Vissza a Főoldalra
 

Hírek
Mi is az a Shadowrun?
Chat, üzenõfal
Fórumok
Shadowland
Szavazások
Ismertetők, írások
Kaladmodulok
Novellák
Cikkek a Krónikából
Shadowrun könyvek
Linkek
Letöltés
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
A pillanat képe
Bábel, az újjászületett technosámán
Küldd el képeslapként!
A képen Bábel, a Mátrix messiása, az újjászületett technosámán látható, kinek kalandjain a Technobábel című könyv kísér keresztül.
Nézz szét a galériában!
Könyvismertető - Carl Sargent & Marc Gascoigne: Véres utcák
Könyvismertető - Carl Sargent & Marc Gascoigne: Nosferatu
Könyvismertető - Carl Sargent & Marc Gascoigne: Fekete madonna
Könyvismertető - Nyx Smith: Csíkos vadász

A lista folytatása...
A gyűrű - Shadowrun novella (2)
Játékost keresek! (105)
Robert N. Charrette: Sose kezdj sárkánnyal (15)
Online Shadowrun project (69)
Shadowrun 4. kiadás (151)
Magyar Shadowland (2074)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Elektronikus hadviselés (Shadowrun)

A távirányítással vezérelt robothálózatok különösen érzékenyek az elektronikus hadviselésre, mivel utasításaikat rádióhullámok segítségével cserélik. Az elektronikus hadviseléssel zavarható a hálózat, hamis információk adhatók a robotoknak vagy a hálózatot vezérlő rigónak. Az alábbi - elsődlegesen rigóknak és játékmestereiknek szóló részlet - pontosan erről szól.

A rigó távirányított hálózatokban használt MSST protokoll különleges természete miatt a távirányított hálózatok elleni elektronikus hadviselés szabályai mások, mint a szenzorok vagy hagyományos kommunikációs rendszerek elleni alkalmazás szabályai (Elektronikus Ellenintézkedések, SR3, 138. oldal).

Az elektronikus hadviselés sikere kétes. Az ECM-mel ellentétben, amely teljesen kiiktatja a rádiókommunikációt, az elektronikus hadviselés feladata, hogy lerontsa a hálózat teljesítményét, megnehezítse az irányítást és parancsnoklást vagy átvegye az ellenséges robotok feletti uralmat. Teljes jelzavarás szinte soha nem fordul elő.

Az elektronikus hadviselés kétlépéses folyamat. A támadónak először érzékelnie kell a megcélzott hálózat jeleit, majd be kell hatolnia a hálózatba. Ezután a támadó négyfajta agresszív tevékenységet végezhet a hálózat ellen: behatolhat, utasítászavarást folytathat, zavarhatja a hálózatot vagy interferenciát okozhat.

A behatolás az első lépés az elektronikus hadviselés alkalmazásában. A behatolás egy kifinomult roham, mely alatt a behatoló rigó finoman előkészíti a terepet egy brutálisabb beavatkozáshoz. A behatolás nem egy egyszerű jelelfogás egy rádiófrekvencia keresésre alkalmas berendezéssel (lásd a kereső berendezés leírását, SR3, 289. oldal), hanem egy passzív hallgatózásból álló "hosszabb" folyamat. Sikeres végrehajtásához a behatoló rigónak kommunikálnia kell az ellenséges hálózattal, és finom változtatásokat kell azon eszközölnie.

A rigó csak az ellen a hálózat ellen használhat elektronikus hadviselést, amelynek rádiófrekvenciáját (vagy legalábbis frekvenciaugrási mintáját) már ismeri. Ehhez ismernie kell a célpont hálózat parancs, műérzet és rendszer csatornáit.

A rigóhálózatok három csatornát használnak: a parancs, a műérzet és a rendszer csatornákat.

A parancs csatorna közvetíti a robotoknak kiadott mozgási és tevékenységi utasításokat, és szintén ez a csatorna közvetíti a szituációs információkat a távirányító dekk és a robotok között.

A műérzet csatorna audio, vizuális és más műérzet adatokat közvetít a robotok, a távirányító dekk és a rigó között.

A rendszer csatorna biztosítja a hálózat integritását és felügyeli a robotok helyzetét. A csatorna továbbítja az olyan másodlagos adatokat, mint például a közvetett tűz vagy a kapcsolt fegyverek célzási adatait.

A behatoláshoz a rigónak elegendő energiával kell rendelkeznie ahhoz, hogy eljuttassa dekkje jeleit az ellenséges dekkhez. A két dekknek egymás hatótávolságán belül kell lennie (az elektronikus hadviselés hatótávolsága az eszközök Fluxus szintjétől függ, lásd Fluxus szint és Hatótávolság, SR3, 137. oldal).

Ha ez a feltétel érvényesül, akkor a behatoló Elektronika (Elektronikus hadviselés) próbát tehet 6-os célszám ellen. A célszámot módosítja a célpont távirányító rigódekkjének és a behatoló protokoll-emulációs moduljának szintjei közötti különbség. A behatolás egy összetett tevékenység, alapideje pedig 10 harci forduló.

A próbán elért minden egyes siker után a behatoló hozzáférhet az egyik hálózati csatornához. Ha a behatoló nem választott ki célcsatornát, akkor a játékmester választhat helyette. A behatoló rigó az alapidő csökkentésére vagy Behatolási Tényezője növelésére (lásd Behatolás észlelése) is felhasználhatja elért sikereit.

A feltört csatornákról minden információ megszerezhető és értelmezhető egy egyszerű tevékenységgel. A behatoló emellett egy összetett tevékenységgel olyan specifikus információt is lekérhet a hálózatról, amely az adott csatornához tartozik. Ha a behatoló feltöri a műérzet csatornát, akkor láthat, hallhat és érezhet mindent, amit a hálózat robotjai szenzorjaikkal közvetítenek. Ha a behatoló feltöri a rendszer csatornát, akkor azonnal hozzájut a hálózat robotjainak pozíciójához, haladási irányához, lőszerkapacitásához és károsodásjelző adataihoz. Az utasítás csatorna feltörésével a behatoló hozzájut a rigó robotoknak kiadott parancsaihoz. A behatoló azonban ekkor még képtelen saját parancsok kiadására, csak a feltört rendszer adatait lophatja el.

Biztonsága érdekében a legtöbb rigó kódolja a dekkjét. A kódolt távirányító rendszer feltörése változó nehézségű lehet, mint a rigózott biztonsági rendszerek esetében. Ha a célpont rendszert kódolás védi, a támadónak ki kell iktatnia azt, mielőtt megkezdené a behatolást. Ehhez a Kódolt sugárzás szabályai használandók (lásd SR3, 289. oldal).

Sikertelen próbálkozás esetén a célpont érzékeli, hogy megpróbáltak behatolni a dekkjébe, a dekk pedig riadókészültség üzemmódba vált. A további próbálkozások célszáma 2-vel emelkedik a készültség miatt. Ez a módosító összeadódik a sikertelen kikódolási próbálkozások miatti módosítókkal.

A rigó érzékelheti, ha betörnek távirányított hálózatába.

A behatoló rendelkezik egy úgynevezett Behatolási Tényező értékkel. Ez az érték megegyezik a behatoló Elektronika (Elektronikus hadviselés) szakértelme és a behatolás próbán elért, a Tényező növelésére elosztott sikerek összértékével. A növelésre osztott sikerek nem használhatók más célokra.

Behatoláskor vagy specifikus információ lekérésekor (összetett tevékenység) a hálózat érzékelheti a behatoló jelenlétét. Ebben az esetben a befogadó dekk szintjével dob a behatoló Behatolási Tényezője ellen. Ha a próba sikeres, a dekk érzékeli a behatolót, riasztja a rigót és készültségbe vált. A működtető rigó természetesen bármikor ellenőrizheti rendszere tisztaságát, ehhez egy összetett tevékenységre, és egy sikeres Elektronika (Elektronikus hadviselés) próbára van szükség melynek célszáma a behatoló Behatolási Tényezője. Ha a próba sikeres, a rigó érzékeli a behatolót.

Az egyetlen biztos módja a behatoló elhárításának a dekk frekvenciáinak és hivatkozásainak megváltoztatása. Bár a módszer hatékony, igen időigényes, és ezalatt a rigónak "szüneteltetnie" kell hálózata minden tevékenységét.

A frekvencia- és kódcsere harci fordulókban mért alap-

ideje a távirányító dekk szintjének duplája. A rigó csökkentheti ezt Elektronika (Irányítórendszerek) próbáján elért sikereivel. A próba célszáma a dekk szintje, az alapidő a sikerek számával osztható.

A csere alatt a rigó parancsnoki szék üzemmódba kerül, és robotjai készenléti robotpilóta vezérlésbe kapcsolnak (a parancsot teljesítő robotok továbbra is tevékenykedhetnek Vezérlés szintjüket felhasználva). A rigó nem adhat ki új parancsokat a csere végéig, és minden Szenzor illetve Észlelés próbájára +2 célszámot kap.

A csere kezdetekor a behatolók azonnal elvesztik a kapcsolatot a hálózattal. A behatoló újra kapcsolódhat, ám ekkor +2 módosítót kap a próbájára (lásd még Csatornák feltörése).

A behatolók nem kényszeríthetik a dekket frekvencia- és kódváltásra, ezt csak az irányító rigó rendelheti el.

Trixie rigófedezetet nyújt egy árnyvadász csapatnak, míg azok betörnek egy cégtelephelyre. Infógyűjtő körútja során Trixie megtudja a fixerétől, hogy a cég nagy hangsúlyt fektet a robotok használatára. A meló éjszakáján, amíg csapattársai betörnek a komplexumba, Trixie rákapcsolódik a telephely távirányító csatornáira.

Trixie távirányító dekkjének protokoll-emulációs modulja 6-os szintű, Fluxus szintje pedig 8. A céges távirányított hálózat egy 3-as szintű távirányító dekket használ, amelynek Fluxus szintje 5. Mivel a telephely Fluxusa kisebb, ezért Trixie-nek 9 kilométeren belül kell lennie a betörés kezdetekor.

Trixie Elektronika szakértelme 4, Elektronikus hadviselés specializációja pedig 6. Trixie tehát 6 kockával dob 6-os alap célszám ellen. A célszámot 3-mal csökkenti Trixie magasabb szintű protokoll-emulációs modulja. Trixie 4 sikert ér el 3-as célszám ellen, és úgy dönt, hogy 2 sikert oszt Behatolási Tényezője növelésére (mely így 6-ról 8-ra emelkedik). Maradék két sikerét két csatorna felügyeletére használja fel (a játékmester a műérzet és a rendszer csatornák mellett dönt).

A hálózat dekkje ekkor megpróbálja észlelni a behatolást. 3 kockával (a szintjével) dob 8-as célszám (Trixie Behatolási Tényezője) ellen. A rendszer nem ér el sikert, így a rigó észrevétlen marad.

A BUZI a behatolással előkészített rendszer ellen elkövethető négy agresszív tevékenység nevének kezdőbetűiből képzett rövidítés. A behatolás, utasítászavarás és interferencia önmagáért beszél. Az utasítászavarás úgy hat a robotokra, ahogy a Zavarás nevű varázslat az emberekre. A behatoló ezek használatakor lényegében megszakítja a hálózat belső kommunikációját, és hamis jeleket küld az eltérített jelek helyére.

A BUZI használatához be kell hatolni a célrendszerbe, amelyhez természetesen kommunikációs hatótávolságon belül kell lennie a feleknek.

A behatoló rigónak ki kell választania, hogy mely csatornákra akar hatni. A próba egy összetett tevékenységet igényel. Mind a behatolónak, mind az irányító rigónak próbát kell tennie, és ha a behatoló ér el több sikert, a próbálkozás sikerrel jár. Ha az irányító rigó ér el több sikert, a próbálkozás kudarcot vall.

A behatolónak Elektronika (Elektronikus hadviselés) próbát kell tennie a célpont távirányító dekk szintje ellen. A behatoló felhasználhatja Fluxus szintjét kiegészítő szakértelemként a próbához.

Ezzel egy időben az irányító rigó is ugyanilyen próbát tesz. Az irányító rigó célszáma a behatoló protokoll-emulációs moduljának szintje. (Kivéve, ha a behatoló zavarni akarja a hálózatot. Ebben az esetben a rigó célszáma a behatoló ECM eszközének szintje.)

Ha a megtámadott rigó nyeri a próbát, akkor csatornái nyitottak és működőképesek maradnak. Ha a behatoló nyeri a próbát, akkor az általa kiválasztott hálózati csatorna sérül. Ez a sérülés jelrongálódás formájában érvényesül, ugyanúgy kell jelölni, mint a karakter sérüléseit. Ez az adott jel Állapotjelzőjén jelölendő, amely ugyanúgy néz ki, mint a karakter Fizikai Állapotjelzője. A védekező próbája után megmaradt minden egyes siker egy sebzésrubrikát okoz ezen az állapotjelzőn.

A használt művelet - a behatolás, az utasítászavarás, a zavarás vagy az interferencia - határozza meg a sérült csatornát. Ahogy a rongálódás egyre nagyobb méreteket ölt, a csatornán végzett műveletek célszáma is egyenes arányban nő. Amikor a csatorna állapotjelzője eléri a maximális szintet, a távirányító dekk lekapcsol, és a behatoló átveszi a csatorna irányítását.

Ha BUZI-t használnak a távirányító dekk ellen, az irányító rigó azonnal érzékeli, hogy megtámadták, és csatornáit manipulálják. Egyetlen lehetősége ekkor a frekvencia- és kódváltás (lásd Rendszer-visszaállítás), ami azzal jár, hogy egy időre fel kell függesztenie dekkje és robotjai műveleteit, amelyet a céges biztonsági rigók nem mindig engedhetnek meg maguknak.

A támadással a behatoló hamis információt juttat a célrendszerbe. Az információ lehet egy hamis közvetett tűz célzási információ a rendszer csatornán, egy helytelenül megfogalmazott parancs az utasítás csatornán, vagy egy átalakított műérzet felvétel a műérzet csatornán. Az egyszerűség kedvéért a hamis információt "képzetnek" nevezzük az aktuális formájától függetlenül.

A behatoláshoz a rigónak rendelkeznie kell egy távirányító dekkel és egy rigó protokoll-emulációs modullal (a hamis objektumok képzéséhez). Behatolással bármelyik csatornára lehet hatni.

Ha a behatoló nyeri a BUZI próbát, akkor hamis képzetet plántálhat a megcélzott csatornába. Ha a képzetet helyben készítette a behatoló, akkor relatív könnyen leleplezhető, amit a védekező rigó egy sikeres Észlelés (4) próbával meg is tehet. A próbát a megfelelő rongálódás módosítók növelik.

A sikeres Észlelés próba fényt derít a hamis képzetre, de a rigó robotjai továbbra is ettől függően cselekszenek, amíg más utasítást nem kapnak. A rigó egy összetett tevékenységgel és egy ECCM rendszerrel megpróbálhatja eltakarítani a képzetet. Ekkor a rigódekk ECCM értékével kell próbát tenni a behatoló protokoll-emulációs moduljának szintje ellen. Ha a rigó egyenlő vagy több sikert ér el, mint ahányat a behatoló a BUZI próbán, akkor sikeresen eltakarította a képzetet.

Ha a rigó sikertelen a próbán, akkor elhiszi a képzetet, és annak megfelelően cselekszik. A robotok ekkor nemlétező ellenfelekre tüzelhetnek, vagy illúziókat kergethetnek.

A behatoló persze meggyőzőbb, számítógép generált képzetekkel is táplálhatja a célzott hálózatot, ha rendelkezik a behatolás előtt ilyennel. Egy összetett képzet előállításának alapideje 1d6+1 óra. A szerkesztéshez Számítógép (Programozás) próbát kell tennie 4-es célszám ellen. A próbán született sikerek száma növeli az Észlelés próba célszámát.

Josie Cruise egy izolált Cross Technologies laborba repíti csapatát helikopterével. Josie északról közelít a telep felé, ezzel egy időben hamis jeleket akar a telep hálózatába plántálni. A jelekkel hamis radarriasztást akar elérni, melynek eredményeképpen a légvédelmi robotok nem reagálnának közeledtére, hanem a délről közelítő képzeteket támadnák meg. Josie sikeresen behatol a hálózatba és feltöri a rendszer csatornát.

Josie felkészült a támadásra, számítógépe által előre generált ellenséges robotok adatait plántálja a rendszerbe. A képzet elkészítése 2 órájába került, és a Számítógépek próbán 3 sikert ért el 4-es célszám ellen.

Josie Elektronika szakértelme 5, Fluxus szintje 8, Protokoll-emulációs modulja pedig 6-os szintű. A biztonsági rigó Elektronika szakértelme 6, Dekkjének szintje 4, Fluxus szintje pedig 6. Josie 5 kockával és 8 kiegészítő kockával dob 4-es célszám ellen, és 5 sikert ér el. A labor rigója 6 kockával és 6 kiegészítő kockával dob 6-os célszámra és 3 sikert ér el. Josie nyeri a próbát 2 sikerrel. Értelemszerűen a labort védő robotok délre indulnak felderíteni, mit sem törődve Josie északról közelítő gépével.

A játékmester emellett két rubrikányi sebzést is jelöl a labor távirányító dekkjének rendszer csatorna állapotjelzőjén. Ez Enyhe rongálódást eredményez. A biztonsági rigó felfigyelhet az átverésre, ha egy sikeres Észlelés próbát tesz 8-as célszám ellen (4 alap célszám + 3 siker a felvétel miatt + 1 az Enyhe rongálódás miatt).

A támadással a behatoló rongálni próbálja a távirányító dekk rendszer és utasítás csatornáit, és olyan hamis jelekkel feltölteni a rendszer csatornát, amelyek lecsökkentik a hálózat robotjainak hatékonyságát. Az utasítászavarás nem hathat a műérzet csatornán keresztül.

A támadáshoz a behatolónak rendelkeznie kell egy távirányító rigódekkel, és egy rigó protokoll-emulációs modullal. A behatolónak emellett be kell törnie a rendszer vagy utasítás csatornába is. A behatolónak és a célpont rigónak BUZI próbát kell tenniük (lásd BUZI próba).

A sikeres utasítászavarás próbából eredő rongálódási módosítók kihatnak a robotok Vezetés, Ágyúzás és minden más fizikai próbáira is, beleértve az JIMR próbákat is. A módosító nem érvényesül az Értelmezési próbákra, vagy azokra, amelyre a rigó közvetlenül irányít.

A feladat elvégzése után Trixie árnyvadász csapata megpróbál kimenekülni a cégtelepről. A csapaton azonban robotok ütnek rajta, így Trixie utasítászavarást használ, hogy csökkentse a robotok hatásfokát.

Trixie már behatolt a hálózatba, a műérzet és rendszer csatornákba. Elektronika (Elektronikus hadviselés) szakértelme 4 (6), ezért 6 kockával dob a távirányító dekk szintje, az az 3 ellen. A próbához 8 kiegészítő kockát kap a 8-as Fluxus szintje miatt, és végeredményben 5 sikert ér el.

A céges rigó is részt vesz a próbán, de Elektronika 5 szakértelmével és 5-ös Fluxus szintjével csak egyetlen sikert ér el Trixie 6-os szintű protokoll-emulációs modulja ellen.

Trixie négy tiszta sikert ér el, így a játékmester négy sebzésrubrikát jelöl a céges rigó távirányító dekkjének rendszer csatornáján. Ez közepes rongálódás, a robotok +2 célszámot kapnak minden fizikai tevékenységükre.

A behatoló ekkor elektronikus-ellenintézkedéseket (ECM) használ fel arra, hogy elektronikus szeméttel töltse fel ellenfele csatornáit - ez egy nyers, de hatásos módszer. A behatolónak rendelkeznie kell ECM rendszerrel és egy távirányító dekkel a támadás kivitelezéséhez.

Ha a behatoló nyeri a BUZI próbát, akkor a távirányító dekk egyik csatornája megtelik elektronikus zajjal, ami rongálja a hálózat jelminőségét. A behatoló választja ki a rongálni kívánt csatornát, a zavarás minden csatorna esetében más hatást eredményez.

Az utasítás csatorna zavarása elkorcsosítja a csatorna jeleit, és rongálódási módosítót eredményez a robotok Értelmezési (lásd Parancsok kiadása, SR3, 157. oldal) és JIMR próbáira. Ha a rongálódás eléri a 10 rubrikányi mértéket, akkor a robotok kiesnek a hálózatból. Ekkor végrehajthatják az utoljára kiadott feladatokat, vagy egy várakozási minta szerint cselekedhetnek nem téve mást az önvédelmen kívül.

A műérzet csatorna zavarása tompítja a műérzet jeleket, és rongálódási módosítót eredményez a rigó robotokon keresztül tett Észlelés és manuális tüzelés próbáira.

Ha a rigó közvetlenül, távirányítással irányítja a robotot, akkor a műérzet csatorna zavarása miatti rongálódási módosító kihat a rigó célszámaira és kezdeményezésére. Ha a rigó közvetlenül irányít egy robotot, miközben a műérzet csatorna szétesik (10 rubrikányi sebzést szenved), kilökődési sokkot szenved (lásd Kilökődési sokk, SR3, 156. oldal).

A rendszer csatorna zavarása kihat a hálózat közvetlen tűz kezelő rendszereire, beleértve az olyan kiegészítéseket is, mint például a BattleTac tűzirányzó egység és hasonlók. A rongálódási módosítók kihatnak a hálózaton keresztül folytatott közvetett tűz próbákra (lásd Közvetett tűz, Ágyú kézikönyv, 99. oldal).

A rongálódási módosító a fegyverkapcsolattal használt, robotra szerelt fegyverek manuális tüzelés próbáira is érvényesülnek. Értelemszerűen a Közepes vagy nagyobb rongálódási módosító kiiktatja a kapcsolt fegyver miatti előnyös módosítót.

Interferencia támadáskor a behatoló megpróbálja felülírni a megcélzott hálózatot a saját jeleivel. Ha a támadás sikeres, akkor a behatoló gyakorlatilag elköti a hálózatot az ellenséges rigótól.

Az interferencia használatához a rigónak rendelkeznie kell egy távirányító dekkel és egy protokoll-emulációs modullal. Az interferencia csak a rendszer csatornára hat, a műérzet vagy utasítás csatornákat figyelmen kívül hagyja.

Az interferencia BUZI próbája kicsit eltér a szokásos BUZI próbák menetétől. Az első eltérés, hogy ha a behatoló elveszti a próbát, akkor saját rendszer csatornája rongálódik.

Az első BUZI próba utáni harci fázisában bármelyik küzdőfél eltölthet egy összetett tevékenységet egy interferencia támadásra, ellentámadásra vagy egy más fajta BUZI támadásra. A felek addig küzdenek, amíg egyikük rendszer csatornájának állapotjelzője meg nem telik (10 rubrikányi sebzés) vagy amíg egyikük ki nem száll. Bármelyik is következzen be előbb, a nyertes átveszi a hálózat feletti uralmat. A vesztes kilökődik a hálózatból és elszenvedi a szokásos kilökődési sokkot (lásd Kilökődési sokk, SR3, 156. oldal).

M.C. Jammer (Elektronika 5, protokoll-emulációs modul 5, Fluxus 7) a sikeres behatolás után interferencia támadást intéz egy Aztechnology távirányított hálózat ellen (Elektronika 3, Dekk szint 6, Fluxus 4).

A BUZI próbát Jammer 5 kockával és 7 kiegészítő kockával dobja, célszáma 6. A játékmester 3 kockával és 4 kiegészítő kockával dob 5-ös célszám ellen. Jammer 1 sikert ér el, a játékmester 3-at. Az Aztechnology rendszer nyer 2 sikerrel, és a játékmester 2 rubrikányi sebzést jelöl Jammer dekkjének rendszer állapotjelzőjén.

A következő összetett tevékenységével az Aztechnology rigója interferenciát indít Jammer ellen. Jammer 2 sikert ér el, az azték rigó csak 1-et. A játékmester 1 rubrikányi sebzést jelöl az Aztechnology rendszer állapotjelzőjén.

Két újabb támadás után az azték rigó 8 rubrikányi sebzéssel büszkélkedhet, míg Jammer csak 6-ot kapott. Jammer újra támadásra indul, 4 sikert ér el, míg a játékmester egyet sem. A sebzés túlcsordul az azték rigó dekkjének állapotjelzőjén és kilöki a rigót rendszeréből. Jammer átveszi a hálózat feletti uralmat, és frissen szerzett robotjaival azonnal megtámadja az Aztechnology őröket.

A különféle jelrongálódások és csatornák integritásának sérülései ECCM használatával javíthatók.

A javításhoz a rigónak egy ECCM próbát kell tennie, amely egy összetett tevékenységgel jár. A próbát az ECCM berendezés szintjével kell dobni a támadó rigó protokoll-emulációs moduljának vagy ECM berendezésének szintje + 3 ellen. A rigó kiegészítő próbaként felhasználhatja Elektronika (Elektronikus hadviselés) szakértelmét. A próbán született minden 2 siker egy rubrikányi sérülést javít a kiválasztott csatorna állapotjelzőjén. Egyszerre csak egy csatorna javítható.

Amikor a távirányító dekk elveszti egyik csatornáját a jelrongálódás miatt, a dekk elveszti a csatorna vivőjelét is. A csatorna visszakapcsolásához a rigónak meg kell találnia a csatorna vivőjelét. A visszakapcsolási próba egy összetett tevékenységet igényel.

A visszakapcsolás előtt a rigónak ECCM használatával ki kell tisztítania a csatorna állapotjelzőjén esett jelrongálódást. Legalább egy rubrikányi sebzést kell visszaállítani, mielőtt újabb próbát lehetne tenni.

A rigónak ezután Elektronika (Irányítórendszerek) próbát kell tennie 4-es célszám ellen. Ha a csatorna még mindig rongálódott, akkor a rongálódási módosítók is érvényesek a próbára. A rigó által elszenvedett Kábulás vagy Fizikai sérülések is módosíthatják a próbát. Ha az elért sikerek száma meghaladja a csatorna által kapott sebzésrubrikák számát, akkor a kapcsolat életre kel.

Végső megoldásként a rigó lekapcsolhatja és újraindíthatja hálózatát, ha még hozzáfér a rendszer csatornájához. A rigónak három egymást követő összetett tevékenységet kell eltöltenie azzal, hogy leválasztja robotjait a hálózatról, és feloszlatja a hálózatot. A harmadik összetett tevékenység után a hálózat lekapcsol, a robotok pedig robotpilóta készenléti módba váltanak.

A távirányító dekk lekapcsol és újraindul. Ez a dekk szintjével egyenlő számú harci fordulót igényel. A dekk visszakapcsolása után a rigónak vissza kell szereznie a robotjai feletti irányítást, és át kell állítania hálózatát (más kódokkal és más frekvenciákon). Ez a folyamat 10 harci forduló vesz igénybe. Ez után a hálózat ismét teljes jelerősségen működik, és az előző jelrongálódások eltűnnek.

Lényegében erről szól az elektronikus hadviselés rigókra vonatkozó része. Reméljük, hogy ez a kis összefoglaló segít eloszlatni majd azt a tévhitet, hogy a rigóharc csupán egymás robotjainak megsemmisítéséből áll.

Fordította: Phobos
A cikk az Alanori Krónika 109. számában jelent meg.

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 2 szavazat alapján 7.5)

Ha ez tetszett, olvasd el a következő, jellegében hasonló cikket is: Felébredt világ (Shadowrun).

Létrehozás: 2005. szeptember 7. 13:02:12
Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:09
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.