Bemutatkozik a Fegyverek kézikönyve
Az alábbiakban a Fegyverek kézikönyve (eredeti címén: Cannon Companion) Shadowrun 3 kiegészítőről olvashattok egy rövid bemutatót. A Fegyverek kézikönyve a Fields of Fire második kiadásos kiegészítő SR3-ra alakítása rengeteg kiegészítéssel. Az első magyarul megjelenő SR3 kiegészítő megjelent 2003. november elején.
A Shadowrun harmadik kiadásának harcrendszere átgondolt és sokkal gördülékenyebb, mint az előző kiadásoké, a Fegyverek kézikönyve pedig tovább bővíti a lehetőségek listáját. A kiegészítő azonban nem csak az utcai szamurájoknak szól - az alapkönyvben felsoroltakat messze túlszárnyaló fegyverleírások és kiegészítések mellett az elsődlegesen nem harci beállítottságú karakterek is rengeteg hasznos ötletet meríthetnek a kiegészítőből.
A kiegészítő a közelharci fegyverek leírásával indul, megtalálható itt minden, ami szem-szájnak ingere. A fejezet tartalmazza továbbá a dobó- és lőfegyverek részletes leírásait is, a hipermodern fegyverek mellett az ódivatú gyilkoló eszközök leírásai is megférnek. A rögtönzött fegyverekre vonatkozó szabályok miatt ezentúl minden tárgy szolgálhat közelharci vagy dobófegyverként. "Ha éppen nem lenne semmi kéznél, akkor egyik cimborád is megteszi" mottó égisze alatt nem kell többé járatnunk az agyunk, ha egyik játékosunk fegyvernek akar használni egy műanyag evőeszközt vagy a hitelkártyáját.
A közelharci fegyverek után egyből rátérhetünk a tűzfegyverekre. A kategóriákra bontott fegyverleírások végre újabb színt kölcsönöznek az alapkönyv - lássuk be, kissé szegényes - fegyverlistái mellé. Bármit megtalálhatunk itt, amit csak akarunk: a zsebpisztolyoktól kezdve a géppuskákig rengeteg hasznos holmi szerepel a nyálcsorgató szamurájok étvágyának kielégítésére. Részletes leírásokat kaphatunk továbbá olyan speciális fegyverekről, mint például a lángszórókról, a különböző rakétavetőkről és lézerekről, vagy az aktatáskába épített géppisztolyokról.
A fegyverek persze nem lennének teljesek különböző kiegészítések és lőszer nélkül. A már megszokott visszarúgás-csillapító és látásjavító rendszerek legújabb változatai mellett olyan kiegészítések szerepelnek itt, amelyek már régóta hiányoztak. A speciális lőszerek és repeszlőszerek sem ma-radhatnak ki, az amúgy sem szűkös lista újabb tagokkal bővül. A robbanószerek leírása tartalmaz mindent, ami durran, a legtöbb esetben méghozzá igen nagyot. Az új gránáttípusok hatása nem merül ki egy egyszerű robbanásban, különösen kegyetlen és hatékony eszközök kerülhetnek az arra érdemes kezekbe. A rakéták és aknagránátok leírása mellett az érdekeltek most már saját aknákat és gránátokat is tervezhetnek, ha a rendelkezésre állók nem elégítenék ki őket.
A páncélozott ruhákra természetesen nincs ráírva, hogy "csak szamurájoknak". Éppen ellenkezőleg, az ilyen speciális ruhadarabok és öltözékek, pont azt a célt szolgálják, hogy feltűnés nélküli védelmet nyújtsanak. Ki gyanakodna arra, hogy a divatos Armanté öltönyöd golyóálló, tűzálló, és még az ütések ellen is véd? Ha komolyabb védelemre lenne szükség, akkor a testpáncélok és edzett páncélok is rendelkezésre állnak, csak úgy, mint a merülő vagy álcázó ruhák. Amennyiben a felsorolt divatos páncélruhák vagy a kommersz páncélok tudása sem lenne elegendő, hát pakoljuk őket tele módosításokkal! Páncélunk lehet tűzálló, védhet a hidegtől vagy bármi mástól, a védelemnek csak a rendelkezésre álló pénz szabhat határokat. A páncéldzsekiben rohangáló szamurájok korszaka véget ért! Az ez után következő felszerelés rész a leggyakrabban használt harci kisegítő eszközöket szerepelteti, többek között a kommunikációs és taktikai eszközöket. A búvárfelszerelések részletes leírása újabb frontot nyit, a víz alatti hadviselés frontját.
A következő fejezet az alkalmazott műérzet, amelynek címe valójában bővített képesség programokat és JMÉ szabályokat takar. A képesség programok soha nem látott mennyiségű opcióval bővíthetők, - lehetnek változtatható szintűek, személyre szabottak, egylövetűek, vagy akár hibásak is - csak úgy, mint a JMÉ chipek. Ez utóbbira már részletes szabályok vonatkoznak, és hatásaik is ki vannak dolgozva. A JMÉ-k természetesen függőséget okoznak, a függőség szabályaiért érdemes átnézni Man&Machine kiegészítőt (vagy az előző Alanori Krónikákat). A fejezetet az esemény újraprogramozása zárja, ami nem más, mint lényegében egy szelektív agymosás.
Ez után a tűzfegyver tervezés és személyre szabás gigantikus része terpeszkedik, kedvenc gyilkoló eszközeink bármilyen egyedi jellemzővel elláthatóak, vagy akár teljesen új játékszer is készíthető (bizonyos keretek között). A fejezet persze nem áll le itt, ha valaki lőszert is akar gyártani kedvenc géppuskájához, akkor most akár szabályosan is megteheti.
Az utolsó előtti fejezet a közelharci szabályok bővítése, a különböző harci opciók mellett (pl: teljes támadás [a teljes kitérés ellentéte], lefogás vagy lefegyverzés) a harcművészetek jellemzőit is fejtegeti a kiegészítő. A sima, Fegyvertelen harcot könnyedén leválthatjuk egy különböző előnyökkel és megkötésekkel rendelkező harcművészetre. A különböző stílusok természetesen más és más technikákat használnak, ezek könnyedén beilleszthetők a szabályrendszerbe. A stílusok leírása között szerepelnek az olyan tradicionális művészetek, mint a Karate vagy a Kung fu, valamint az olyan egzotikus új művészetek is, mint a tündék Carromeleg vagy az indiánok Vadmacska stílusa.
Az utolsó fejezet nyers szabálygyűjtemény, itt találhatjuk többek között a kétfegyveres harc, az álcázás és a takarás szabályának módosításait. Az ejtőernyőzés és lángra kapás szintén itt kapott helyet, kitűnik, hogy a szétkenődött vagy elégetett karakter bizony nem szép látvány. A kisegységes taktika használata és a különböző harci kiegészítő szabályok leírása is itt szerepel, a merülésre és víz alatti tevékenységre vonatkozó kritériumokkal együtt. A mélyvízi veszélyek (keszonbetegség, oxigénmérgezés stb), a robbanó légtartályok és a mágia víz alatti korlátozásai hamar taccsra tehetik a legeltökéltebb vadászt is.
A kiegészítő végén egy nagy rakás táblázat szerepel minden földi jó árával, elérhetőségével és egyéb paraméterével.
Mit is lehet még elmondani a kiegészítőről? Jól felépített, ötletes és hatékony, csak úgy, mint az összes többi Shadowrun kiegészítő. A kiegészítő maga akkora választékot és annyi lehetőség nyújt, hogy egyszeri áttanulmányozása vajmi kevés a megértéséhez.
Ha felcsigázta érdeklődésedet e rövid ismertető, rendeld meg a könyvet online boltunkban. Ha ez tetszett, olvasd el a következő, jellegében hasonló cikket is: Shadowrun szabálykönyv 3. kiadás - Hibajegyzék. Létrehozás: 2003. november 19. 23:01:03 | Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:10 | Nyomtatási forma |
|