán még egy picit növelni is lehet a manapusztítást is (+1 tortúra, vagy Agg sziránusz). Side után pakliba tehető Agg sziránusz - Varkaudar merénylő kombó, ami elég hasznos lehet.

A másik két összeállításnál sokkal több variációra van lehetőség, főleg a Szúnyogirtás miatt. Bár csak Kedvenc trükkömet, Manakorallt és Védőangyalt raktam be, azokból se sokat, de még így se ajánlott mellettük szúnyogozni. Ki kell tesztelni, mennyire lehet ezeket jó tempóban kipörgetni, hogy ne zavarják a szúnyogot. Side-ba Visszavágás (új), Manaevő féreg és Zilak-din főkancellár kötelező, Megszakítást (új) is érdemes berakni a Lassan járj!-ok ellen.

Kragoru Familiárisa
I. AgresszívII. KöztesIII.Kontrollos
3 Kragoru medúzája3 Kragoru medúzája3 Kragoru medúzája
3 Fejvadász (új)3 Fejvadász (új)3 Fejvadász (új)
3 Naso-thin nagyúr1 Manakorall3 Manakorall
3 Védoangyalok (új)3 Az eros ereje3 Az eros ereje
3 Kelegish3 A gyenge ereje3 A gyenge ereje
3 A gyenge ereje3 Thu'zad utazása3 Manacsapda
3 Az eros ereje2 Védoangyalok (új)3 Thu'zad utazása
3 Malfunkcionálás3 Owooti trükk3 Owooti trükk
3 Zu'lit sárkánya3 Lohd Haven Hikoltása (új)3 Lohd Haven Hikoltása (új)
3 Zu'lit kísérlete2 Agg sziránusz3 Szúnyogirtás
3 Elkorcsosult sziránusz3 Naso-thin nagyúr3 Zu'lit sárkánya
3 A Fekete kos rituáléja3 Zu'lit kísérlete2 Agg sziránusz
3 Életenergia gyujtés3 Manacsapda2 Kedvenc trükköm
2 Láncvillám (új)2 Láncvillám (új)2 Teknos gárdista
1 Agg sziránusz3 Zu'lit sárkánya3 Zu'lit kísérlete
3 Manacsapda3 Szúnyogirtás2 Isteni kegy
1 Moa tortúra1 Kedvenc trükköm2 Ewgbert megaszakítása
2 Zilak-din fokancellár


Lassan járj!

Ha már ennyien választották a hétvégén, mindenképpen érdemes közelebbről is megismerkednünk vele. Legnagyobb vonzereje, hogy nagyon stabilnak ígérkezik, s az ellenfél játékát jól le is lassítja. Sokan hibát követnek el ezzel, mert elég sok olyan lap van, ami megkerüli ezt. Ráadásul legtöbben azt sem veszik számításba, hogy vannak lapok, amik még bedrágítva is jobbak, mint a 4 VP-s társaik!

Én ezt a hibát nem szeretném elkövetni, ezért olyan paklit fogok leírni, amiben jócskán szerepelni fognak olcsó(bb) lapok is, ráadásul ez rúnás ellenfélnél komoly előny lesz. A legtöbb lap már elég jól bejáratott Lassan járj! kártya lesz, ezekkel kár is külön foglalkozni. Ebben az olcsó lapok lesznek az érdekesek. Talán a legmeglepőbb Az erős erejének használata. De ami azt illeti, még 2 VP-ért is nagyon jól járunk vele, főleg mert sokszor az ellenfél nem számít rá, s beleszalad. Ha meg tudja, hogy játszunk vele, akkor meg azon izgulhat, hogy A felhők asszonyába, vagy Az erős erejébe rohan-e bele. És ez a nyomás könnyen hibázásra késztetheti. A Bűvös forrás a második legfontosabb "olcsó" kártyánk, ha mi kezdünk, akkor az ellenfél csak Zu'lit kísérletével tud beleszólni, s ugye nincs mindig nála. Ha sikerül megtartani pár körig, akkor az ellenfél akár fel is adhatja. Elsősorban az előző lap miatt, érdemes Arany gugyolát is berakni, ketten együtt legrosszabb esetben adnak körönként két manát, de elég jól lehet őket variálni, hogy még ennél is jobban járhassunk. Végül még Thu'zad utazását is érdemesnek tartom a játékra, bár ez tempóban már sajnos nem fog olyan jól kijönni, de még valószínűleg így is jobb, mint egy Összeesküvés (főleg mert kisebbet kockáztatunk, befér mellé egy erős a második körben). Felmerülhet még az Isteni kegy is, de nekem nem annyira tetszik, mert sokan fognak második körben Zu'lit sárkánnyal nyitni, vagy Eltörléssel és Zu'lit sárkánnyal ÉP-t fogyasztani, s ez esetben már semmire sem megyünk vele. De van egy nagyon jó érv mellette, hogy igen jól be tudnunk vele indulni a második körben egy Manakulacs vagy Bűvös forrás segítségével. Nekem már kevéssé tetszik, de tényleg hasznos lehet a Diána kívánsága is. Kissé passzívabb játékra kárhoztat minket, de az ellenfél is túlóvatoskodhatja miatta a játékot, amivel értékes időt nyerhetünk.

Egyébként a rengeteg erőforrásunkat érdemes lehet Manaevő féreggel megvédeni, vélhetőleg lesznek olyanok, aki féreggel próbálnak gáncsot vetni nekünk.

Lassan járj!
3 Az erős ereje
3 Manakulacs
3 Bűvös forrás
3 Összeesküvés
3 Megszakítás (új)
3 Ewgbert megszakítása
3 Zu'lit kísérlete
3 Eltörlés
3 A felhők asszonya
3 Zu'lit sárkánya
3 Hendiala intrikája
3 Arany gugyola
3 Thu'zad utazása
3 Szkritter esélyleső
3 Viharrája / Angyalhercegnő
3 Diána kívánsága


Baross Ferenc

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 14 szavazat alapján 7.9)

Ha ez tetszett, olvasd el a következő, jellegében hasonló cikket is: Versenypaklik élesben - Hagyományos verseny.

Létrehozás: 2009. március 12. 12:31:44
Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:22
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.