Lone Star felszerelések (Shadowrun)
A Kutatási és Fejlesztési Igazgatóság Technikai Kutatási Osztályának vitathatatlanul legígéretesebb terméke, mely rövidesen feje tetejére állíthatja az egész kézifegyvergyártást. Bár a fejlesztés és a tesztek teljes mértékben a Kutatás és Fejlesztés objektumaiban és számítógépein folytak, a Lone Star híján volt a sorozatgyártáshoz szükséges gyártókapacitásnak. Állítólag igen szigorú feltételekkel kötöttek szerződést a Ruger-rel. A gyártás első évében csak a Lone Star-nak adhatnak el fegyvereket, mégpedig az előre meghatározott (és igen alacsony) áron. A periódus végén a Ruger már saját csatornáin is terjesztheti az árut, a neki megfelelő összegért.
A Thunderbolt kifejlesztése egy olyan problémát hivatott orvosolni, amellyel a Lone Star intézkedő rendőreinek világszerte szembesülniük kellett. A bűnözők rendszeresen felülmúlták őket tűzerőben, rendszeresített oldalfegyvereikkel (általában Ruger Super Warhawk-ok, vagy Colt Manhunterek) pedig képtelenek voltak áthatolni az ellenfél által viselt páncélzaton. Néhány helyen változtattak a játékszabályokon, és automata fegyvereket rendszeresítettek, de ez ugyanannyi új problémát eredményezett, mint amennyit megoldott.
A tervezők leginkább arra törekedtek, hogy megoldják a rövid sorozat, illetve sorozat üzemmódban tüzelő fegyvereknél fellépő célzási problémákat. A Thunderbolt nehéz pisztolyból kizárólag rövid sorozat lőhető ki; a ravasz minden egyes meghúzásakor három lövedék repül ki a fegyver csövéből. Ami a Thunderboltot különlegessé teszi, az a hihetetlen tűzgyorsaság, amely több, mint 1500 lőszer másodpercenként. Mindez azt jelenti, hogy a három lövedék 0.002 másodperc alatt hagyja el a fegyver csövét, jóval azelőtt, hogy a fegyver elmozdulna. A visszarúgás eltűnése következtében pedig mindhárom kilőtt golyó a célt találja el.
A Thunderboltot kétféle kivitelben gyártják: az első beépített lézercélzóval (+250 nuyen), míg a másik fegyverkapcsolattal (+400 nuyen) rendelkezik.
Megjegyzés: A harci forduló első rövid sorozatában nincs visszarúgásból adódó célszámmódosítás, a második rövid sorozat azonban +4 módosítót kap.
A Mátrix biztonsági specialistái és a biztonsági dekások úgynevezett adatférgeket használnak a "törvénytisztelő hálózat-használók és a rendszeren élősködő bűnözők" megkülönböztetésére. Az adatféreg nem más, mint egy apró program, amely feljegyzéseket készít az általa megfertőzött kiberdekk összes tevékenységéről. A féreg a kibertérben láthatatlan, és szinte nem is foglal memóriát. Még a legalaposabb keresőprogramok is a rendszer energiaingadozásának tudják be a jelenséget.
A féreg ráakaszkodik a dekás perszonájára, és az első adandó alkalommal betölti magát a dekk PIMP-jébe. Például, ha a dekás valamilyen érzékelő segédprogramot használ, a beérkező jelekkel együtt oson be a kiberdekkbe. Amint bejutott a PIMP chipjébe, azonnal feljegyzi a dekás összes műveletét. Az adatokat egy tömörített fájlban a dekk memóriachipjében helyezi el, hozzákapcsolva egy már létező fájlhoz vagy alkalmazáshoz.
A tömörített fájl csak időpontokat, dátumokat, HTH-számokat, RECS-címeket, és elérési kódokat tartalmaz. Kis mérete miatt nehéz felfedezni, még a memóriaterület változásait folyamatosan figyelő programokkal, vagy fejlett víruskeresőkkel is. A vírus folyamatosan újítja a feljegyzéseket, és megpróbálja mindig a legutóbb használt fájlhoz vagy alkalmazáshoz csatolni. A felhasználó számára csupán egyszerű fájltöredéknek tűnhet, mely a különböző programok gyakori használatától jön létre.
Amint a tömörített fájl eléri a programozó által beállított méretet, a féreg letölti a HTH-ra, és elküldi a Lone Star-nak. A dekás számára a menekülő adatcsomag a perszonájából kiugró, gyorsan távolodó szikrának látszik. Az átvitel villámgyorsan játszódik le, ezért a dekás csak igen nagy mázlival tudja megtámadni a vírust, mielőtt az eltűnne a kibertérben.
*Más néven Division of Matrix Security - a Lone Star Mátrixvédelemmel foglalkotó osztálya
Ha a dekás olyan csomópontba téved, amelyben adatférget helyeztek el, a fertőzés esélyét a JM határozza meg. Ha a fertőzés a történet szerves részét képezi, akkor természetesen nincs szükség kockadobásra.
A GridSec dekások némelyike támadóprogramot használ az adatféreg célba juttatására. Az ilyen támadóprogramok 4. szintűek, ikonjuk pedig általában egy fényesen világító vívótőr. A program által eltalált célpont egy sebzésszinttel kisebbet sebződik, de megfertőződik a féreggel.
A karakter csak akkor fedezheti fel a fertőzést, ha aktívan keresi. A féreg megtalálásához sikeres Számítógépelmélet próbát kell dobni, melynek célszáma 8-12, attól függően, milyen régóta gyűjti a vírus az adatokat.
Amikor a féreg elküldi az összeszedett, tömörített adatokat, a művelet észrevételéhez sikeres próbát kell tenni az éppen aktív érzékelő segédprogram szintjével. A próba célszáma 9 ("könnyű" adatféregnél), vagy 7 ("nehéz" adatféregnél).Egyetlen siker esetén a karakter már kiszúrja a szökni készülő vírust. A karakternek egy körön belül harcba kell vele szállnia, különben hatótávon kívülre kerül. Az adatcsomag Test értéke 2, Elkerülése pedig 6 (fürge kis fattyú). A kapott sebzést a Test értékével rezisztálja. Ha a dekás megöli a programot, minden rendben (ettől függetlenül a féreg továbbra is a PIMP-ben tanyázik). Ha nem sikerül az első körben elintézni, az adatok eljutnak a Lone Star-ig.
A dekásnak ki kell cserélnie a PIMP chipet, ha meg akar szabadulni az adatféregtől.
Az egyszerűen csak "hurok"-nak nevezett miniatűr program erősen emlékeztet egy adatféregre, célba juttatása is hasonlóképpen történik. Azonban ahelyett, hogy magában a kiberdekkben tanyázna le, átvándorol a processzoron, egészen a dekás adatjack-jéig, és beírja magát a külső-agykérgi processzorba, amely a dekás számára lehetővé teszi, hogy vizuális agyközpontja "lássa" a Mátrix jeleit. Amint elérte célját, a vírus elindít egy egyszerűnek tűnő grafikus hurkot. Ezáltal a dekás például hirtelen egy lépcsőn találhatja magát, amely egyik irányban sem ér véget. Ez az illúzió egészen addig tart, amíg a dekás ájultan nem esik össze, vagy el nem távolítják az adatjack-jét. Talán mondani sem kell, hogy az ilyen hurok alkalmatlan időpontban való megjelenése sérüléssel, vagy akár halállal is végződhet, úgy az ártatlan kívülállók, mint az érintett dekás számára. Ha a hurok például akkor csap le, amikor a dekás éppen egy autó volánja mögött ül, a jármű feletti kontroll elvesztése miatt könnyen okozhat súlyos sérülést, vagy véletlenül akár meg is ölhet valakit.
Akárcsak az adatférgek esetében, a GridSec dekások itt is támadórutinokat használnak a vírus célba juttatására. Az ilyen programok 4. szintűek, Mátrix ikonjuk pedig egy pörgő, csillogó lövedékeket kibocsátó számszeríj. Az eltalált célpont egy sebzésszinttel kisebb sérülést szenved el, de megfertőződik a vírussal.
A Játékmester dönthet úgy, hogy bizonyos jegek is képesek a vírussal megfertőzni célpontjukat. Ilyen esetben figyelembe kell venni, hogy ezek a jegek különösen ritkák, viszonylag alacsony szintűek, sebzésük pedig ugyancsak egy szinttel alacsonyabb.
Az adatjack-ben rejtőző hurok bármikor működésbe léphet (azaz amikor a Játékmester jónak látja). Az aktív hurok egyik pillanatról a másikra betölti a dekás agyát a különös képekkel. Az aktuális képet a Játékmester határozza meg, de mindig valamilyen végtelenített ábrának kell lennie. A dekás ilyenkor képtelen bármit is tenni egészen addig, amíg úrrá nem lesz a hatáson, vagy a hurok fel nem függeszti működését. Ha a hurok dekázás közben támad, a dekás azonnal kilökődik (a hurok azonban nem szünteti meg működését).
A hurok támadásának első körében az áldozat nem rezisztálhatja a hatást. Minden ez utáni körben Akaraterő próbát tehet, melynek célszáma a vírus kidolgozottságától függően 8-12 lehet. Egyetlen siker esetén a dekás már visszanyeri a kontrollt teste felett, és megszünteti a támadást. A hurok futása minden egyes alkalommal 10-20 körig tart. Lejártakor az áldozat magához tér, de a program továbbra is az adatjack-jében marad. A hurok ritkán támad 24 órán belül egynél többször, de a Játékmester ezt bármikor megváltoztathatja.
A hurok eltávolítására az egyetlen biztos módszer az adatjack cseréje, de némi munkával e nélkül is meg lehet szabadulni a kellemetlen vendégtől. A hurok megsemmisítéséhez két próbadobás szükséges. Az első egy Biotechnika(6), a második pedig egy Számítógép(10).Ha mindkét dobás sikeres, a fertőzést sikerült megszüntetni; ha bármelyik próba sikertelen, a vírus a helyén marad. A próbákat dobhatják különböző karakterek, de mivel a művelet komolyabb orvosi beavatkozást igényel, ezek egyike sem lehet az áldozat. A beavatkozás időtartama 6 óra, de Esszenciába nem kerül.
Az a pletyka, miszerint a GridSec dekások külön program segítségével képesek egy bizonyos területen belül aktiválni a hurkot, még nem nyert bizonyítást, de a hír igaz is lehet.
A Star-os fiúk rengeteg trükkös játékszert vetnek be a bűnözők ellen. A következő cuccok leírását egy Torontóba tartó céges termékkatalógusból szereztem. Ideírtam az árakat is, hátha valakinek esetleg egyszer szüksége lesz hasonló ketyerékre. Most jut eszembe, némelyik cucc kapható a sarki játékboltban...
Műanyag szalag (10 db/csomag)
A zsaruk ezzel a magas szakítószilárdságú műanyag szállal a gyanúsított bokáit és csuklóit kötik össze, majd egy fóliahegesztő-szerű eszközzel rögzítik a végeket.
Ára: 3 nuyen
Bilincs
A már jól ismert eszköz, anyaga lehet fém vagy műanyag. Ha már választhat, Barátságos Őrmester természetesen fémet használ, pláne ha allergiás vagy rá.
Ára: 40 nuyen
Bénító bilincs
Bokára vagy csuklóra helyezhető. A belé ültetett elektronika segítségével bénító fájdalmat sugároz a végtagokba, ha az áldozat megpróbálja használni ujj-, vagy karpengéit, esetleg egyéb, hasonló jellegű végtagi kibervereit.
Ára: 2500 nuyen (korlátozott)
Blokkoló bilincs
A vezető műanyagból készült bilincs olyan elektromos mezőt generál viselője végtagjai körül, amely fizikai sérülés nélkül használhatatlanná teszi azokat, a beléjük ültetett kiberverekkel együtt. Ez a hatás egészen addig tart, amíg a bilincset el nem távolítják. A bilincs saját energiaforrással rendelkezik, melynek töltete 6-8 órára elegendő, de bármely Lone Star kirendeltségen újratölthető. A katalógus ugyan nem említi, de az áldozat ilyenkor nem érzi túl jól magát - úgy is mondhatnánk, kínok között fetreng. Csoda, hogy a bilincs mellé nem adnak szájpecket az áldozat, vagy füldugót az intézkedő zsaruk számára.
Ára: 1800 nuyen (korlátozott)
Jelzavaró
A jelzavarót szíjakkal lehet a páciens fejéhez rögzíteni. A zavaró megakadályozza a feji rádióadók és telefonok megfelelő működését, sőt, az ilyen eszközeit használni kívánó bűnözőnek kínzó fájdalomban lesz része.
Ára: 1200 nuyen/szint
Jackblokkoló
Apró szerkezet, amely kialakításánál fogva könnyen beleillik az üres chip- vagy adatjack-be. A belsejében található gyanta behelyezés után pillanatokon belül szilárdan a jack falához rögzíti. Rendszerint a renitensebb dekások megrendszabályozására használják. A blokkoló eltávolításához egy biotechnikában járatos személyen kívül a megfelelő oldószer (10 nuyenért bármelyik szakboltban kapható) is szükséges.
Ára: 100 nuyen
Varázslómaszk
A varázslómaszk egy könnyen a fejre illeszthető, egyszerű műanyag csuklya. Megakadályozza a varázslót a látásban, és tartalmaz egy vastag légzőcsövet is, amely levegőhöz juttatja a viselőt, de lehetetlenné teszi számára a beszédet. A maszk az orrnyílásokat is szabadon hagyja, a könnyebb légzés miatt. Fülhallgatójába beépített fehérzaj-generátora akár 90 decibel erősségű zajt is képes előállítani, emellett pedig képtelenség pár pillanatnál tovább bármire is koncentrálni (például varázslásra vagy asztrális projekcióra).
Ára: 200 nuyen
Képességhuzalozás-zavaró
A normális képességchiphez hasonlóan csatlakoztatható képességzavaró a chipjack-be helyezve zavarójeleket továbbít az áldozat képességhuzalozása felé. A hatás ugyan csak addig tart, amíg a zavarót el nem távolítják, azonban a jackblokkolóval együtt alkalmazva az igen nehézkessé válik.
Ára: 200 nuyen (korlátozott)
Vérelemző
Ez a hordozható készülék megtalálja a vérmintában az alkohol vagy kábítószer nyomait, valamint a tiltott kiberverek vagy bioverek (gyorsított vagy huzalozott reflexek, izomhelyettesítés) jelenlétére utaló vegyszereket és hormonokat. A rendőrök vérmintát vesznek egy kis műanyag csőbe, majd azt az analizáló oldalában levő nyílásba helyezik. A készülék egy percen belül elvégzi a szükséges vizsgálatokat. Bár a katalógus nem említi, az elemző feljegyez olyan személyes adatokat is, mint vértípus, Rh-faktor, géntípus stb. A kis drága vizsgálatának alapossága miatt egy a millióhoz az esélye annak, hogy két különböző vérminta tesztje azonos végeredménnyel végződjön (ez persze itt, Seattle-ben azt jelenti, hogy akár három egyforma is lehet).
Ára: 300 nuyen
DNA-elemző
A DNA-elemző körülbelül akkora, mint egy telefonkagyló. A mintát tartalmazó tárgylemezt a készülék erre szolgáló nyílásába helyezve, az összehasonlítja a DNA-t a memóriában tároltakkal. Az elemzőt a rendőrök kizárólag gyanúsítottakon használják, a bűncselekmények helyszínén talált mintákon soha. Azokat mindig elszállítják, és a Lone Star bűnügyi laborjában vizsgálják meg.
Ára: 1500 nuyen
Kiberver-érzékelő
A hordozható kiberver-érzékelő szíve egy mikroprocesszor, hozzákapcsolva egy monitorral és egy hang- illetve elektromágneses hullámok érzékelésére képes, pálcaszerű vizsgálókészülékkel. Az érzékelő detektálja a vizsgált személy kibervereit, és megjeleníti az adott módosítás jellemzőit, teljesítményét, korlátait stb. Az adatok pontossága nagyban függ a beültetés típusától. A szokványos és korlátozott kiberverek nem-organikus részei sokkal könnyebben érzékelhetők, mint a szerves, vagy növesztett implantok. Némelyik Alfa vagy Béta osztályú kiberver szerves borítást tartalmaz, amely megnehezítheti a felfedezést. Az érzékelő nagyobb, kifinomultabb verziói megtalálhatók Észak-Amerika számos repülőterén.
Ára: 5000 nuyen
Bénító-bilincs
A karpenge vagy egyéb, hasonló jellegű kiberver kiengedésekor a használónak körönként 5S sérülést kell rezisztálnia. A sebzés fizikai, de csak az adott végtagot érinti, nem az egész testet. A sokk következtében azonban az áldozat ugyanakkor 4K kábulás sérülést is elszenved.
Kiberver-érzékelő (3. szintű)
A különböző kiberververek esetén az alábbi célszámokra kell dobni a sikeres érzékeléshez:
Nem szerves beültetések: 3
Szerves beültetések (bioverek): 6
Alfa vagy Béta osztályú kiberverek: 6
Jelzavaró
A jelzavaró (Szint)S kábulás sebzést okoz viselőjének minden alkalommal, amikor az a fejébe ültetett kommunikációs eszközöket akarja használni.
Jackblokkoló
A jack kitisztításához sikeres Biotechnika(6) próba szükséges. A művelet alapideje 90 perc, elosztva a próba során elért sikerek számával.
Képességhuzalozás-zavaró
A viselő minden aktív szakértelem próbájának dobására (azokra is, amelyek nem a képességhuzalozásból származnak) annyi büntetést kap, ahányadik szintű a képességhuzalozása. (A szavazáshoz be kell jelentkezned!) (átlag: 12 szavazat alapján 6.2)Ha ez tetszett, olvasd el a következő, jellegében hasonló cikket is: Biztonsági emberek (Shadowrun). Létrehozás: 2004. szeptember 3. 13:48:31 | Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:09 | Nyomtatási forma |
|