Vissza a Főoldalra
 
Hatalom Kártyái

Mi legyen a céhekkel Új Nemzedék formátumon?

1) Maradjanak tiltva.
2) Engedjük vissza őket, nerfelve.

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
További szavazások...
Fórum a témához...

Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa menü – Druidák október 15.
Alfa menü – Boszorkányok október 15.
Alfa menü – Tengeri rablók október 15.
Alfa menü – Mágusok október 15.
Alfa menü – Felfedezők október 15.
Alfa menü – Kereskedők október 15.
Zén Legendái: Varázslatok szeptember 21.
A pillanat képe
Legfőbb Varázslónő
(Könyv)
Küldd el képeslapként!
A képen a Koriathain rend varázslónőinek legfőbb vezetője látható a Fény és árnyék háborúja könyvsorozatból.
Nézz szét a galériában!
A Sötétség Kora - helyzetjelentés 4.
Céhek Új Nemzedéken
Alfa menü akció eredményhirdetés
Ajándéksorsolás november + októberi eredményhirdetés
Nemzeti paklibemutató: Motygen

A lista folytatása...
Túlélők Földje - Közös Tudatok listája
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020

A lista folytatása...
TF help (6740)
Lapötletek (65036)
A Sötétség Kora - helyzetjelentés 4. (15)
Moa civilizáció lapbemutató 2. hét (50)
TF KÖZÖS TUDATOK (1281)
Céhek Új Nemzedéken (16)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:
A bajnokság döntősei
A dobogósok
A Nemzeti Bajnok
Az ezüstérmes
A Nemzeti Bajnok akció közben.
3. nap

Utoljára ezt küldték:
Bíbor möszék
Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
Gazdatest (új)

1 VP chara-din bűbáj lényre

Jó jellemű lappal nem lehet rá reagálni.
K rakj a lényre egy álom, dermesztés, vagy -1/-1-es jelzőt: kapsz egy Chara-din fattyát, vagy egy Xenó parazitát.


A fattyszerencse áradása

1 VP chara-din azonnali „ősmágia”

Dobj egy kockával: kapsz feleannyi Chara-din fattyát (lefelé kerekítve), mint amennyit dobtál.
Jelenés: 50% eséllyel megakadályoz egy forrást, ami egy fattyadra hatna, vagy reagálna.


Ganüid filozófus

2 VP 3/3 rhatt szörny/ganüid

Kijátszásakor nevezz meg egy laptípust.
Minden kezedben lévő Ganüid ifjoncod a következő képességet kapja: „semlegesítés: a megnevezett típusú lap”.


Ganüid intrapolátor

2 VP 4/(4) rhatt szörny/ganüid

K: mutass X ganüidet a kezedből, majd:
ha X=1: kapsz 1 VP-t
ha 2: húzz egy lapot
ha 3: célpont lap a gyűjtőbe kerül.


Teknős sziklaerőd

1 építő sheran építmény 4 SP „szárnyak”

Anti-mágia: 1.
Ha sheran forrással kerested elő: kapsz 1 VP-t.
Minden teknősöd mágikus védelmet kap.
Jéghideg űr

1 VP leah/chara-din bűbáj

K ha egy játékos lapot dob (kivéve Jéghideg űrtől): célpont lap kap 2 dermesztés jelzőt VAGY kapsz egy Xenó parazitát.
K ha egy lapra dermesztés jelző kerül (kivéve Jéghideg űrtől): ellenfelednek el kell dobnia egy lapot.


A kreativitás jutalma

1 VP rhatt azonnali

Nem lehet rá olyan lappal reagálni, amilyen nevű már van ellenfeled gyűjtőjében.
Célpont lap a gyűjtőbe kerül és a kör végéig ellenfeled nem játszhat ki ilyen nevű lapot.


Varkaudar hős

2 VP 4/3 dornodon/chara-din szörny/varkaudar

S ha egy gonosz lényed ellenfeled forrásától a gyűjtőbe került: játékba rakhatod a Varkaudar hőst a kezedből, majd keress elő egy a gyűjtőbe került lénnyel megegyező nevű lapot.


Árnyékfatty

1 VP 2/1 chara-din/leah szörny/motyogó, chara-din fattya

Kijátszásakor ellenfeled paklija tetejéről annyi lap kerül a Semmibe, ahány tókened van játékban.
S áldozd fel egy tókened: feltámad.


Notermanthi (új)

3 VP (0)/0 chara-din szörny/thargodan „rezisztens” „szárnyak”

Ellenfeled nem tehet rá és nem vehet le róla jelzőt.
Kijátszásakor kap annyi izom jelzőt, ahány thargodan van a gyűjtődben.
Irányításmánia
1 ZSZ elenios azonnali

Nem lehet rá reagálni.
A kör végén húzz egy lapot!
A következő 2 kézből kijátszott lapod a következő képességet kapja: „Ellenfeled köteles reagálni erre a lapra, ha tud.”


Csontváz angyal

1 VP 2/1 leah/raia szörny/angyal, csontváz „szárnyak”

Anti-mágia: 1, de leah és raia lapot nem lehet neki dobni.
S, ha kevesebb lappal kezdted a játékot, mint ellenfeled: kapsz egy Nekromanta csontvázat.
E, ha kevesebb lapod van játékban, mint ellenfelednek: kapsz egy Kisebb angyalt.


Antimágikus csontváz

1 VP 3/1 leah szörny/csontváz „élőholt”

Anti-mágia: 1, de leah lapot nem lehet neki dobni.
J: ellenfeled következő varázslatának hatása erre módosul: „Kapsz egy Nekromanta csontvázat a kezedbe.”

Niol tanítványa

2 VP 2/3 leah szörny/nekromanta,csontváz

Anti-mágia: 0.
S: a kör végéig ellenfeled nem játszhat ki varázslatot.
E: kapsz egy Nekromanta csontvázat, és ha ellenfeled játszott ki ebben a körben lapot, akkor 1 izom jelzővel kapod.

Ellenhatás

0 VP chara-din általános

Kijátszási feltétele, hogy ebben a körben ellenfeled megakadályozta legalább 3 lapod létrejöttét.
Ellenfeled minden lapja a gyűjtőbe kerül, vagy el kell dobnia minden lapot a kezéből.
Áramlás: a kör végén húzz egy lapot!
Tanítómester (új)

Követő/epikus

Kedvelt lap: lény.
Minden lényed a következő képességet kapja: „P: kap 1 izom jelzőt.”
J passzivizáld egy lényed: egy célpont sebződik annyit, amennyi a lény sebzése.


Vámpírfőnix

1 VP 2/1 színtelen szörny/vámpír, főnix „élőholt” „szárnyak”

+1 ZSZ-ért feltámad.
K ha egy lény, vagy játékos egy követőtől sebződik, vagy gyógyul: húzz egy lapot, vagy kapsz egy VP-t.


Empusa

1 VP 2/1 leah szörny/vámpír „szárnyak” „élőholt”

Kijátszásakor válaszd ki egy követődet: egy célpont sebződik annyit, ahány jelző van rajta.
Áldozd fel: megakadályoz egy forrást, ami egy lényedre hatna és gyógyulsz 5 ÉP-t.


Képzelt ellenség

0 VP 1/1 leah szörny/vízió „szárnyak”

S, ha egy lény az asztalról a gyűjtőbe kerül: kapsz 1 VP-t, vagy húzz egy lapot.


Ősi démon

1 VP 3/1 leah szörny „szárnyak”

Ha követőd/szabálylapod nevében szerepel az „ős” szó, akár ragozva is: nem lehet rá reagálni.
Kijátszásakor célpont lény a gyűjtőbe kerül és halálsikolya nem érvényesül.


Upier

1 VP 2/1 leah szörny/vámpír „élőholt” „szárnyak” [+1]

Sebzése max ÉP-t is csökkent.
J: a követőd következő aktiválást kívánó képessége duplán jön létre (ha szükséges, választhatsz új célpontot).


Szentségtelen pap

1 VP 1/1 leah kalandozó/ember, vámpír „KF” „Élőholt”

Minden gonosz lényed kap +1 SB-t.
J 1 VP: duplázódik a következő sebzés, ami ellenfeledet éri, vagy a következő gyógyulás, ami téged ér.
Végzethozó

2 VP 3/3 dornodon szörny

Kijátsdzásakor és minden előkészítő fázisodban kap 5 végzet jelzőt, és ha sebződsz, akkor lekerül róla egy. Ezen jelzők száma más módon nem változtatható.
K, ha nincs rajta semmilyen jelző: megnyerted a játékot.


Visszadobott javaslat

0 VP fairlight azonnali/reakció, politika „ősmágia”

Megakadályoz egy forrást, ami jelzőt osztana, vagy permanenst hozna játékba.
Jelenés, reakció: ha ellenfeled egy forrásával jelzőt rakna egy vagy több lapra, te döntöd el, hogy milyen jelző kerüljön rájuk (de a jelzők száma nem változik).
„Másodjára már elfogadták, de csak módosításokkal.”


Zombihangya parazita

1 VP sheran bűbáj lényre

A lény quwarg altípust kap. Képességei nem működnek és a következő hátrányokat kapja.
„Nem lehet feláldozni. Ellenfeled minden köre végén előkereshet egy X költségű őshangyát, ahol X a quwargjaid száma. Minden köröd végén sebződsz X-et.”


Cserebogár

2 VP dornodon szörny/féreg „szárnyak” „oltalom: 0”

Ha egy forrás célozza, vagy ellenfeled kijelöl egy lényt, hogy támadja: a Cserebogár visszakerül a kezedbe, és a kezedből, vagy a gyűjtődből játékba rakhatsz egy max. 2 költségű lényt (kivéve Cserebogarat).


Krabber hentelő

2 VP 3/3 leah szörny/krabber „háló”

Kijátszhatod ellenfeled körében is.
Kijátszásakor ellenfeled minden lapja passzivizálódik, majd sebződik annyit, ahány lapja így passzivizálódott.
Halálsikoly: kapsz egy Csattogó krabbert.
Elsüllyedt kastély

1 építő 6 SP tharr építmény „szárnyak”

J: kapsz X VP-t és a kör végén húzz X lapot, a következő előkészítő fázisodban pedig előkereshetsz egy Elsüllyedt kastélyt.
X annyi, ahány elsüllyedt kastélyod van játékban.
„… az utolsó az leégett, összedűlt és csak aztán süllyedt el.”


Rozsdalovag

2 VP 3/3 raia kalandozó/ember KF

Kijátszásakor a gyűjtődből rárakhatsz max három 0 költségű KF tárgyat.
K áldozd fel egy ilyen tárgyad: max ÉP-re gyógyul, vagy megakadályoz egy forrást.


Átmeneti emlékezetkiesés

1 ZSZ chara-din általános

Célpont játékos eldob 2 lapot a kezéből.
A kör végén ez a játékos visszavehet bármennyi, az eldobottakkal megegyező nevű lapot a gyűjtőből.


Örök harag (új)

szabálylap

Szabálylappal nem lehet megszüntetni.
A 2. körtől ellenfeled minden előkészítő fázisban sebződik 3 ÉP-t.


Solkim desztillációja

1 VP chara-din általános

Kijátszási feltétele, hogy ellenfeled ebben a körben sikeresen játszott ki lapot.
Keress elő, vagy vegyél vissza a gyűjtődből egy chara-din lapot!
Sordeor

2 VP 2/3 fairlight kalandozó/elf KF „szárnyak”

P 1 VP: húzz egy lapot az ellenfél paklijából!
2 szintlépés, S 1 VP: vegyél egy lapot ellenfeled gyűjtőjéből a kezedbe!
3 szintlépés: képességeit nem veszítheti el, és nem kell rájuk VP-t költened.


Az utolsó fatty

1 VP 1 nekron 3/1 chara-din szörny/chara-din fattya „szárnyak”


K ha nincs más lap a kezedben: rakd játékba.
Ellenfelednek +X VP fattyaidat célozni és +X VP reagálni rájuk. X annyi, ahány fattyad van játékban.


Elfuthatsz…

1 VP chara-din azonnali

Célpont lap visszakerül a tulajdonosa kezébe.
A kör végén ellenfelednek minden, a célponttal megegyező nevű lapot a kezéből a gyűjtőbe kell dobnia.
… de el nem bújhatsz.”


Gondolkodósapka

1 SZK tharr tárgy KF

S rakj egy lényt a paklidból a Semmibe: a hordozója a kör végéig megkapja a Semmibe rakott lény képességeit és hátrányait.


Jóvanazúgy!

? VP tharr általános/vízió

Ha gyűjtőből játszod ki: költsége 2 VP, egyébként 1 VP.
Rakj játékba egy tárgyat célpont gyűjtőből, 1 elmúlás jelzővel.
Most működik, nem? Ha holnap elromlik, megint megjavítom.”
Érthető.
Ettől függetlenül kár, hogy ki lett vezetve, szerintem ez egy jó képesség volt.

Kár érte.
A kódexben még nem szerepel az elavult ikonok között. Esetleg valahol össze lehetne gyűjteni a kivezetett dolgokat.
Önmarcangolás

1 VP dornodon azonnali

Megakadályoz egy forrást, vagy célpont lap a gyűjtőbe kerül. Sebződsz 3-szor annyi ÉP-t amennyi a lap/forrás költsége volt.
Ha a gyűjtődben van és saját forrástól, vagy hátránytól sebződsz, rakd a Semmibe: kapsz 1 VP-t, húzz egy lapot és gyógyulsz 3 ÉP-t.

E’leem, a fájdalmas

2 VP 2/4 dornodon szörny/thargodan

Élet: 1.
K ha sebződsz (kivéve E’leem-től): gyógyulsz annyit, amennyit sebződtél és kapsz egy Mhorgot és 1 SZK-t.
S: megakadályoz egy nem varázslat lapot és sebződsz annyit, amennyi a lap költsége volt.

Kae’ev, a meggyötört

2 VP 3/3 dornodon szörny/thargodan „rezisztens”

K ha sebződsz (kivéve Kae’ev-től): gyógyulsz 3 ÉP-t és ellenfelednek el kell dobnia egy lapot.
E: célpont lap visszakerül a tulajdonosa kezébe és sebződsz annyit, ahány lap van ellenfeled kezében.

D’ard, a kínzó
2 VP 4/2 dornodon szörny/thargodan „rezisztens”

Ellenfeled varázslataira immúnis.
K ha sebződsz (kivéve D’ard-tól): gyógyulsz 4 ÉP-t és célpont lapot a gyűjtőbe küldhetsz.
E: minden játékos és egy célpont lény sebződik annyit, ahány nem thargodan lap van játékban.

A’gri, a sínylődő

2 VP 1/5 dornodon szörny/thargodan „háló”

A max. ÉP-d nem csökkenhet. Újrahasznosítás: 3.
Ha egy saját forrásodtól, vagy hátrányodtól sebződsz: ellenfeled is sebződik ugyanannyit.
K te és egy célpont sebződik 1-et, 1-et VAGY 1 SZK árán 2-t, 2-t.
Következő fokozat (új)

2 VP tharr bűbáj „ősmágia”

Anti-mágia: 0. Forrásra immúnis.
Kijátszásakor és minden előkészítő fázisodban kap 1 fokozat jelzőt. Minden lényed kap annyi +SB-t, ahány fokozat jelző van rajta.
S: kapsz egy Arochos jelzőt az őrposztodba.


Erősödő kántálás

2 VP leah bűbáj „ősmágia”

Anti-mágia: 0. Forrásra immúnis.
Kijátszásakor és minden előkészítő fázisban kap 1 kántálás jelzőt, majd: X-el nő a max. ÉP-d, gyógyulsz X ÉP-t és célpont pakli tetejéről X lap a gyűjtőbe, vagy a Semmibe kerül.
Áramlás: célpont forrásimmúnis lap a Semmibe kerül (nem véd ellene az immúnitás).


Kőműves Kelemen
1 VP 1/3 tharr kalandozó/ember KF „szárnyak”

P: célpont lény építménnyé válik, amíg ilyen állapotban van, az ÉP-je SP-nek, az IK-ja építőnek számít, képességeit tulajdonosa nem használhatja.
E 1 VP: célpont építményt ellopod.


Mágiakioltó

2 VP 2/3 tharr szörny

Anti-mágia: 0.
Minden varázslat kijátszási feltétele 1 lap kézből Semmibe dobása.
Hátrány: ha valaki sikeresen kijátszik egy varázslatot: kap egy dermesztés jelzőt.


Sztatikus orkán (új)

1 VP dornodon bűbáj „villám” „tűz”

Minden előkészítő fázisban minden lény sebződik 1-et, de „szárnyak” lények kettőt.
Minden kör végén, ha nem került Sztatikus orkántól lény a gyűjtőbe: húzz egy lapot!
Valami régi, valami új

2 VP fairlight azonnali „ősmágia”

Keress ki egy olyan tárgyat a paklidból, amilyen nevű nincs egyik játékos asztalán/gyűjtőjében sem. Ezután minden játékos visszavehet egy olyan tárgyat a gyűjtőből a kezébe, aminek IK-jában van SZK.


Nagyobb cápa
4 VP 10/6 chara-din szörny [+3] „rezisztens”

Sebzése max ÉP-t is csökkent (lény/épület esetén kap annyi -1 ÉP-t/SP-t jelentő jelzőt amennyit sebződött).
S áldozd fel egy lapod: aktivizálódik.
Hátrány: más módon nem aktivizálódhat.


Krabber gyilokmester

1 VP 3/1 leah szörny/krabber „háló” [+1]

Kijátszásakor célpont lap a gyűjtőbe kerül, és ha a Krabber gyilokmester, vagy a célpont lap aktívan jött játékba: ellenfeled eldob egy lapot a Semmibe.


Burástya transzformáló

1 VP 2/1 elenios szörny/burástya

K: végy le egy lényedről egy erőjelzőt: megakadályoz egy varázslatot, vagy ellenfeled minden lénye kap 1-1 gyengülés jelzőt.
Áramlás: a kör végéig Burástya kölykeid 1 izom jelzővel jönnek játékba.


Ásós csontváz

1 VP 2/1 leah szörny/csontváz „élőholt” „szárnyak”

P: semmizz egy lényt a gyűjtődből: kapsz egy passzív Ásós csontvázat.
Ha a gyűjtődből a Semmibe kerül: kapsz egy Animált csontvázat.
„Üdv az élők világában! Fogj egy ásót és áss te is!”
Ganüid eszkatológia

1 VP 1/3 rhatt szörny/ganüid „védekezés”

Semlegesítés: VP adó, vagy húzó forrás és ha nem védekezett, akkor kapsz annyi Ganüid ifjoncot a kezedbe, amennyi VP-t adott, vagy ahány lapot a forrás huzatott volna.
Ha nem semlegesített: kijátszásakor célpont max. 1 költésű lap a gyűjtőbe kerül.


Földhözragadt ganüid

2 VP 3/3 rhatt szörny/ganüid „védekezés”

Ellenfeled minden lapja passzívan jön játékba.
K ha Ganüid ifjonc kerül a kezedbe: visszaveheted ezt a lapot a gyűjtődből a kezedbe (akár előkészítő fázisban is).


Zanzásított ganüid

2 ZSZ 3/3 rhatt szörny/ganüid

Ganüidjeid költségéből a VP-t helyettesítheted ZSZ-el.
Minden kezedben lévő ganüid „kincs” képességet kap.
E: kapsz 2 Ganüid ifjoncot a kezedbe.


Gyógyító ganüid

2 VP 1/6 rhatt szörny/ganüid

K mutass X ganüidet a kezedből: te, vagy egy ganüided gyógyul X ÉP-t (gyűjtőből is működik).
K ha te, vagy egy ganüided sebződik: kapsz egy Ganüid ifjoncot a kezedbe.


Fájdalmasan motyogó

1 VP 1/1 leah szörny/motyogó „élőholt”

Ha ellenfelednek bárhogyan lapja kerül a Semmibe: minden ilyen lapja után sebződik 1 ÉP-t.
Jelenés 1 VP: kapsz egy Motyogó kölyköt.
Feketelista

X VP leah bűbáj

X max 3.
Kijátszásakor rakj max X lapot a paklidból a Semmibe.
Időleges hatás: X: senki sem játszhat ki a Semmibe rakottakkal egyező nevű lapot. Az asztalon lévő ilyen nevű lapok képességei nem működnek.


Halhatatlan minotaurusz

1 VP (3)/1 tharr szörny/minotaurusz „szárnyak”

Ha újrahasznosulna, vagy kikerülne a játékból, vagy tulajdonosának az irányítása alól: helyette visszakerül kézbe.
Minden minotauruszod kap +1 ÉP-t.


Fészkes fene

1 VP (4)/1 tharr szörny „szárnyak”

Amíg van épületed játékban: immúnis ellenfeled forrásaira és nem lehet megsebezni.
Ha több épületed van játékban, és ellenfeled egy forrása hatna egy épületedre: te döntöd el, hogy melyikre hasson.


Chara-din törvénytelen gyermeke

1 VP 1 nekron 2/1 chara-din szörny/chara-din fattya

Ha egy chara-din forrással kerül a kezedbe (mutasd meg): rakd játékba, vagy húzz egy lapot!
Chara-din lényeid kapnak +1 SB-t és a következő halálsikolyt: „Előkereshetsz egy Chara-din törvénytelen gyermekét.”
Landragór

2 VP (4)/4 dornodon szörny/sárkány

Minden lap passzívan jön játékba.
Kijátszásakor minden lap passzivizálódik (lények előtte a tartalékba kerülnek), az így paszivizálódott lapok nem aktivizálódnak, amíg Landragór játékban van.
Landragórt kivéve a passzív lapok képességei nem működnek.


Elveszve a labirintusban

0 VP tharr azonnali

Kijátszási feltétele, hogy visszavedd egy minotauruszod az asztalról a kezedbe.
Ellenfelednek vissza kell vennie egy lapját az asztalról a kezébe és a játék végéig nem játszhat ki ilyen nevű lapot.


Vérző sebek

szabálylap

Ha egy játékos ÉP-je max:
15: az adott játékoson „háló” korlát van
10: +1 VP hogy célozza ellenfele lapjait
5: lapjai gyűjtő helyett a Semmibe kerülnek
1: azonnal elveszítette a játékot.
„Nem hiszem el! 1 ÉP-n múlt!”

Elfajzott enkala (új)

2 VP 2/1 chara-din szörny „szárnyak”

Anti-mágia: 2.
Varázslatok nem hatnak rá.
Ellenfeled minden kézből dobott lapja után sebződik 1 ÉP-t.


Áldozathibáztatás

? VP chara-din azonnali

Ha ellenfeled gyűjtőjéből játszol ki vele lapot, akkor költsége 0 VP, egyébként 1 VP.
Játékba rakhatsz egy gyűjtőből egy lapot, ami ebben a körben lett feláldozva.
Tókenizmus

4 VP színtelen azonnali [+2]

Kapsz a kezedbe 1 Szikrát és 1 Ganüid ifjoncot, játékba 1 Chara-din fattyát és 1 Dobótőrt, a gyűjtődbe 1 Csatornapatkányt.
Jelenés: megakadályoz egy forrást, ami egy tókenedre hatna.

Toborzótiszt

1 VP 2/3 chara-din kalandozó/mutáns KF

Ellenfeled nem tóken lapjainak képességei nem hatnak rá.
Tóken lényeid +1/+1-et kapnak.
K ha egy tóken lapod sebzést okoz: kapsz 1 VP-t, vagy egy gyakori tókent.


Rokhmat, a toborzó

4 VP 4/4 chara-din szörny/chara-din fattya

IK-jából minden VP-t helyettesíthetsz 1-1 tókened gyűjtőből semmizésével.
S: játékba rakhatsz max 4 különböző nevű tókent a gyűjtődből.
Jelenés 1 VP: kisül az S képessége.

Toborzódal

1 VP chara-din általános/dal, vízió

Ha a kezedből játszod ki: kapsz egy gyakori tókent.
Ha a gyűjtődből játszod ki (ilyenkor létrejötte után a Semmibe kerül): játékba rakhatsz 2 különböző nevű tókent a gyűjtődből, és ha csak lényt raktál így játékba, akkor kapsz 1 VP-t, vagy a kör végén húzz egy lapot.


Légvár

1 építő elenios építmény 4 SP

Nem csak lény építheti, hanem bármilyen permanens.
Megkapja az építő lap minden képességét és hátrányát.
Manabomba

1 nekron tharr tárgy/moa

Áldozd fel: egy célpont sebződik annyit, ahány VP-je van ellenfelednek.
Halálsikoly: ellenfeled elveszíti minden VP-jét.


Moa tűzszerész

1 VP 1 nekron tharr szörny/moa KF

Semlegesítés: sebző forrás, és ekkor a kör végéig nem sebződhetsz.
K 1 nekron: megakadályozza egy asztalon maradó lap olyan képességét, aminek költségéhez a lap fel lett áldozva.


Szárnyaló fatty

1 VP 1 nekron (3)/3 chara-din szörny/chara-din fattya

Kijátszásakor húzz annyi lapot, hogy 2 lap legyen a kezedben!
Amíg nincs lap a kezedben: immúnis ellenfeled forrásaira.


Tolakodó fatty

1 VP 1 nekron 2/1 chara-din szörny/chara-din fattya

Ha egy chara-din forrásoddal húzod, vagy keresed: azonnal játékba rakhatod a kezedből.
Fattyaid rezisztenciát és +1/+1-et kapnak.


Fatty inváziómester

1 VP 1 nekron 2/1 chara-din szörny/chara-din fattya

Fattyaidat kijátszhatod bármikor, amikor azonnalit játszhatsz ki.
K ha sikeresen játékba hozol egy fattyat: ellenfelednek vissza kell vennie egy lapját asztalról kézbe és a következő kör végéig nem játszhat ki ilyen nevű lapot.
Az őshangyák istene (új)

Követő/epikus

Kedvelt lap: őshangya.
S: a következő őshanygád 1 VP-vel olcsóbb (de min 1 VP) VAGY mutass meg 2 őshangyát a kezedből/gyűjtőből: ellenfeled kap egy Haldokló quwargot.
Ha ellenfelednek van quwargja játékban: nem kap VP-t a tartalékban lévő lényei után.


Kisebb őshangya istenség

5-X VP (5)/(5) sheran szörny/őshangya „szárnyak”

X annyi, ahány quwargja van ellenfelednek (max 3). Anti-mágia: 0.
Őshangyáid immúnisak ellenfeled varázslataira.
S: megakadályoz egy max X költségű lapot.


Balszerencsés őshangya

1 VP 1/3 sheran szörny/őshangya

Anti-semlegesítés vagy anti-mágia: X (de sheran lapot nem lehet neki dobni).
X annyi, ahány quwargja van ellenfelednek játékban.
Ellenfeled minden lénye quwarg altípust kap.


Kiégett őshangya

2 VP 2/1 sheran szörny/őshangya

Semlegesítés: dornodon forrás.
S vagy E 1 VP: célpont dornodon lap a gyűjtőbe kerül, vagy ellenfeled veszít annyi max ÉP-t, ahány quwargja van játékban.


Őshangya bölcs

1 VP 1/2 sheran szörny/őshangya

Kompenzáció: ellenfeled kap 2 Haldokló quwargot.
S ha ellenfeled kijátszik egy lapot: azonnal kap 1 Haldokló quwargot.
K ha ellenfeled oldalán ebben a körben játékba került dornodon lap: kapsz 1 VP-t, vagy húzz egy lapot!
Merénylet az uralkodó ellen

0 VP színtelen azonnali

Kijátszási feltétele, hogy legyen játékban/a gyűjtődben nem tóken gyakori vagy nem gyakori lap.
Csak gyakori vagy nem gyakori lappal lehet rá reagálni.
Semmilyen immunitás nem működik ellene. Ellenfeled legnagyobb ritkaságú lapja a gyűjtőbe kerül (egyenlőség esetén válassz).

Földanya kacsintása

0 VP sheran azonnali/reakció

Kijátszási feltétele, hogy legyen játékban lény.
Közvetlenül azután játszhatod ki, hogy ellenfeled használt a forrást, a forrás a következőre módosul: „Célpont lény kap 2 méreg jelzőt.”

Primulae radix

2 VP 2/1 sheran kalandozó/elf, alakváltó KF

Újrahasznosítás: 3. 1-es mérgezés.
S ha ellenfelednek van lap a gyűjtőjében: vegyél vissza max. 2 lapot a gyűjtődből, majd ellenfeled visszavehet annyi lapot a gyűjtőjéből, amennyit te visszavettél. Ha mindezek után ellenfeled gyűjtőjében nincs lap: kapsz 1 VP-t.

Toxikárium

1 VP 1 ZSZ sheran bűbáj

Kijátszási feltétele, hogy célpont lényre rakj 2 méreg jelzőt.
K ha egy méreg jelző, vagy egy mérgező lényed kikerül a játékból: kapsz egy Fekete özvegyet.

Zöld spóra

1 VP 1/4 sheran szörny

1-es mérgezés.
K ha méreg jelző kerül rá: célpont lényen megduplázhatod a méreg jelzőket, majd előkereshetsz egy Zöld spórát.
Keverd vissza a gyűjtődből a paklidba: kapsz 1 VP-t, vagy célpont lény kap 1 méreg jelzőt.

Földanya keze

1 VP sheran azonnali

Végy le egy lényről 3 méreg jelzőt: kapsz 2 VP-t, vagy húzz 2 lapot!
Jelenés: gyógyulsz 6 ÉP-t.
Apróságok védelmezője

követő/epikus

Kedvelt lap: max 1 alap SB-jű és alap ÉP-jű lény.
Minden ilyen lényed kap +2/+2-t és a 2. körtől [+1]-et.
J 1 VP: visszavehetsz egy ilyen lényt a gyűjtődből e kezedbe.


Agresszív apróság

1 VP 1/1 tharr szörny

Semlegesítés: olyan lény, melynek alap SB-je min 2.
Ha nem semlegesített: kijátszásakor egy ilyen lényt a gyűjtőbe küldhetsz.
Minden max 1 alap SB-jű lényed kap +2 SB-t.


Gátvakond (új)

1 VP 1/1 tharr szörny

Láthatatlan. Látja a láthatatlant.
Semlegesítés: olyan lény, aminek az alap ÉP-je legalább 2.
Ha nem semlegesített: kijátszásakor egy ilyen lényt a Semmibe küldhetsz.
Minden max 1 alap ÉP-jű lényed kap 2 ÉP-t.


Bosszantó apróság (új)

2 VP 1/1 elenios szörny [+1]

Ha nem áldozástól kikerül a játékból: a gyűjtődből játékba rakhatsz max. 2 olyan olyan lényt, amelyek alap ÉP-je és SB-je legfeljebb 1 (ez a képesség egy körben legfeljebb egyszer jöhet létre).
Ilyen lényeid nem cserélhetnek gazdát és rezisztenciát kapnak.


Mágikus nagyító

1 VP színtelen általános

Ha ellenfelednek van olyan lénye játékban, amelynek alap ÉP-je vagy SB-je 1-nél nagyobb: nem lehet rá reagálni.
Előkereshetsz, vagy visszavehetsz a gyűjtődből egy lényt, aminek az ÉP-je és SB-je max 1.
Átkozott fatty

1 VP 2/1 chara-din szörny/chara-din fattya

Kompenzáció és halálsikoly: kapsz egy Chara-din fattyát.
S: célpont lap kap egy átok jelzőt (átok jelző: a lap képességei nem működnek, és ha a lap kikerül a játékból, a lap gazdájának ellenfele kap egy Chara-din fattyát).


Szárnyaszegett fatty

1 VP 1 nekron 2/1 chara-din szörny/chara-din fattya

Ha nincs lap a kezedben, ellenfelednek pedig van: ellenfeled nem húzhat lapot (húzás fázisban sem).
E: kapsz egy Chara-din fattyát, vagy semmizés: 1.


Ignoráns fatty

1 VP 2/1 chara-din szörny/chara-din fattya

Dobd a Semmibe: a következő kör végéig ellenfeled nem áldozhat fel permanenst.
K ha ellenfeled VP-t vagy SZK-t költ: kapsz 1 Chara-din fattyát.


Xenó ragadozó (új)

4 VP (5)/5 chara-din szörny/xenó „szárnyak” „háló” „rezisztens”

Ha van xenód (rajta kívül) játékban vagy a gyűjtődben: láthatatlan.
K ha sebzést okoz: célpont permanens a gyűjtőbe kerül, vagy ellenfeled eldob egy véletlenszerű lapot, vagy kapsz egy Xenó parazitát.


Mély sírhant

1 VP leah azonnali

Célpont lap a gyűjtőbe kerül, és a következő előkészítő fázisodban, ha még a gyűjtőben van: rakd játékba az oldaladon.
Lila démon

5 ZSZ (5)/5 chara-din szörny/thargodan

IK-jából 2 ZSZ-t helyettesíthetsz egy Thargodan gyűjtőbe dobásával.
S ha megüt egy játékost: ellenfelednek el kell dobnia 2 lapot.
K ha megüt egy lényt: max 2 célpont permanenst a gyűjtőbe küldhetsz.


Haláljáró yathmog

3 ZSZ 4/4 chara-din szörny/thargodan

Ha a gyűjtődben van és feláldozod egy thargodanod, vagy SZK-t költesz: rakd játékba (de egy körben csak egyet).
S áldozd fel: kapsz egy Mhorgot.
E 1 SZK: célpont lap a gyűjtőbe kerül.


Démoni újrahasznosítás

1 ZSZ chara-din bűbáj

K áldozd fel egy X költségű thargodanod: kapsz X SZK-t és gyógyulsz X ÉP-t VAGY ellenfeled sebződik X ÉP-t.
S áldozd fel 2*X ÉP-d: kapsz X SZK-t (X max 3).


Taalru elnyelő

2 ZSZ (3)/3 chara-din szörny/thargodan „szárnyak”

K áldozd fel egy thargodanod: kap 3 izom jelzőt, és a kör végén veszít 3 izom jelzőt.
K 1 SZK: ha ellenfeled egy forrása hatna egy másik thargodanodra, helyette a Taalru elnyelőre fog hatni.
Feltépett sebek

1 nekron dornodon azonnali

Ellenfeled sebződik annyit, amennyit ebben a körben gyógyult, a max. ÉP-je annyival csökken, amennyivel ebben a körben nőtt.
Jelenés 1 VP: megakadályoz egy gyógyító forrást, vagy a következő húzás fázisodban +1 lapot húzol.


Raghab

6 ZSZ (6)/6 chara-din szörny/thargodan „szárnyak”

Kompenzáció és halálsikoly: játékba rakhatsz a kezedből VAGY a gyűjtődből legfeljebb két, max 3 költségű thargodant.
Kijátszásakor a paklidból a gyűjtőbe rakhatsz egy chara-din lapot.
Áramlás: kapsz 2 SZK-t.


Teouchán

6 ZSZ 4/(4) chara-din szörny/thargodan

Ha a gyűjtődben van, és kisül egy thargodanod halálsikolya, vagy kompenzációja: visszaveheted a kezedbe.
S 1 SZK: előkereshetsz egy chara-din varázslatot, vagy 2 SZK árán egy varázslatot.
E áldozd fel: megakadályoz egy varázslatot.


Taposó yathmog

5 ZSZ 4/3 chara-din szörny/thargodan

Kompenzáció és halálsikoly: előkereshetsz egy max 3 költségű thargodant, vagy kapsz egy Mhorgot.
K 1 SZK: megakadályoz egy forrást, ami lényt hozna játékba és kapsz egy Mhorgot.


Vihargodan

4 ZSZ 4/(4) fairlight,chara-din szörny/thargodan „villám” „szárnyak”

Varázslatok nem hatnak rá.
Minden kör végén minden játékosnak vissza kell vennie egy max. 3 költségű nem thargodan lapot az asztalról. Ha ellenfeled ezt nem tudja megtenni, akkor sebződik 2-t, te pedig kapsz 1 SZK-t.
Felezőbál

1 VP dornodon azonnali "ősmágia"

Kijátszási feltétele, hogy legyen permanensed játékban.
Minden játékos eldobja a kezében lévő lapok felét a Semmibe, vagy minden játékos feláldozza a játékban lévő lapjai felét (mindkét esetben felfelé kerekítve.
"Vízszintesen, vagy függőlegesen felezzünk?"

Zarknod ketrece

szabálylap

Ha ellenfeled a játék elején megszünteti: nem húzol kevesebb lapot.
Mindenki körönként legfeljebb 2 varázslatot játszhat ki sikeresen a kezéből.
Mindenki körönként legfeljebb 2 aktiválást kívánó hatást használhat sikeresen.


13 kísértet

1 VP 1 ZSZ leah általános/vízió

Ha gyűjtődből játszod ki: létrejötte után a Semmibe kerül.
Kijátszási feltétele, hogy legyen 13 kísértet a gyűjtődben.
Gyógyulsz 13 ÉP-t, célpont lapot a Semmibe küldhetsz és ellenfeled paklijának felső 13 lapja a Semmibe kerül.


Aljas hatos

1 VP chara-din/leah azonnali

Kijátszási feltétele, hogy legyen 6 gonosz lényed játékban.
Egy célpont sebződik 5-öt VAGY ellenfeled eldob 2 véletlenszerű lapot a Semmibe VAGY célpont lap a gyűjtőbe kerül és visszavehetsz egy gonosz lényt a gyűjtődből a kezedbe.


Vaskalapos fatty

1 VP 2/1 chara-din szörny/chara-din fattya

Ha ezen kívül nincs lap a kezedben és ellenfeled forrásával lapot húz: dobd a Semmibe: húzz annyi lapot, amennyit ő húzott és kapsz 1 Chara-din fattyát.
Ellenfeled nem chara-din lapjai passzívan jönnek játékba.
Fattyaid kapnak +1/+1-et.
Az entek háborúba mentek

1 VP 1 nekron sheran általános

Gyógyulsz 2*X ÉP-t, max X célpont lap a gyűjtőbe kerül és a kör végén kapsz +X VP-t.
X annyi, ahány legalább 4 költségű sheran lapod van játékban.


Leah láncai

1 VP leah bűbáj

S válassz ki 2 lényt egy gyűjtőből: rakj játékba egyet a saját, egyet az ellenfeled tartalékába. Az így játékba rakott lények leah színűek és élőholtak lesznek.


A mágia ösvénye

1 VP fairlight azonnali

Kijátszásakor dobj egy lapot a kezedből a Semmibe: előkereshetsz egy varázslatot és ha általánost, vagy bűbájt kerestél, a kör végéig kijátszhatod bármikor amikor azonnalit játszhatsz ki.


Minotaurusz kanonok

2 VP 2/1 tharr szörny/minotaurusz KF

Anti semlegesítés: 0.
S 1 VP: játékba rakhatsz a paklidból egy max 4 költségű minotauruszt, de a kör végén az asztalról/gyűjtőből mindenképpen a Semmibe kerül.
Áramlás: célpont lap visszakerül kézbe.

Tolvaj fatty

1 VP 2/1 chara-din szörny/chara-din fattya

S 1 VP: ellophatsz egy lapot, ellenfeled pedig kap 1 Chara-din fattyát.
„Duplakötelék”: Halálsikoly: Ellophatsz bármennyi Chara-din fattyát.
Tobzódó fatty

1 VP 2/1 chara-din szörny/chara-din fattya

S ha ellenfeled játékba hoz egy permanenst, mutasd meg a kezedből: kapsz egy Chara-din fattyát.
Kijátszásakor célpont lap visszakerül kézbe, vagy kapsz egy Chara-din fattyát.


Ganüid pankrátor

2 VP 4/4 rhatt szörny/ganüid

Ellenfeled nem rakhat rá jelzőt.
K: megakadályoz egy forrást, ami módosítaná a jelzők számát egy lapon VAGY célpont lap, amin van jelző, a gyűjtőbe kerül.
Jelenés: egy ganüid kap 2 izom jelzőt (Ganüid ifjonc 3-mat).


Tudatmódosító termik

2 VP 3/3 rhatt szörny/termik „rezisztens”

S: dobd a paklid felső 2 lapját a gyűjtőbe, és ha volt közötte termik, akkor célpont permanenst a gyűjtőbe küldhetsz.
K: ellenfeled max VP-je csökken eggyel.


Epikuliáris termik

1 VP 1 ZSZ 1/1 rhatt szörny/termik

Anti-semlegesítés: 1.
Ellenfeled nem játszhat ki lapokat semlegesítésként.
K: eggyel nő a max. ÉP-d és gyógyulsz 1 ÉP-t.


Ködcsáp

2 VP 3/3 sheran szörny/polip „köd”

K: ha ködkeresel, vagy sikeresen kijátszol egy polipot: célpont lapot a gyűjtőbe küldhetsz.
Jelenés: célpont játékos kap 1 Polip porontyot, vagy egy A köd gyermekét.
A csontarcú átka

1 VP leah bűbáj

Lényeid rezisztenciát kapnak és nem kerülnek gyűjtőbe attól, hogy ÉP-jük 1 alá csökken.
Áldozd fel egy lényed, aminek van legalább 1 ÉP-je: megakadályoz egy forrást, ami hatna rá.


Kortárs művészet

1 VP elenios azonnali/reakció

Kijátszási feltétele, hogy ellenfelednek legyen lapja játékban.
Megakadályoz egy lapot, vagy egy forrást.


Tűz és jég dala

1 VP 1 ZSZ leah/dornodon azonnali „tűz” „hideg”

Ha van „tűz” lap a gyűjtődben: egy célpont sebződik 4-et.
Ha van „hideg” lap a gyűjtődben: szétoszthatsz 4 dermesztés jelzőt.
Ha mindkettő van: dönthetsz úgy, hogy a fenti kettő helyett megakadályoz, vagy a gyűjtőbe küld egy célpont lapot.


Jelzőfény

1 VP dornodon azonnali „tűz”

Előkereshetsz a paklidból, vagy visszavehetsz a gyűjtődből egy „tűz” lényt.
Jelenés 1 VP: megakadályoz egy „tűz” lapodra kijátszott/használt reakciót (nem használhatod a kijátszása körében).


Brutális termik

3 VP 6/3 rhatt szörny/termik

S 1 VP: gyűjtőbe küldhetsz max annyi célpont lapot, amennyi K képességet ebben a körben sikeresen használtál.
K célpont játékos veszít 1 SZK-t, vagy egy max ÉP-t.
Arochos csele

0 VP tharr azonnali/reakció

Megakadályoz egy lapot, aminek a költsége legalább annyi, mint az ÉP-d, vagy megakadályoz egy forrást (utóbbi csak ha van Arochos jelződ játékban).
Jelenés: ha nincs lényed játékban: kapsz egy Arochos jelzőt az őrposztodba.


Arochos rohama

1 VP tharr azonnali „védekezés” [+9-X]

Gyűjtőbe küldhetsz egy célpont min X költségű lapot. X annyi, ahány ÉP-d van.
Ha nem „védekezés”-ként játszottad ki: kapsz egy Arochos jelzőt az őrposztodba.

Arochos pajzshordozója

2 VP 1/1 tharr szörny

Kijátszásakor kap annyi izom jelzőt, amennyivel kevesebb ÉP-d van, mint 5.
K végy le róla egy jelzőt: kapsz egy Arochos jelzőt az őrposztodba.

Arochos segédje

1 VP 1/1 tharr kalandozó/ember KF

Nem működnek ellenfeled azon lényeinek képességei, amelyek SB-je nagyobb az ÉP-dnél.
Jelenés: kapsz egy Arochos jelzőt, vagy a kör végéig nem sebződhetsz ellenfeledtől.


Arochos brutalitása

1 VP színtelen azonnali

Ha ellenfelednek több ÉP-je van, mint neked: egy célpont sebződik feleannyit (lefelé kerekítve) amennyi az ÉP-tek különbsége.
Jelenés: célpont Arochos jelző kap +4/+4-et a kör végéig (a kijátszása körében nem használhatod).


Arochos naspolyája

1 VP tharr azonnali

Ha ellenfeled játékban lévő lényei SB-jének az összege nagyobb, mint az ÉP-d: ellenfelednek fel kell áldoznia annyi lényét, hogy a megmaradt lényei SB-jének összege legfeljebb akkora legyen, mint az ÉP-d.
Közönséges ló

1 VP 2/2 raia szörny/hátas [+1]

A kör végén húzz egy lapot!
Kalandozóid aktívan jönnek játékba és lépnek 2 szintet.
Kijátszhatod kalandozóra tett bűbájként is, ekkor: a célpont aktivizálódik és kap 2 izom jelzőt.


Csatavadkan

1 VP 3/1 tharr szörny/hátas „rezisztens”

A kör végén keress ki egy kalandozót!
Kalandozóid +2 SB-t és mágikus támadást kapnak és nem hatnak rájuk ellenfeled varázslatai.
Kijátszhatod kalandozóra tett bűbájként is, ekkor: a lény +4 SB-t, mágikus támadást és ellenfeled forrásaira való immunitást kap.


Csodaszarvas

1 VP 2/3 sheran szörny/hátas

A kör végén végy vissza egy kalandozót a gyűjtődből!
Kalandozóid +2 ÉP-t, mágikus védelmet és rezisztenciát kapnak.
Kijátszhatod kalandozóra tett bűbájként is, ekkor: a lény kap 2 élet jelzőt és +4 ÉP-t.

Istállómester

1 nekron 1/1 színtelen kalandozó/ember KF

Kijátszásakor előkereshetsz egy hátast, vagy visszavehetsz egyet a gyűjtődből.
Hátasaid kijátszására ellenfeled nem reagálhat.


Erdei lovas

2 VP 3/3 sheran kalandozó/elf, druida KF

S: a kezedből, vagy a gyűjtődből rakj játékba egy hátast bűbájként.
3 szintlépés: S: célpont lap a gyűjtőbe kerül, vagy ellenfeled eldob egy lapot.
4 szintlépés E: megakadályoz egy lapot, vagy húzz egy lapot!
Krabber testrabló

1 VP 1/1 leah szörny/krabber „háló”

Kijátszhatod bármikor, amikor azonnalit játszhatsz ki.
„Duplakötelék”: „védekezésként” is kijátszhatod.
2 ÉP, áldozd fel: ellophatsz egy lényt. Az ellopott lény leah krabber lesz és „háló” képességet kap.


Krabber óratorony

1 építő 4 SP leah építmény/krabber „háló” „szárnyak”

Kijátszásakor és minden előkészítő fázisban játékba rakhatsz a paklidból vagy kezedből vagy gyűjtődből egy Ollókezű Derwadot.
Krabberjeid rezisztenciát kapnak és kijátszhatod őket az ellenfél körében is.


Krabber gladiátor

2 VP 4/4 leah szörny/krabber „háló”

Kijátszása nem számít bele a ”háló” korlátba.
K áldozd fel egy „hálós” lapod: célpont permanens a Semmibe kerül. (ha krabbert áldoztál, akkor nem működik ellene semmilyen immúnitás.

Krabber kényszersorozó

1 VP 1/1 leah szörny/krabber „háló”

Kijátszhatod ellenfeled körében is.
Kijátszásakor 1 VP, vagy 5 ÉP árán előkereshetsz egy „hálós” lapot.
A lapok nem veszíthetik el „háló” képességüket (ez a gyűjtőből is működik).

Krabber tömegpusztító fegyver

2 VP leah azonnali/krabber

Kijátszási feltétele, hogy ellenfeled ebben a körben pontosan 2 lapot játszott ki sikeresen a kezéből.
Minden nem „hálós” lap a gyűjtőbe kerül.


Krabber gátrobbantás

1 VP leah azonnali/krabber „védekezés”

Célpont permanens a gyűjtőbe kerül, és ha nem védekezésként játszottad ki: kapsz 1 Csattogó krabbert.

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.