Vissza a Főoldalra
 
  • Játékok
    • ?m=tf
    • http://argumcity.beholder.hu
    • ?m=ov
    • http://www.vegzetur.hu
    • http://www.magiamesterei.hu
    • http://www.kalandokfoldje.hu
    • ?m=sarkany&in=sarkany.php
    • https://www.hkk.hu/hirek/hkk
    • ?m=alomfogo
    • ?m=kgk
    • ?m=puzzle&in=puzzle.php
  • Könyvesbolt
    • https://webbolt.hkk.hu/webbolt
    • https://webbolt.hkk.hu/webbolt/beholder_konyvek
    • https://webbolt.hkk.hu/webbolt/kartyak
    • https://webbolt.hkk.hu/cimkek/magazin
    • https://webbolt.hkk.hu/webbolt/jatekkiegeszitok
  • Olvasnivaló
    • ?m=bolt&in=cikk.php&category=all&tipus=5
    • ?m=ak
    • ?m=sr
    • ?m=bt
    • ?in=cikk.php&category=all&tipus=1
    • ?m=bolt&cikk=4467
    • ?m=bolt&cikk=4468
  • Egyéb
    • ?in=forum.php
    • ?in=galeria.php
    • ?in=letoltes.php
    • ?in=beallitasok.php
    • ?in=szlainf.php
  • Beholder Kft.
    • ?cikk=26
    • ?cikk=28
    • ?cikk=29
    • ?cikk=4477
Webbolt
 
Keresés a cikkeinkben

 
Hírlevél
Feliratkozás Hírleveleinkre!
 
 
Adatvédelmi Tájékoztató
 
 
Ország Boltja helyezéseink
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
 
Ingyen játék!
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
 
Kártyaújdonságok
Nézz be kártyaboltunkba!
Pont pack menü VII. február 7.
Pont pack menü VI. február 7.
Pont pack menü V. február 7.
Pont pack menü IV. február 7.
Pont pack menü III. február 7.
Pont pack menü II. február 7.
Pont pack menü I. február 7.
Pont pack menü VIII. február 6.
 
A pillanat képe
Idegen lelkek
(Könyv)
Küldd el képeslapként!
Az Idegen lelkek Shadowrun könyv borítója.
Nézz szét a galériában!
 
Legfrissebb hírek
HKK Alfa pakli - Őslények
HKK Alfa pakli – Víziszörnyek
Moa civilizáció fogyás
Ajándéksorsolás március + februári eredményhirdetés
Varázsdimenzió akció - 2025.03.04. - 2025.03.18.

A lista folytatása...
 
Módosult cikkek
Túlélők Földje - Közös Tudatok listája
Hatalom Kártyái - Versenykiírások
Országjáró feladat 2024
Országjáró feladat 2023

A lista folytatása...
 
Fórumok
[HKK Piac] Eladó gyűjtemény (9490)
Bankszámlaszám változás (9)
Jégmágus kt. alakulna (9401)
HKK kérdés? (47388)
Lapötletek (65113)
Tavaszi befizetési akció 2025.02.28. (péntek) - 2024.03.14. (8)

További témák...
 
Képeslapkedvencek
Tegnap leggyakoribbak:
A bajnokság döntősei
A dobogósok
A Nemzeti Bajnok
Az ezüstérmes
A Nemzeti Bajnok akció közben.
3. nap

Utoljára ezt küldték:

Küldj te is képeslapot!
 
Hirdetések
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
 
Impresszum
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
 

A budapesti metró (Shadowrun történelem)

Budapesten a metró a 60-as évek óta a tömegközlekedés gerincének számított, és mivel ez mindmáig igaz, úgy gondolom, érdemes néhány szót ejteni róla.
A hálózat négy fő vonalból áll, melyek között három ponton van átszállási lehetőség. A négy vonal kiépülésének története az egész huszadik századon átível. Az elsőt még az 1896-os centenáriumi ünnepségekre építették, mint technikai vívmányt, a kontinensen elsőként.

>>>>>Tudniillik ekkor ünnepelte az ország az ezredik születésnapját. Elég nagy buli volt.<<<<<
- Lokálpatrióta 15:34:38/13-12-55

>>>>>Ott voltál?<<<<<
- Pacal 09:15:42/25-12-55

A komolyabb, kettes vonal a 60-as években épült meg. Ez kelet-nyugati irányban szelte át a várost, összekötve Pestet és Budát, valamint érintett két nagy pályaudvart is. Innentől kezdve, viszonylag azonos ütemben, 5-10 éves időszakokban épült meg az észak-déli, csak Pesten haladó hármas vonal (ez három részletben készült el), majd a négyes, amely megint Pest és Buda között húzódik, és a kettes és a hármas vonalat is érinti. Ezzel 2003-ra végre az összes nagy pályaudvar és az összes jelentősebb forgalmi csomópont is könnyen elérhetővé vált a föld alól, gyorsan, dugó és szmog nélkül.

>>>>>Akkor még jártak a vonatok. Az elmocsarasodás és a fő vasútvonalak mindennapos felrobbantása miatt a 30-as évek végére teljesen lehetetlenné vált a vasúti forgalom.<<<<<
- Kóboráram 09:15:42/01-01-56

Ezután néha még elkészült egy-egy újabb vonal terve, de az általános
gazdasági leépülés idején sosem nyílt lehetőség ezek kivitelezésére. A későbbiekben is történt némi változtatás a vonalak szerkezetén. 2033-ban felrobbantották a Forgách utcai, majd két évre rá a Blaha Lujza téri állomást. Az első incidens a turulista hatalomátvétel során történt, a másodikért perceken belül több terrorszervezet is vállalta a felelősséget, a valódi elkövetőket máig nem sikerült azonosítani.

>>>>>Akkor is mi voltunk.<<<<<
- Ivan Nyikolajevics 11:11:07/23-12-55

Ezeknek az állomásoknak a felújítására a BKV-nak nem volt elég pénze, így hát csak az alagutakat tették használhatóvá, és eltorlaszolták a peronok területét. Ez a két állomás megszűnt létezni. 2039-ben, a Társasági zóna kialakításakor a Társasági Tanács egyszerűen megvásárolta a határain belülre eső vonalszakaszokat, és teljesen elkülönítette őket a külvárosi részektől.

>>>>>Azért ez így, ebben a formában nem igaz. A járatokon lehetőség van átszállni a társasági vonalra, de ezt leginkább a bérrabszolgák veszik igénybe. A határállomások őrei elég rámenősek.<<<<<
- Vakarék 22:47:10/15-06-56

Az egyes vonal első négy állomását megszüntették, a kettes vonalat az Astoriával kezdődően, a hármas vonalat pedig az Árpád híd és a Kálvin tér közötti szakaszon önálló vonallá alakították. A négyes vonal három érintő állomására nem tartottak igényt. Ezek mellett fegyveres őrséget állítottak fel a határos állomások területén. Az egyre gyengébb lábakon álló BKV-nak (amely eddigre a teljes Pest megyei utaztatást kézben tartotta) kapóra jött az állomásokért kialkudott magas ár, ezzel valamelyest emelni tudták a megmaradt szakaszok színvonalát, hozzáigazítva őket az időközben kialakult külvárosi körülményekhez. Így 2040-re kialakult a metró mai arculata.

 A társasági zóna metróvonalai 

A metró itt a Társasági Tanács felügyelete alá tartozik, elsődleges
célja a külvárosban lakó alkalmazottak közlekedésének megoldása. Az itt működő két vonalon járó szerelvények mindig ragyogóan tiszták és kifogástalan állapotúak, a peronok hasonlóan jó karban vannak tartva. Természetesen minden állomáson több fegyveres őr is vigyázza az utasok biztonságát. A külvárosi vonalak és a belsős járatok közötti átszállást új alagútrészek kiépítésével tették lehetővé: a társasági és a BKV-metrók külön peronokra állnak be. A társasági vonalakon való közlekedés csak méregdrága bérlettel lehetséges (500 nujen havonta), amihez a rászoruló alkalmazottak természetesen engedményesen juthatnak hozzá. A peronon álló őröknek ugyan jogában áll bárkit felszólítani ennek felmutatására, általában csak a nem odaillőnek ítélt embereket szokták feltartani. (Nem árt tudni, hogy a BKV külön buszjáratot létesített a Társasági Zóna megkerülésére.)

A kettes vonal állomásai

Alkotás út (volt Déli pályaudvar, az egykori állomás helyén ma a CEH budapesti kirendeltsége áll) - Moszkva tér - Batthyányi tér - Kossuth L. tér - Deák Ferenc tér (átszállás a hármas vonalra) - Astoria.
 

A hármas vonal állomásai

Árpád híd - Dózsa György út - Lehel tér - Nyugati tér (volt Nyugati pályaudvar, az állomás helyére több kisebb épület került, közöttük a BKV székháza) - Arany János utca - Deák Ferenc tér (átszállás a kettes vonalra) - Ferenciek tere - Kálvin tér. Ezek a vonalak teljesen automatizáltak, ezért nem okoz fennakadást a napi 24 órás üzemeltetés. Éjszakára a külvárosi vonalak határait - kihasználva a vonal sajátosságait - légmentesen(!) lezárják.

>>>>>Itt tartanám célszerűnek elmesélni, hogy mivel a kettes vonal a huszadik század úgynevezett hidegháborús időszakában épült, a Harmadik Világháborús fenyegetésben, a tervezők egyben óvóhelynek is építették az alagutakat. Ezt a hagyományt a hármas, majd egyre gyengülő lelkesedéssel a négyes vonal is folytatta. Mivel a háború árnya egyre halványabbá, az építők pénztárcája pedig egyre vékonyabbá vált, a később épült szakaszok védelmi szintje egyre gyengébb lett. Mindenesetre nem árt tudni róluk. Az óvóhely két-három állomásonként külön szekciókra oszlik. Ezek szükség esetén egymástól hermetikusan elkülöníthetők. (Nem, nem elementálok tolják az ajtót.) A metró áramellátása többszörösen biztosított, de szükséghelyzet esetén a szekciónkénti dízelmotor hajtotta generátorok (teljes tankkal) három napig képesek elegendő áramot termelni. Ezenkívül minden szekció önálló víz- és levegőellátással rendelkezik.<<<<<
- Kóboráram 09:21:42/01-01-56

>>>>>'38-ban, a törökvész alatt nem sokba telt, hogy nem kerültek használatba. Állítólag már a hírközlőktől vonták vissza az óvóhelyekről szóló hivatalos információs csomagokat.<<<<<
- MHA 12:45:27/13-02-56

>>>>>Állítólag néhány szakasz atombiztos.<<<<<
- Vakarék 22:51:21/15-06-56

>>>>>Hiszem, ha látom :-)<<<<<
- Caput Mortuum 10:29:01/24-11-56

 A külvárosi metróvonalak 

A Társasági Zóna csillogó szerelvényei után nézve ez a metró maga
a latrina. Külvárosi szemmel nézve viszont gyors, praktikus és kényelmes módja az innen-odajutásnak. A kocsik és a peronok koszosak, szemetesek, a falakon a graffiti versenyt fut a falragaszokkal. Mindegyik vonalon páncélozott szerelvények járnak, az utazás egy alkalomra szóló jeggyel vagy valamilyen időszakra szóló bérlettel lehetséges. A peronokon a be- és a kijáratok el vannak különítve egymástól, a bejáratoknál jegyérvényesítő és bérletellenőrző automaták vannak felszerelve. Az automatika hibátlan működését és a tolongásmentes közlekedést a közelben álló három, erősen felfegyverzett biztonsági őr segíti elő.

Mivel ezeket a járatokat a BKV a "rendes" emberek számára tartja fenn, este 7 után már nincs közlekedés.

>>>>>Mér' én nem vagyok rendes ember?<<<<<
- Rongyos 23:19:27/13-04-56

>>>>>Te? A múltkor, amikor nálad jártam, alig találtad meg a deckedet a rumliban, aztán meg a mátrixcsatlakozót nem lelted, olyan részeg voltál.<<<<<
- Vakarék 22:52:13/15-06-56

Először az egyes vonalnak szentelnék néhány külön szót. Ez százötven éve a kor úri utasainak tökéletesen megfelelt, de mai szemmel elég satnyának tűnik. Nincs túl mélyen, a megállók és a kocsik kicsik és szűkösek. Trolloknak nem ajánlott itt az utazás: az ajtón is alig férnek be. Mindezek ellenére a BKV nem kívánja megszüntetni a vonalat, a nyilatkozatok szerint azért, mert a cég büszke arra, hogy ilyen történelmi háttérrel rendelkező járatot működtethet.

>>>>>És mert az Andrássy úton lakó tehetősebb népek meg a kalandvágyó turisták meg tudják fizetni a dupla jegyárakat.<<<<<
- Ficsúr 11:38:57/22-07-56

A kettes, hármas-A, hármas-B és négyes vonalak nagyon hasonlóak egymáshoz,
ugyanazon típusú kocsik járnak rajtuk, ugyanaz a rendszer érvényes rájuk. Ezek a járatok már tágasak, kényelmesek, komolyabb forgalom lebonyolítására is képesek. Az egyes vonal állomásai: Oktogon - Vörösmarty utca - Kodály körönd - Bajza utca - Hősök tere - Széchenyi fürdő - Mexikói út.

A kettes vonal állomásai: Astoria (határállomás) - Fiumei út (volt Keleti pályaudvar, az egykori állomás épülete ma elhagyottan áll; átszállás a négyes vonalra) - Népstadion - Pillangó utca - Őrs vezér tere.

Érdemes megjegyezni, hogy az utolsó két megálló már a felszínen fut. A kocsikat itt mindkét oldalról magas vasbeton falak védik a környéken lövöldöző illetőktől.

A hármas-A vonal állomásai: Újpest Központ - Újpest Városkapu - Gyöngyösi utca - Árpád híd (határállomás).

>>>>>A két újpesti megálló környékén a külföldiek és a meták jobb ha vigyáznak magukra. Mostanában az újpestre bepofátlankodott kopaszok előszeretettel ellenőrizgetik. Ezt a megállóépületek erősen meg is sínylették.<<<<<
- Vakarék 22:54:52/15-06-56

A hármas-B vonal állomásai: Kálvin tér (határállomás, átszállás a négyes vonalra) - Ferenc körút - Klinikák - Nagyvárad tér - Népliget - Ecseri út - Pöttyös utca - Határ út - Kőbánya-Kispest.

Az utolsó megálló itt is felszíni.

A négyes vonal állomásai: Balatoni út (volt Kelenföldi pályaudvar) - Tétényi út - Kosztolányi Dezső tér - Móricz Zsigmond körtér - Szt. Gellért tér - Fővám tér - Kálvin tér (átszállás a négyes vonalra) - Rákóczi tér - Köztársasag tér - Fiumei út (átszállás a kettes vonalra).

>>>>>A szakasz ugyan csak érinti a társasági zóna határát, de mégis az egyik legjobban ellenőrzött. A Gellért tér - Fővám tér között ugyanis a Duna alatt megy át, s ez valamiért minden barom csőrét piszkálja. Csak tavaly hárman próbálták felrobbantani...<<<<<
- Vakarék 22:56:03/15-06-56

Fontos tudni, hogy az éjszakai védelem kimerül a peronokra behúzott harmonikás vasrácsokban és az alagutakban járkáló járőrpárokban. Éppen ezen adottságai miatt a metróalagút elsőrangú és sűrűn használt menekülési útvonal.

>>>>>Az őrjárat egy vicc. Azok a fickók legfeljebb arra jók, hogy elkergessenek néhány punkot, ha el akarják lopni a síneket.<<<<<
- Ácskapocs 16:45:11/17-11-55

>>>>>Kábé azért is vannak ott. A cég védelmi mottója valami ilyesmi: "Aki nagyon be akar jönni, az be is fog. Akkor minek fizessek a drága védelemre?"<<<<<
- Kóboráram 09:27:16/01-01-56

>>>>>Lelépni viszont tényleg szupi az alagút. A legkönnyebb a felszíni szakaszokon bejutni, de a vasfüggöny sem igazán akadály. Odalent baromi sok mellékalagút van: szerelőjáratok, az óvóhely létfenntartó gépeinek a kamrái stb. stb. A legjobb, hogy az alagutakon belül rádiózni is lehet. Egy haverom szerint valami továbbítókábel van a plafonon. Néhány dologra azért jó figyelni: Nem árt, ha szerzel egy térképet. Sok a zsákutca. Ha szoros a hajsza, ne nagyon mászkálj ismeretlen járatokba, mert könnyen lehet, hogy már nem is fogsz kijönni.<<<<<
- MADmester 05:18:32/05-28-56

>>>>>Azokba a vakjáratokba mostanában beköltözött néhány család Kőbányáról. Tuggyátok, véletlenül leégett a házuk.<<<<<
- Ácskapocs 03:08:57/22-07-56

>>>>>Mondtam, hogy nem kéne gyújtógránátot venned, de mindent a vevőért.<<<<<
- Luigi 13:45:00/03-08-56

 Érdekesebb helyek 

Keleti pályaudvar: A hatalmas építmény évtizedek óta teljesen elhagyatottan
áll, a síneket már az első években ellopták. Hosszú időn át nagyméretű csövestanyaként üzemelt, aztán a Szelleműzők nevű helyi banda mindenkit kiebrudalt. Egy év múlva a banda árnyvadászcsapattá avanzsált, aztán darabokra lőtte őket egy Yamatetsu kommandó. Azóta a pályaudvarnak nincs állandó gazdája, de az utóbbi időben többen temetőlidérceket véltek látni odabent.

>>>>>Ja. Úgy néz ki, a Kerepesi már nem elég nekik.<<<<<
- Vasszemű 06:15:32/21-03-56

Széchenyi fürdő: A fürdő megtartotta régi fényét, maffiózók, csúcsösszekötők és az árnyvilág más legfelső ligás tagjainak rendszeres törzshelye.

Pöttyös utca - Határ út: A pesterzsébeti pusztulat határvidéke, a felszínen az ennek megfelelő viselkedés javallott.

Rákóczi tér: Expresszjárat a kupikhoz. No comment.

>>>>>Yes nujen.<<<<<
- Ficsúr 11:45:36/22-07-56

Kőbánya-Kispest: Minden vasárnap itt van a Kőbányai piac, ahol gyakorlatilag bármit be lehet szerezni, ha nem első szempont a csúcsminőseg, és a gyári csomagolás.

>>>>>Biza. Két hete potom háromszázér' vettem egy eredeti, alig haszná't AROS Predatort.<<<<<
- Ácskapocs 16:48:03/17-11-55

>>>>>Na ja. Nekem meg a kocsimban robbant fel egy láda katonai kézigránát, amíg a csajomnál voltam.<<<<<
- MADmester 05:19:43/05-28-56

  Értékeld az írást!  
 
(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 5 szavazat alapján 8.4)
 
     

Ha ez tetszett, olvasd el a következő, jellegében hasonló cikket is: Megatársaságok - Renraku Computer Systems (Shadowrun ismertető).

Létrehozás: 2004. január 20. 13:59:10
Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:09
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2025
E-mail: beholder@beholder.hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.